Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2007 Delen Geplaatst: 3 maart 2007 Hoi \r\nIk wil graag op mijn laptop draadloos internetten. \r\nMaar de rest van de computers in huis zit (met draad) vast aan de 8 port 10/100 mbps Fast Ethernet switch (conceptronics). \r\n\r\nMijn laptop, Compaq Presario V5105US Notebook PC, heeft een \"Broadcom 802.11b/g WLAN\" Netwerkadapter. \r\n\r\nWat moet ik doen als ik draadloos internet wil hebben?\r\n\r\nGroeten Jop Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2007 een access point ( ap ) is dan voldoende\r\ntegenwoordig scheelt het niet veel meer in prijs met een router met wlan mogelijkheid\r\n\r\nkijk wel of de ap wap aan kan, ook de kaart in je laptop moet deze dan aankunnen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2007 wap = wireless acces point?\r\nEn hoe kan ik dit controleren? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2007 [QUOTE=Jop;299144]wap = wireless acces point?\r\nEn hoe kan ik dit controleren?[/QUOTE]\r\n\r\nis de encriptie van je ap \r\n\r\nde oudste encriptie is wep hierna wap en nu wap psk als beste\r\n\r\nen nu zit ik te denken of het is wap of wab Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2007 Ik denk dat je WPA (PSK) bedoelt. Wep met een MAC-adres filter werkt ook aardig. Wil je het echt zwaarder maken dan zou ik zeggen: WPA(PSK) met Mac-adresfilter en je Sidd verbergen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2007 haal ik weer alles door elkaar\r\n\r\nbuiten het voorgestelde kan je je netwerk ook nog met vaste ip adreseen inrichten (is wel meer werk en vergeet dan niet de gateway en dns servers in te richten) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2007 Als je dan niet beveiligd bent.... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen