Ga naar inhoud

Aanschaf advies PC

Aanbevolen berichten

Een zoveelste zoektocht naar compleet nieuwe PC (incl.monitor ed.), een soort van allround familie PC voor internet gebruik, Ms-Office, een beetje vakantiefoto-opslag (niet echt photoshoppen), een beetje gamen voor kinderen en wellicht in de toekomst ook wat downloaden van muziek en films. Samen te stellen door een Webshop.\r\nIk ben een leek (het zogeheten Plug-and-Play type) en weet niet waar ik op moet letten bij aanschaf.:AMD of Intel, XP (MCE) of Vista, Videokaart zus of videokaart zo. \r\nBudget € 1.000-€ 1100, maar kan iets hoger zijn als dit ten goede komt aan het systeem. Of lager als dat ook volstaat. \r\nGeen “te zware” PC met allerlei toeters en bellen die we toch niet gaan gebruiken, maar wil mezelf ook niet te kort doen met een “te lichte”. Juiste balans. Wie helpt mij??
Link naar reactie
[url]http://www.sallandautomatisering.nl/content/PcBuilder/productsetoverview.php?catId=521&newcat=0[/url]\n\nDaar dit soort dingen kan je kijken Als je zelf samenstelt.\nMoet je toch kijken naar een Intel van de nieuwe generatie core 2 duo.\n\nVerder Is de 1950 Serie van ATI snel, van nvidia Weet ik niet zo veel maar de 8800 Serie staat ook goed bekend \n\nVista is niet heel duur dus wat wil je \n\nMet vista kun je gebruik maken van DX10
Link naar reactie
Al eens bij Dell gekeken? Daar kun je er ook 1 zelf configureren. Vista is zwaarder beveiligd dan XP, ben daar zelf geen liefhebber van. XP wordt ondersteund tot 2014.\r\n\r\n[url]http://configure2.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=nl&cs=nldhs1&kc=D4XXPS03&l=nl&oc=D03E5217&rbc=D03E5217&s=dhs&sbc=bedhsftdppdesktop3[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=Randstad;299088]Onzin, hij is gewoon op zoek naar een huis-tuin- en keuken p.c.[/QUOTE]Maar de kids moeten wel kunnen gamen. Kijk dan liever naar de [url=http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/desktops_best?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs]Dell Dimension 9200 voor 799 euro[/url] waar een GeForce 7900GS in zit. Met verzendkosten en monitor erbij zal ie rond de 1100 euro gaan kosten.
Link naar reactie
Dank voor jullie reactie. Ik weet nog niet wat het gaat worden, maar 1 ding is mij wel duidelijk. Het wordt geen Dell, Acer of iets dergelijks. Ik ga voor een zelf samen te stellen configuratie door bijv.Azerty of 4launch. Maar er zijn zo ontzettend veel mogelijkheden dat ik met mijn gebrekkige kennis van configuraties er niet uit kom. Ik ga nu een aantal andere topics raadplegen en zal op basis van die reactie een configuratie samenstellen die ik jullie wil voorleggen. In de hoop dat jullie er op willen reageren. Alvast dank.
Link naar reactie
Hier is dan mijn voorstel vwb.de configuratie (zonder toetsenbord, muis en speakers). Mijn idee is om hier Vista Home Premium 64 bit, NL, OEM bij te nemen. De configuratie heb ik afgekeken van eerdere topics. Graag jullie oordeel wat betreft stabiliteit, nieuwe inzichten en functionaliteit (all-round PC)\r\n\r\n \r\nAntec NSK6500, Zilver, zwart € 93,00 \r\nIntel Core 2 Duo, E4300, Socket 775, Boxed € 163,68\r\nTranscend Jetram, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 1 x (dubbel geheugen € 112,76\r\nSamsung Spinpoint, 250 GB, 7200 RPM, 8 MB, SATA II € 66,72 \r\nMSI P965 Neo-F, Retail € 97,33 \r\nMSI RX1950PRO-T2D256E, 256 MB, GDDR3, PCI Express x16 € 170,84 \r\nSamsung SH-S182D, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 29,38 \r\nSamsung 940BW, 19\" € 192,51 \r\n Totaal € 926,22
Link naar reactie
Het opzetje is grotendeels afgekeken van een eerder voorstel dat Obi-wan-kenobi heeft samengesteld. Waarvoor dank. Maar ben jij de enige die een mening heeft over mijn configuratievoorstel? Ik heb nu gekozen voor een MSI P965 NEO moederbord. Zat hierover te twijfelen omdat een GigaByte GA-965P-S3 ook veelvuldig is genoemd en geroemd. Deze laatste is € 8 duurder. Prijs voor de keuze is dus geen issue. Wat heeft de voorkeur naar de mening van de kenners. \r\nVerder heb ik gekozen voor een dubbel zoveel werkgeheugen, 2048MB (2x 1024). Is dit niet wat overdone voor een all-round te gebruiken PC. Ik ben geen die-hard gamer en zal dat ook nooit worden. \r\n\r\nPS.Natuurlijk moet de assemblagekosten er nog bij, dat is mij bekend.
Link naar reactie
Moet ik dan ook maar even een mening geven/advies? Wat betreft de monitor zou je ook voor de samsung syncmaster 931bw kunnen kiezen. Dit is het nieuwste type 19 inch breedbeeld met een reactie tyd van 2 ms. En wat beterft de proc zou ik voor een e 6300 gaan is als je goe rondshopt zo \'n 20 euro duurder, maar wat het verschil is op de site waar jij gekeken hebt geen idee.
Link naar reactie
[QUOTE=Hansel;299265]Het opzetje is grotendeels afgekeken van een eerder voorstel dat Obi-wan-kenobi heeft samengesteld.[/quote]Gelukkig zit er geen copyright op. :mrgreen:\r\n[QUOTE=Hansel;299265]Ik heb nu gekozen voor een MSI P965 NEO moederbord. Zat hierover te twijfelen omdat een GigaByte GA-965P-S3 ook veelvuldig is genoemd en geroemd. Deze laatste is € 8 duurder. Prijs voor de keuze is dus geen issue. Wat heeft de voorkeur naar de mening van de kenners.[/quote]Beide moederborden hebben de superstabiele Intel P965 chipset, speciaal voor Core 2 Duo. De keuze tussen die twee is meer een imago-issue, ik zou gewoon de goedkoopste pakken.\r\n[QUOTE=Hansel;299265]Verder heb ik gekozen voor een dubbel zoveel werkgeheugen, 2048MB (2x 1024). Is dit niet wat overdone voor een all-round te gebruiken PC.[/quote]Nee juist niet. Alle applicaties hebben baat bij genoeg intern geheugen en aangezien geheugen niet zo duur meer is kun je hier maar beter genoeg van nemen. Ben je ook meteen voorbereid op de overstap naar Vista.\r\n[QUOTE=Black Eagle;299272]Moet ik dan ook maar even een mening geven/advies? Wat betreft de monitor zou je ook voor de samsung syncmaster 931bw kunnen kiezen. Dit is het nieuwste type 19 inch breedbeeld met een reactie tyd van 2 ms[/quote]Aangezien Hansel geen gamert is, wat merk je in verschil in beeldkwaliteit tussen die twee monitoren? \r\n[QUOTE=Black Eagle;299272] En wat beterft de proc zou ik voor een e 7300 gaan is als je goe rondshopt zo \'n 20 euro duurder, maar wat het verschil is op de site waar jij gekeken hebt geen idee.[/QUOTE]Je bedoelt waarschijnlijk de E6300. Deze is idd. maar iets duurder dan de E4300, alleen is de FSB van de E6300 (266MHz) hoger dan de E4300 (200MHz). De multiplier van de E4300 is wel hoger: 9 x 200MHz = 1,8GHz t.o. 7 x 266MHz = 1,86GHz.\r\n\r\nHet voordeel van de hogere multiplier merk je bij overklokken: De E4300 kun je ook probleemloos op 9 x 266MHz = 2,4GHz zetten en dan loopt ie qua snelheid gelijk met de veel duurdere E6600! Tel uit je winst. Neem je een risicootje, dan kun je deze CPU zelfs op 9 x 333MHz = 3GHz klokken, waarbij de CPU qua FSB dan ook mooi synchroon loopt met het 667MHz DDRII geheugen (333MHz single data rate).\r\n\r\nBen je nooit van plan te overklokken, dan is die E6300 wel een betere keuze vanwege de hogere FSB en de in totaal iets hogere kloksnelheid. Maar je zou bij Core 2 Duo wel gek zijn om het niet te doen: de overklok naar een 266MHz FSB is een lachertje voor de E4300. \r\n[url]http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2903&p=8[/url]\r\n\r\n[i]Every generation a ridiculously overclockable bargain chip is born, and the Core 2 Duo E4300 is just that chip.[/i]
Link naar reactie
Klopt tikfoutje. Inderdaad de 6300,de reden dat ik voor die proc. had gekozen zeg je zelf al, want ik dacht dat de pc als familie pc toch niet overclockt zou worden. De reden die je verder voor de de monitor kan geven is ook een stuk beter contrast 2200 staat tot 1 ipv 500 staat tot 1 voor de 940bw. Ps hansel is misschien wel geen gamer, ik weet niet hoe oud de kids zijn, maar die misschien in de toekomst wel.
Link naar reactie
[QUOTE=Black Eagle;299297]KloDe reden die je verder voor de de monitor kan geven is ook een stuk beter contrast 2200 staat tot 1 ipv 500 staat tot 1 voor de 940bw.[/QUOTE]Je vergelijkt nu dynamische contrastratio met statische contrastratio. De 931BW heeft een statische contrastratio van 700:1, niet van 2000:1. Maar ben het trouwens wel met je eens dat 700:1 t.o.v. 500:1 zijn meerprijs waard kan zijn.\r\n[url]http://www.samsung.com/Products/Monitor/LCD_Digital/LS19MEWSFXAA.asp?page=Specifications[/url]\r\n\r\nLet trouwens ook op de levertijd van de 931BW, deze staat nu bij Azerty op 14 dagen.
Link naar reactie
Mijn keuze is bijna bepaald. Toch zit ik nog met een paar \"losse eindjes\". Uit diverse topics blijkt dat de gekozen videokaart (MSI RX 1950PRO-T2D256E) een relatief zware kaart is waar (zeer)goed mee te gamen is. Maar wat zou de keuze zijn wanneer het gamen geen (hoofd)doel is maar bijzaak. M.a.w. er zal af en toe een game worden gespeeld door kinderen van 8 en 11 jaar. \r\nEn wat is het effect hiervan op de gekozen kast (Antec NSK6500), processor (Intel Core 2 Duo, E4300) en moederbord (MSI P965 Neo-F)?\r\nNog een vraag: bij vista keuze wordt vaak de 32bit versie aangeraden omdat nog niet alle software 64bit is. Wat valt er te merken wanneer je kiest voor deze 32bit versie (is deze minder dan de 64bit)? Zou je zo wie zo bij aanschaf van een nieuwe PC overgaan naar Vista of is het beter om te kiezen voor XP en deze dan later te upgraden met de vista coupon?
Link naar reactie
[QUOTE=Hansel;299551]Uit diverse topics blijkt dat de gekozen videokaart (MSI RX 1950PRO-T2D256E) een relatief zware kaart is waar (zeer)goed mee te gamen is. Maar wat zou de keuze zijn wanneer het gamen geen (hoofd)doel is maar bijzaak. M.a.w. er zal af en toe een game worden gespeeld door kinderen van 8 en 11 jaar.[/QUOTE]Spellen worden ieder jaar weer zwaarder, deze kaart kun je gewoon een paar jaar vooruit en daar zullen je kinderen je erg dankbaar voor zijn ... Een goedkopere keuze is bijv. een GeForce 7600GT, maar die presteert beduidend minder dan een X1950Pro. En deze kaart is ook gewoon lekker stil vanwege de dual slot koeler.\r\n[QUOTE=Hansel;299551]En wat is het effect hiervan op de gekozen kast (Antec NSK6500), processor (Intel Core 2 Duo, E4300) en moederbord (MSI P965 Neo-F)?[/QUOTE]Met een zwakkere videokaart hoef je ook niet zo\'n zware voeding te nemen. Maar die Antec kast is gewoon een oerdegelijk ding dat ook nog lekker stil is. Ook niet onbelangrijk lijkt me.\r\n[QUOTE=Hansel;299551]Nog een vraag: bij vista keuze wordt vaak de 32bit versie aangeraden omdat nog niet alle software 64bit is. Wat valt er te merken wanneer je kiest voor deze 32bit versie (is deze minder dan de 64bit)?[/QUOTE]Is niet minder, maar die ondersteunt dan weer geen 64-bit.\r\n[QUOTE=Hansel;299551]Zou je zo wie zo bij aanschaf van een nieuwe PC overgaan naar Vista of is het beter om te kiezen voor XP en deze dan later te upgraden met de vista coupon?[/QUOTE]Ik zou meteen Vista nemen, maar da\'s een persoonlijke keuze.
Link naar reactie
obi-wan-kenobi: dank voor je snelle reactie. Ik neem je adviezen ter harte. Maar dat 32 en 64 bitverhaal van Vista begrijp ik niet zo. Betekent dit nu dat welke bitversie je ook kiest, er altijd ergens software problemen kunnen ontstaan? Mijn opzet voor aanschaf van deze PC is dat ik weer een aantal jaren vooruit kan en als 64-bit de toekomst is dan neem is die. Maar in andere topics zie ik dat je met enige regelmaat de 32-bit opneemt in je configuratievoorstel. Kortom ik weet niet waar ik goed aan zou doen!!!!!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...