Ga naar inhoud

Windows Vista Instalatie Fout Blue Screen of Death

Aanbevolen berichten

Ik heb een Enorm Probleem! De instalatie van Windows Vista Gaat de heletijd mis. Als Windows Vista bijna klaar is komt er eerst geen beeld zo\'n 2 sec en dan komt Blue screen of death. Heeft iemand idee wat he zo kunnen zijn? Zo ja Wil je dan alsjeblieft reageren dit is mijn Computer\r\n\r\nProcessor\r\nModel : AMD Sempron(tm) Processor 3000+\r\nSpeed : 1.80GHz\r\nModel Number : 3000 (estimated)\r\nPerformance Rating : PR3244 (estimated)\r\nCores per Processor : 1 Unit(s)\r\nThreads per Core : 1 Unit(s)\r\nInternal Data Cache : 64kB Synchronous, Write-Back, 2-way set, 64 byte line size\r\nL2 On-board Cache : 128kB ECC Synchronous, Write-Back, 16-way set, 64 byte line size\r\n\r\nMainboard\r\nBus(es) : ISA AGP PCI IMB USB FireWire/1394 i2c/SMBus\r\nMP Support : 1 Processor(s)\r\nMP APIC : Yes\r\nSystem BIOS : American Megatrends Inc. 1007.003\r\nSystem : To Be Filled By O.E.M. To Be Filled By O.E.M.\r\nMainboard : ASUSTeK Computer Inc. K8VSEDX\r\nTotal Memory : 511MB DDR-SDRAM\r\n\r\nChipset 1\r\nModel : ASUSTeK Computer Inc Apollo K8T800 CPU to PCI Bridge\r\nFront Side Bus Speed : 2x 800MHz (1600MHz data rate)\r\n\r\nChipset 2\r\nModel : Advanced Micro Devices (AMD) Athlon 64 / Opteron HyperTransport Technology Configuration\r\nFront Side Bus Speed : 2x 800MHz (1600MHz data rate)\r\nTotal Memory : 512MB DDR-SDRAM\r\nMemory Bus Speed : 2x 200MHz (400MHz data rate)\r\n\r\nVideo System\r\nMonitor/Panel : Plug en Play-monitor\r\nAdapter : RADEON X1600 Series\r\nAdapter : RADEON X1600 Series Secondary\r\n\r\nPhysical Storage Devices\r\nRemovable Drive : Diskettestation\r\nHard Disk : HDT722516DLAT80 (128GB)\r\nCD-ROM/DVD : Optiarc DVD RW AD-7170A (CD 48X Rd, 48X Wr) (DVD 6X Rd, 6X Wr)\r\n\r\nLogical Storage Devices\r\nHard Disk (C:) : 29GB (22GB, 74% Free Space) (FAT32)\r\nHard Disk (E:) : N/A\r\nHard Disk (D:) : 99GB (99GB, 100% Free Space) (NTFS)\r\nATICD12-055 (F:) : 618MB (CDFS)\r\n3.5\" 1.44MB (A:) : N/A\r\n\r\nPeripherals\r\nSerial/Parallel Port(s) : 2 COM / 1 LPT\r\nUSB Controller/Hub : VIA Rev 5 of later USB universele host-controller\r\nUSB Controller/Hub : VIA Rev 5 of later USB universele host-controller\r\nUSB Controller/Hub : VIA Rev 5 of later USB universele host-controller\r\nUSB Controller/Hub : VIA Rev 5 of later USB universele host-controller\r\nUSB Controller/Hub : USB-hoofdhub\r\nUSB Controller/Hub : USB-hoofdhub\r\nUSB Controller/Hub : USB-hoofdhub\r\nUSB Controller/Hub : USB-hoofdhub\r\nFireWire/1394 Controller/Hub : VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller\r\nKeyboard : Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord\r\nMouse : Microsoft PS/2-muis\r\n\r\nMultiMedia Device(s)\r\nDevice : SoundMAX Integrated Digital Audio\r\n\r\nIk heb Draadloos netwerk Netgear MA111 V2
Link naar reactie
Normaliter duidt een Blauw scherm toch op een geheugenfout, dus het is best mogelijk dat het aan je geheugen ligt, ik zou proberen om met alleen 1cd speler en je 1e harde schijf aan te sluiten, alle overbodige hardware even loskoppelen..\r\n\r\nEn eventueel nog het geheugen vervangen, mocht je nog een stripje thuis hebben liggen (alleen om te testen)
Link naar reactie
Maar hoe wil hij dat testen als hij (blijkbaar) geen windows heeft?\r\nMaar volgens mij wordt er bij dat programma alleen gecontroleerd welke apparaten er in de pc zitten en welke ondersteund worden, volgens mij moet hij gewoon sowieso doorstarten, ongeacht hoelangzaam of he het er ook uitziet, een blauw scherm heeft volgens mij alleen wat te maken met het niet correct functioneren van een onderdeel..\r\n\r\nHet loskoppelen is, stel dat je 2 cd/dvd spelers/branders hebt, dan haal je uit die ene de voedings kabel, die met de rode, gele en zwarte? kabel.. (dus in de kast zelf)\r\n\r\nMocht je een 2e harde schijf hebben, kun je ook daar gewoon de voedingskabel uithalen, wel zeker weten dat je niet je harde schijf waar je windows op wil hebben er niet uit trekt..\r\n\r\nMocht je dit niet aandurven, probeer eens xp of 98 er op te zetten, dan zou je een geheugentest programma erop kunnen zetten, die kan het goed testen, ook zou je misschien (voor de zekerheid) toch nog even dat vista check programma kunnnen draaien, mochten er een paar onderdelen uit je pc niet ondersteund worden dan heeft het soms weinig nut dat je Vista installeert (denk aan geluidskaart, videokaart)\r\n\r\nVista programma: [url]http://www.microsoft.com/netherlands/windowsvista/getready/upgradeadvisor/default.mspx[/url]\r\n\r\nGeheugen test: [url]http://www.memtest86.com/[/url]
Link naar reactie
Ik zou even mem86 downloaden en op een floppy zetten en dan testen of je geheugen niet brak is. Want even bij een ander proberen werkt vaak niet, geheugen moet je toch wel even iets langer testen dan eventjes. Ik zou zo \'n test minimaal zeker 2 uur laten lopen. De reden dat ik dit zeg is omdat er niet bij staat hoelang je dit geheugen getest hebt bij die andere persoon?
Link naar reactie
hoi Dylan\r\n\r\nik hoop dat ik je kan helpen, want ik ZAT met hetzelfde probleem. Ik zeg: zat, nu niet meer. En het is helemaal k*t als je steeds zo\'n bluescreen krijgt.\r\n\r\nDit was mijn oplossing: \r\n\r\nIk kreeg overduidelijk het idee dat het door mijn grafische kaart kwam. Dezelfde als jij hebt. \r\n\r\nDus: ik heb een ANDERE grafische kaart erin gestopt,\r\nDe harde schijf geformateerd,\r\nHeel de installatie van Vista nogmaals gedaan.\r\n\r\nToen Vista opstartte, heb ik de juiste drivers voor mijn eigen kaart direct gedownload, EN geinstalleerd (terwijl die geleende-kaart er nog inzat).\r\n\r\nToen Vista afgesloten, mijn eigen grafische kaart er weer in, en direct na het opstarten (dat lukte!!!) het driverprogramma van mijn eigen kaart laten lopen.\r\n\r\nEn sindsdien werkt het.\r\n\r\nLet er op: als Vista gaat afsluiten, en hij \"hangt\" daarop: dan heb je een probleem!!! Vista wil dan iets installeren, en dat werkt niet. Je moet dan een harde reset doen, en vanaf dat moment krijg je permanente blue-screens.\r\n\r\nIk ben nog niet helemaal enthousiast over Vista.\r\n\r\nHoop wel dat mijn tip jou kan helpen!\r\nLaat het me weten.\r\n\r\nBink
Link naar reactie
[quote=dutch-online;300467]als de computer niet Vista ready is kun je problemen verwachten. doe eerst de test bij microsoft het kan je veel ellende schelen[/quote]\n \nEn.... maak een Back-up Image van het vorige OS.\n \nGewoon weer terugzetten en het is weer als vanouds, kan daarvandaan verder gezocht worden.
Link naar reactie
[quote=Demondylan;298814]Maar is mijn pc Vista Ready of niet? Maar hoe moet je het overbodige loskoppelen?[/quote]\n \nHet lijkt normaal gesproken te moeten kunnen werken.\nMaar het kan ook een driverprobleem zijn, dat is het overigens meestal.\nProbeer onderweg eens niets te installeren aan drivers, ook al vraagt hij erom.\nMisschien krijg je dan toch beeld.\nAls je eenmaal in apparaatbeheer zit kun je kijken waar het probleem zit.\nBlijf je geen beeld krijgen, ja dan bovenstaande tip uitvoeren en even een videokaart lenen.\nZelf heb ik een ATI 9200, doet het mij goed genoeg.\nEen nieuwere ATI X1600Pro kreeg ik ook niet geinstalleerd, baluwe schermen, in XP en Vista.\nOude kaart ging zonder probleem.\nJe hebt kans dat wanneer je beeld hebt, je driver misschien in Vista updates zitten.\n \nHeb je wel een goede Vista versie?
Link naar reactie
  • 7 maanden later...
Ik heb een nieuwe (2 maanden oud) PC met Vista en 2 gig aan geheugen. Deze PC is nu 1 keer spontaan opnieuw opgestart t.g.v. een Bluescreen (stond in het logboek van windows). Ook een keer niet opgestart. Kreeg toen na de reset de keuze \'beveiligd\' of \'normaal\'. \r\n\r\nDe vorige PC had ook al soortgelijke problemen. Beide PC komen van een dezelfde bekende computerwinkel. Overigens, de vorige PC had zoveel problemen dat de leverancier mij een compleet nieuw systeem (deze PC) heeft gegeven.\r\n\r\nMijn vraag: Ligt het nu aan Vista, drivers of aan de hardware?
Link naar reactie
[quote=riez;351111]Ik heb een nieuwe (2 maanden oud) PC met Vista en 2 gig aan geheugen. Deze PC is nu 1 keer spontaan opnieuw opgestart t.g.v. een Bluescreen (stond in het logboek van windows). Ook een keer niet opgestart. Kreeg toen na de reset de keuze \'beveiligd\' of \'normaal\'. \n \nDe vorige PC had ook al soortgelijke problemen. Beide PC komen van een dezelfde bekende computerwinkel. Overigens, de vorige PC had zoveel problemen dat de leverancier mij een compleet nieuw systeem (deze PC) heeft gegeven.\n \nMijn vraag: Ligt het nu aan Vista, drivers of aan de hardware?[/quote]\n \nHeb je die problemen ook gehad toen je hem net ontving, de laatste computer?\nOf deed hij het pas nadat je andere dingen hebt geinstalleerd, extra hardware of zo?\n \nWeet je dit niet?\n \nDan zou je de herstel dvd kunnen gebruiken om de Computer terug te zetten hoe hij was bij ontvangst.\nUiteraard eerst dingen opslaan die belangrijk zijn, anders ben je die kwijt.\n \nDan GEEN dingen installeren, alleen een beetje dom van alles gebruiken wat er op staat.\nGeeft dit geen problemen, dan Internet aansluiten en weer een poos gebruiken om te kijken hoe het gaat.\nDaarna telkens 1 (een dus) stuks externe hardware aansluiten en installeren en een paar dagen uitproberen.\nHet kost wel even tijd, maar als je achter de fout wilt komen, zul je toch zoiets moeten doen.
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;351204]Heb je die problemen ook gehad toen je hem net ontving, de laatste computer?\r\nOf deed hij het pas nadat je andere dingen hebt geinstalleerd, extra hardware of zo?\r\n \r\nWeet je dit niet?\r\n \r\nDan zou je de herstel dvd kunnen gebruiken om de Computer terug te zetten hoe hij was bij ontvangst.\r\nUiteraard eerst dingen opslaan die belangrijk zijn, anders ben je die kwijt.\r\n \r\nDan GEEN dingen installeren, alleen een beetje dom van alles gebruiken wat er op staat.\r\nGeeft dit geen problemen, dan Internet aansluiten en weer een poos gebruiken om te kijken hoe het gaat.\r\nDaarna telkens 1 (een dus) stuks externe hardware aansluiten en installeren en een paar dagen uitproberen.\r\nHet kost wel even tijd, maar als je achter de fout wilt komen, zul je toch zoiets moeten doen.[/QUOTE]\r\n\r\nDe problemen kwamen na ong een maand. Ik heb geen hardware geinstalleerd, alleen software. Zou het misschien aan de voeding kunnen liggen?\r\n\r\nDe PC is een eigen merk van Alternate, de vorige ook. De enige overeenkomst tussen die twee PC\'s is de behuizing en waarschijnlijk ook de voeding. In ieder geval is het nu een intel en eerder een AMD. Of zou het iets anders kunnen zijn? Bij de vorige reparatie zeiden ze dat het een voedingskabel was, die hebben ze vervangen. (de HDD was toen opeens \'verdwenen\').
Link naar reactie
[quote=riez;351331]De problemen kwamen na ong een maand. Ik heb geen hardware geinstalleerd, alleen software. Zou het misschien aan de voeding kunnen liggen?\n \nDe PC is een eigen merk van Alternate, de vorige ook. De enige overeenkomst tussen die twee PC\'s is de behuizing en waarschijnlijk ook de voeding. In ieder geval is het nu een intel en eerder een AMD. Of zou het iets anders kunnen zijn? Bij de vorige reparatie zeiden ze dat het een voedingskabel was, die hebben ze vervangen. (de HDD was toen opeens \'verdwenen\').[/quote]\nHet vervelende is, dat het zoveel oorzaken kan hebben.\nOmdat je garantie hebt, kun je het beter aan je leverancier voorleggen, voordat je van alles gaat proberen.\nIk zou hem alleen terug zetten naar de situatie toen je hem kreeg.\nAls het dan regelmatig voorvalt, kun je het tenminste aantonen.\nKomt het zelden voor, ja, dan heb je een probleem en moet je er stap voor stap zien achter te komen.\n \nWat je ook kunt doen, als installeren geen probleem is, zet XP erop en kijk wat er gebeurd.\nHoudt rekening met de garantietijd en ik ga ervan uit dat je een herstel dvd hebt om alles weer terug te krijgen in de staat van ontvangst.
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;351426]Het vervelende is, dat het zoveel oorzaken kan hebben.\r\nOmdat je garantie hebt, kun je het beter aan je leverancier voorleggen, voordat je van alles gaat proberen.\r\nIk zou hem alleen terug zetten naar de situatie toen je hem kreeg.\r\nAls het dan regelmatig voorvalt, kun je het tenminste aantonen.\r\nKomt het zelden voor, ja, dan heb je een probleem en moet je er stap voor stap zien achter te komen.\r\n \r\nWat je ook kunt doen, als installeren geen probleem is, zet XP erop en kijk wat er gebeurd.\r\nHoudt rekening met de garantietijd en ik ga ervan uit dat je een herstel dvd hebt om alles weer terug te krijgen in de staat van ontvangst.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb inderdaad garantie. Daarom heb ik ook een nieuwe PC gekregen. Het enige wat ze aan kunnen bieden is weer een spoedreparatie.\r\n\r\nHet komt tot nu zelden voor. Het zou kunnen zijn dat hij te lang aanstaat. Tijdens downloaden gebeurde het. Iets anders stond niet aan.\r\n\r\nHoe schadelijk is een BSOD eigenlijk voor de hardware en mijn software/Vista? Als het eenmaal gebeurd is wordt daarmee de kans dat het nog een keer gebeurd groter?
Link naar reactie
[quote=riez;351516]Ik heb inderdaad garantie. Daarom heb ik ook een nieuwe PC gekregen. Het enige wat ze aan kunnen bieden is weer een spoedreparatie.\n \nHet komt tot nu zelden voor. Het zou kunnen zijn dat hij te lang aanstaat. Tijdens downloaden gebeurde het. Iets anders stond niet aan.\n \nHoe schadelijk is een BSOD eigenlijk voor de hardware en mijn software/Vista? Als het eenmaal gebeurd is wordt daarmee de kans dat het nog een keer gebeurd groter?[/quote]\n \nDan zou je toch zeggen dat er iets aan de hand is, anders doen ze dat niet zo makkelijk denk ik.\nAl staat je computer 24 uur per dag te dwnloaden of aan, dan moet dat foutloos gaan.\nBehalve als een Virus je zit te pesten.\n \nMaar als ze hem omruilen, alles dus, zou ik dat doen en misschien een ander model kiezen.\n \nMisschien heb je hier wat aan:\n[URL]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/718455[/URL]
Link naar reactie
[quote=jr239;352646]ik heb hetzelfde probleem gehad en dat was simpel opgelost door een ander MERK geheugen te nemen[/quote]\n \nDit is in principe natuurlijk bekend, ook bij een leverancier.\nDan zou je denken dat ze daar het eerst naar kijken.:D:D\nAls dat nu de oplossing zou zijn, vraag ik mij af wat dat voor een shop is, niet dan?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...