Anoniem2 Geplaatst: 2 maart 2007 Delen Geplaatst: 2 maart 2007 Ik heb een pctje in elkaar gezet, moederbord chaintech 6OJV2 . (socket 370)\r\nMijn kast is een liggende, maar dat wordt een staande strakjes.\r\nMaar dat is het probleem niet, het probleem is dat bij Everest wordt gegeven dat mijn moederbord 77 graden is!!\r\nDe buitenkant van de kast is helemaal niet warm, de onderkant waar de CPU zit is ook niet warm, mijn voeding werkt ook goed, is een nieuwe, de rest is niet te warm. Waar kan dat aan liggen?\r\nAls ik in de bios kijk, is de CPU temp 28 graden. Verder staat er niets.\r\nOmdat het een liggende kast is kan ik er geen fan bijplaatsen, vandaar dat ik een staande ga kopen.\r\nMaar die warmte he, ik vind het niet lekker.\r\nMisschien nieuwe koeler kopen?\r\nOf zou het niet de juiste temp zijn? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2007 [url]http://www.majorgeeks.com/download337.html[/url]\n\nEeen ander meetprogramma.\n\nHet moet namelijk wel bijna een meet fout zijn.\nVolgensmij overleeft je moederbord 80 graden geen eens.\n\nOf je zensor is kapot. werkt hij verder normaal ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2007 [quote=femke98;298906]Ik heb een pctje in elkaar gezet, moederbord chaintech 6OJV2 . (socket 370)\nMijn kast is een liggende, maar dat wordt een staande strakjes.\nMaar dat is het probleem niet, het probleem is dat bij Everest wordt gegeven dat mijn moederbord 77 graden is!!\nDe buitenkant van de kast is helemaal niet warm, de onderkant waar de CPU zit is ook niet warm, mijn voeding werkt ook goed, is een nieuwe, de rest is niet te warm. Waar kan dat aan liggen?\nAls ik in de bios kijk, is de CPU temp 28 graden. Verder staat er niets.\nOmdat het een liggende kast is kan ik er geen fan bijplaatsen, vandaar dat ik een staande ga kopen.\nMaar die warmte he, ik vind het niet lekker.\nMisschien nieuwe koeler kopen?\nOf zou het niet de juiste temp zijn?[/quote]\n \nMisschien een rare opmerking, maar zit je wel in Celsius te meten ipv Farenheit?\nDat komt zo\'n beetje overeen met het verschil. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2007 Nee hoor, het is echt Celsius.\nEn hij slaat niet vast, loopt goed, geen uitvallers. Start wel vrij langzaam op en gaat vrij langzaam uit maar okee, het is dan ook geen p4 met zoveel geheugen natuurlijk.\nHeb met pc wizard trouwens vandaag ook gekeken en daar was het volgende gemeten:\nDaar was ik weer.\nProggie geeft aan:\n\nProcessor Temp. 75 graden\nMainboard Temp. 25 graden\nHD 1 21 graden\nHD 2 22 graden.\nAllemaal Celsius en gemeten bij opstart. \n\nDus met Everest vergelijken is het vreemd dat het daar net andersom wordt weergegeven.\n\nSorry dat ik niet met Speedfan gemeten heb, maar dat vind ik een K***e programma. \nOh ja, in de bios lees ik dat de CPU 27 graden Celsius is en voor de rest staat er niets bij.\n\nIk wil wél de cpu koeling en fan nog vernieuwen omdat hij wel veel lawaai maakt, maar dat vind ik nogal gauw en alles komt in een andere kast te zitten met meer fans.\n\nMaar wat denken jullie...sensor kapot? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2007 [quote=femke98;299177]Nee hoor, het is echt Celsius.\nEn hij slaat niet vast, loopt goed, geen uitvallers. Start wel vrij langzaam op en gaat vrij langzaam uit maar okee, het is dan ook geen p4 met zoveel geheugen natuurlijk.\nHeb met pc wizard trouwens vandaag ook gekeken en daar was het volgende gemeten:\nDaar was ik weer.\nProggie geeft aan:\n \nProcessor Temp. 75 graden\nMainboard Temp. 25 graden\nHD 1 21 graden\nHD 2 22 graden.\nAllemaal Celsius en gemeten bij opstart. \n \nDus met Everest vergelijken is het vreemd dat het daar net andersom wordt weergegeven.\n \nSorry dat ik niet met Speedfan gemeten heb, maar dat vind ik een K***e programma. \nOh ja, in de bios lees ik dat de CPU 27 graden Celsius is en voor de rest staat er niets bij.\n \nIk wil wél de cpu koeling en fan nog vernieuwen omdat hij wel veel lawaai maakt, maar dat vind ik nogal gauw en alles komt in een andere kast te zitten met meer fans.\n \nMaar wat denken jullie...sensor kapot?[/quote]\n \nHeb je > FreshDiagnose < ook al eens geprobeerd, geeft ook veeeeel info.\n \nHet is al met al een vreemd gedoe.\nJe zou zeggen dat in de Bios de \"echtste\" temperatuur word aangegeven, maar er kan altijd iets stuk zijn natuurlijk.\nWeet je zeger dat het koelblok goed zit, met de koelpasta?\nAls hij herrie maakt, zou ik hem gelijk vervangen, want meestal is hij dan erg stoffig (uitblazen) of loopt hij op zijn eind. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2007 Het lijkt me dat, als je in de Bios kijkt, de totale computer-activiteit, processor en zo, bijna NUL is dus er zal dan ook verwaarloosbare opwarming plaatsvinden.\n\nIk zou eens de CPU-ventilator uitzuigend/uitwerpend opleggen; erg fout volgens 70% van de \"ingewijden\" maar 30% is toch wel een forse minderheid. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2007 Ik zou het toch wel zeer goed in de gaten houden want, temperaturen van plus 70 graden voor cpu? of moederbord? lijkt mij niet echt gezond voor de pc. Probeer eens een aantal metingen te doen (geen bios metingen, want dan is de pc net opgestart en dat zegt niet in alle gevallen zoveel) meting 1 :nadat de pc is opgestart Meting 2 na 1 uur pc gebruik en meting 3 na het belasten van de pc (een game bv.) Heb je ook al eens in je pc geken of de pc niet verstoft is van binnen en hoe zit het met de airflow? Als het de cpu is die problemen geeft zit er wel de juiste hoeveelheid pasta tussen het koelblok/proc. en draaidt de fan wel goed , niet versleten of verstoft? Zit de cpu soms opgesloten tussen stroomkabels en flatbandkabels, anders deze netjes wegbergen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2007 @Black Eagle:\nZoals je kunt lezen is er dus eigenlijk geen airflow, het is een liggende kast en er kan geen fan meer bij. Ik heb een staande besteld en zet dan alles over. Ook heb ik een nieuwe koeler besteld.\n\nDe meeting is op verschillende keren gedaan, na opstart, na 1 uurtje draaien, helaas heb ik er geen spellen op (ik haat spelletjes!) en verder schoon geïnstalleerd dus met volle kracht iets laten doen is er niet bij. Gaat trouwens met deze pc ook niet gebeuren. Maar dat is een ander verhaal.\nMet de kap open is het ook 75 tot 77 graden C. Geen verbetering dus.\n\nDe CPU ventilator had ik er al afgehad toen ik het pctje in elkaar had gezet, helemaal schoongemaakt en ook het koelblok. \nOmdat ik er een ander op ga zetten, zal de pasta ook vernieuwd worden, dus ik denk dat ik dan daar pas op kan antwoorden.\n\nHet proggie FreshDiagnose ken ik helemaal niet.\nMaar ja, heb nu al met 2 verschillende proggies gemeten, is het echt nodig dat ik dit proggie dan ook nog ga gebruiken?\n\nWe wachten maar even af totdat ik de boel in de nieuwe kast heb gebouwd, is het daarna nog zo, dan heb ik het idee dat het toch óf een sensor probleem is of misschien wel een Winbond chip probleem? (dat opperde iemand ander, heb zelf geen flauw idee van die WInbond) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2007 Je kan ook gewoon voelen aan het koolblok van de prossor ,\n\nEn aan de nothbirds Op het moederbord.\n\nIk denk toch ergelijk dat het een meet fout is Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2007 Hoi,\nSorry dat niet eerder heb gereageerd, maar ik ben toch van mening dat het een meetfout is.\nAls het werkelijk zo erg zou zijn met de temperatuur dan was de pc allang uitgevallen, heb ik het idee.\nDus deze topic is voor mij afgehandeld.\nIedereen bedankt voor het meedenken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen