Ga naar inhoud

x-1650 loopt vast bij 3d-toepassing

Aanbevolen berichten

Beste lezers.\r\n\r\nSind kort ben ik in het bezit van een HIS X-1650 pro iceQ (agp 8x).\r\n\r\nNa deze in mijn computer gepropt te hebben, de oude drivers door nieuwe te hebben vervangen en de ATI catalist control center(ccc) te hebben geïnstalleerd, leek alles eerst goed te gaan. Tot de eerste de beste 3d-toepassing (lees: spel). Seconden na de start v/d toepassing \'bevriest\' het beeld en later gaat de monitor ook uit.\r\nVeel dingen heb ik al geprobeerd, zoals: oudere versies van de ATI-driver en ccc gebruiken en zelfs mijn SIS agp-driver te vernieuwen.\r\nDit alles heeft (nog) geen effect getoont. (li) \r\n\r\nMijn systeem:\r\neen vier jaar oude medion md-8008 :sad: :\r\npentium4 2.6GHz\r\nWindows xp home\r\nen een voeding van 250 Watt (Ja, hè, hè, dat is dus het probleem, denk je dan, nou niet dus, want ook toen ik tijdelijk een voeding van 350W had aangesloten kapte ie er mee.)\r\n\r\nKan iemand mij helpen?\r\n:arrow:
Link naar reactie
[quote=pc-crasher;298949]Beste lezers.\n \nSind kort ben ik in het bezit van een HIS X-1650 pro iceQ (agp 8x).\n \nNa deze in mijn computer gepropt te hebben, de oude drivers door nieuwe te hebben vervangen en de ATI catalist control center(ccc) te hebben geïnstalleerd, leek alles eerst goed te gaan. Tot de eerste de beste 3d-toepassing (lees: spel). Seconden na de start v/d toepassing \'bevriest\' het beeld en later gaat de monitor ook uit.\nVeel dingen heb ik al geprobeerd, zoals: oudere versies van de ATI-driver en ccc gebruiken en zelfs mijn SIS agp-driver te vernieuwen.\nDit alles heeft (nog) geen effect getoont. (li) \n \nMijn systeem:\neen vier jaar oude medion md-8008 :sad: :\npentium4 2.6GHz\nWindows xp home\nen een voeding van 250 Watt (Ja, hè, hè, dat is dus het probleem, denk je dan, nou niet dus, want ook toen ik tijdelijk een voeding van 350W had aangesloten kapte ie er mee.)\n \nKan iemand mij helpen?\n:arrow:[/quote]\n \nKan wel zijn dat de voeding voldoende is, maar het is toch errug magertjes.\n \nVan Hotdog kreeg ik een tip om deze driver eens te gebruiken: [URL]http://www.treiberupdate.de/treiber-download/z-dltreiber/download_treiber_999e.php?load=161629&vendor=Omegadrivers&sys=WindowsXP[/URL]\n \nKijk eens of hij bij je werkt, wie weet.
Link naar reactie
Wat betreft de voeding van 350 watt die je geprobeerd hebt, dit zegt niet zoveel. Als het een slechte voeding is geweest van een inferieur merk, kan het inderdaad zo zijn dat de kaart ermee kapte. Wat betreft de 250 watt voeding die je gebruikt hebt , is krap maar je hebt er niet bijgezet hoeveel amperes die leverd. (staat normaal op de zijkant van de voeding) Ik denk dat een zwaardere voeding zeker niet verkeerd is , als je systeem al op het randje balanceerd betreffende voldoende voeding en je sluit in de toekomst nog iets aan dan heb je toch problemen. Wat voor een temperatuur geeft je videokaart aan. (dit kan je zien met het programma everst) Komt je kaart ook niet door een benchmark test heen? (3dmark05 of 06) Je zou even de kaart bij iemand anders in zijn pc kunnen testen of die het daar wel probleemloos doet? Of anders even naar de winkel gaan, waar je hem gekocht hebt en vragen of ze hem daar even gratis kunnen testen. Ps kan jouw agpslot wel jouw videokaart aan qua volt, ik weet dit zelf niet zeker , misschien dat een medeforum gebruiker dit weet?
Link naar reactie
in een andere pc deed ie wel alles (dus dan ga je denken waar ligt hetdan wel aan?)\r\nEn ik moest ook een floppy-stekkertje aansluiten op de videokaart, terwijl m\'n agp slot zelf ook 1,5V levert(en als het zo is dat alle moderne videokaarten op 0,8V werken, zou je toch denken dat ze er wel een mini-transformatortje in videokaart zouden stoppen)\r\n\r\nps, over mijn voeding: de gele kabeltjes die 12V moeten leveren, leveren max. 12A
Link naar reactie
[QUOTE=pc-crasher;298949]Beste lezers.\r\n\r\nSind kort ben ik in het bezit van een HIS X-1650 pro iceQ (agp 8x).\r\n\r\nNa deze in mijn computer gepropt te hebben, de oude drivers door nieuwe te hebben vervangen en de ATI catalist control center(ccc) te hebben geïnstalleerd, leek alles eerst goed te gaan. Tot de eerste de beste 3d-toepassing (lees: spel). Seconden na de start v/d toepassing \'bevriest\' het beeld en later gaat de monitor ook uit.\r\nVeel dingen heb ik al geprobeerd, zoals: oudere versies van de ATI-driver en ccc gebruiken en zelfs mijn SIS agp-driver te vernieuwen.\r\nDit alles heeft (nog) geen effect getoont. (li) \r\n\r\nMijn systeem:\r\neen vier jaar oude medion md-8008 :sad: :\r\npentium4 2.6GHz\r\nWindows xp home\r\nen een voeding van 250 Watt (Ja, hè, hè, dat is dus het probleem, denk je dan, nou niet dus, want ook toen ik tijdelijk een voeding van 350W had aangesloten kapte ie er mee.)\r\n\r\nKan iemand mij helpen?\r\n:arrow:[/QUOTE]\r\n\r\nMark, wees es niet zo eigenwijs en koop gewoon een 500 watt voeding voor 41 euro bij dat winkeltje in heemskerk. Heeft ook nog en mooi goud kleurtje ;)\r\n\r\ntoby.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Hallo ,ik heb hetzelfde probleem alleen heb ik wel een 500 watt voeding (trust dual fan) erin zitten en helpt dat niets!\r\nOok heb ik een nvidea xfx geforce 6700 Gt gepropbeerd maar die gaf constant artifacts!!\r\nDaarom op aanraden van de coputershop deze ati kaart gekocht !!\r\nIk heb overigens alle drivers goed verwijdered (ook met drivercleaner) en opnieuw geinstalleerd maar dat helpt allemaal niets .\r\nIk begin nu behoorlijk radeloos te worden dus als iemand nog andere sugesties heeft!!?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...