Anoniem2 Geplaatst: 4 maart 2007 Delen Geplaatst: 4 maart 2007 Hallo,\r\nTwee weken geleden een Laptop gekocht met Windows Vista Home Premium als OS.\r\nAls je toch iets nieuw koopt, dan maar meteen met Vista dacht ik.\r\nHet ziet er allemaal erg mooi uit maar wat blijkt nu: veel van de programma\'s die ik de afgelopen jaren gekocht en verzameld heb werken niet of kunnen niet geinstalleerd worden onder Vista.\r\nEen voorbeeld: mijn MIDI-mate USB adapter voor mijn muziek-keyboard.\r\nNiet compatiebel.\r\nDus in Vista een extra partitie gemaakt voor een tweede OS met XP.\r\nIn de BIOS de opstart volgorde aangepast.\r\nMaar ik denk dat de boot ini\'s of zo dat verhinderen.\r\nOpstarten met de XP CD wordt niet toegestaan.\r\nMisschien is downgrading de oorzaak van deze onmogelijkheid.\r\nIs er iemand die deze operatie al met goed gevolg gedaan heeft?\r\nOf is dit gewoon niet mogelijk?\r\nIn ieder geval al bedankt om dit te lezen.\r\nPeter. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2007 Als je meerdere Windows versies wilt installeren dan moet je eerst de oudste installeren, bij OEM versies op recovery CDs zit je pas echt met problemen. De enige correcte methode zou zijn om Vista te verwijderen, XP te installeren en dan Vista ernaast te installeren op een andere partitie. Evenwel zou een recovery CD de eerder geinstalleerde XP in het beste geval gewoon negeren en in het slechtste geval verwijderen. Je kan wel proberen om Vista te verwijderen, XP op de tweede partitie te installeren, dan Vista met recovery CD en dan XP manueel toevoegen aan het boot menu.\n\nVista maakt geen gebruik meer van een boot.ini bestand. In plaats hiervan moet je nu via de command prompt enkele commandos uitvoeren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2007 Ik had eigenlijk wel gedacht dat het zoiets zou zijn.\r\nBedankt voor de uitleg. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen