Ga naar inhoud

Vista maakt belofte niet waar!

Aanbevolen berichten

Vista maakt belofte niet waar!;) Hardware fabrikanten(hp, acer, toshiba enz.. maken de beloofte ook niet waar.\r\n\r\n\r\nTijdens het shopen kwam ik erachter dat alle merk computers met Intel duo2 core en Amdx2 en alle denkbare combinaties in 64 bit processors.met 1 of 2 gb geheugen Een Vista versie is geinstalleerd die op 32 bit draaid en niet zoals beloofd door Microsoft dat de software nu 64 bit ondersteund. Tevens zal de verkoper je daar niet op attenderen, sterker nog men wist er niets van of ging er vanuit net als ik dat er dan ook 64 bit software voorgeinstalleerd zou zijn. Dus wil je echte 64 bit software op 64 bit processor laten draaien moet je geen kante klare computer kopen 99% zeker dat je 32 bit software krijgt. Waarschijnlijk kan men de belofte niet waar maken. Omdat er nog steeds niet voldoende drivers beschikbaar zijn. \r\n\r\nDaarom blijf ik lekker met win xp werken ook 32 bit. Tevens hoef ik dan niet een nog eens een zwaarder systeem aan te schaffen, wat de voordelen zullen als sneeuw voor de zon doet verdwijnen als ik vista zou instaleren het systeem zou zelf trager lopen dan met winxp. Zonde van het geld. Ik overweeg zelf nog om nog een licentie te kopen van Xp 64bit of mediacenter voor de toekomst. Of toch maar overschakelen op Linux die wel 64 bit ondersteund.\r\n\r\ngroet bobspons
Link naar reactie
;) Vista maakt belofte niet waar! Hardware fabrikanten(hp, acer, toshiba enz.. maken de beloofte ook niet waar.\r\n\r\n\r\nTijdens het shopen kwam ik erachter dat alle merk computers met Intel duo2 core en Amdx2 en alle denkbare combinaties in 64 bit processors.met 1 of 2 gb geheugen Een Vista versie is geinstalleerd die op 32 bit draaid en niet zoals beloofd door Microsoft dat de software nu 64 bit ondersteund. Tevens zal de verkoper je daar niet op attenderen, sterker nog men wist er niets van of ging er vanuit net als ik dat er dan ook 64 bit software voorgeinstalleerd zou zijn. Dus wil je echte 64 bit software op 64 bit processor laten draaien moet je geen kante klare computer kopen 99% zeker dat je 32 bit software krijgt. Waarschijnlijk kan men de belofte niet waar maken. Omdat er nog steeds niet voldoende drivers beschikbaar zijn. \r\n\r\nDaarom blijf ik lekker met win xp werken ook 32 bit. Tevens hoef ik dan niet een nog eens een zwaarder systeem aan te schaffen, wat de voordelen zullen als sneeuw voor de zon doet verdwijnen als ik vista zou instaleren het systeem zou zelf trager lopen dan met winxp. Zonde van het geld. Ik overweeg zelf nog om nog een licentie te kopen van Xp 64bit of mediacenter voor de toekomst. Of toch maar overschakelen op Linux die wel 64 bit ondersteund.\r\n\r\ngroet bobspons
Link naar reactie
Hoi, ik wou hierop toch even reageren:\r\n\r\nOok ik kwam er achter (bij binnen krijgen van Vista Home upgrade pakket) dat standaard de 32 bit versie wordt geleverd. Na wat telefoontjes met Microsoft en div. winkeliers ben ik er achter gekomen wat er nu precies speelt:\r\n\r\nOp alle nieuwe pc\'s (ongeacht merk en/of type) wordt standaard de vista 32 bit versie geinstalleerd (ook alle upgrade pakketten zijn 32 bit !); waarom ? volgesn MS hebben ze dit gedaan om te voorkomen dat mensen die vista als bijv. upgrade kopen voor verrassingen komen te staan, want niet iedereen heeft een 64 bit PC.\r\n\r\nMocht je bijv. een upgrade van XP naar Vista doen dan werkt de Vista 32 zonder problemen, zouden ze hem standaard 64 bit leveren en je hebt geen 64 bit PC dan heb je uiteraard een groot probleem.\r\n\r\nMS heeft wel de optie om voor € 11 een 64 bit upgrade aan te schaffen; ik weet ze vangen dubbel geld, wordt nergens vermeld maar ik begrijp hun beweeg redenen goed.\r\n\r\nZelf heb ik deze weg ook bewandeld, upgrade Home Premium gekocht en bij MS de 64 bit versie besteld, en zoals ik al wat eerder op dit forum heb vermeld ben ik zeer tevreden !\r\n\r\nWel heb ik tijdens mijn gesprekken met MS laten blijken dat dit verhaal duidelijker naar de klant moet worden door gespeeld, Ik snap heel goed als je nu een nieuwe 64 bit PC met vista koopt en het blijkt alle maal toch maar op de 32 te lopen dan voel je je eigen flink gen........... (ben zelfs terug gebeld door MS hier over !)
Link naar reactie
Beste Black Eagle,\r\n\r\nIk heb ook begrepen dat je minimaal 2 gig nodig hebt om het allemaal een beetje netjes te laten draaien. Het mag dan wel logisch klinken, echter heb ik moeite ermee dat ik als consument op het verkeerde been word gezet en geen eerlijke informatie krijg. Je wordt lekker gemaakt met 64 bit maar vervolgen is het maar een op gepimpte Xp versie waar ik dan vervolgens nog een keertje te veel voor betaal. Mag hopen dat dit forum erbij kan toe dragen dat vista geen succes wordt en dat de mensen wakker geschud worden dat ze bedrogen worden. \r\nZegt het voort zegt het voort.\r\nGroet, bobspons
Link naar reactie
Beste Arthur35,\r\n\r\nBen blij dat er nog mensen zijn, zoals jou die nog net een stapje verder gaan met uitzoeken. Jammer dat Ms dit dan niet standaard meelevert in de doos bij aanschaf nieuwe software of hardware (computerbouwers). Ms doet voorkomen dat alle mensen een beetje dom zijn en niet weten wat ze kopen. Jammer. Zal dadelijk ook jou andere berichten gaan door lezen.\r\n\r\nBedankt,\r\nGroet bobspons
Link naar reactie
Maar laten we ook een beetje realistisch zijn , er zijn een hoop mensen die geen verstand van pc \'s hebben en alles voor zoete koek aannemen van bijvoorbeeld een verkoper in een winkel zegt. De reden dat ik dit zeg eens betreft het volgende, vaak denken de mensen ( beetje oftoppic) dat bv. een dvd speler voor in de woonkamer van 30 euro even goed presteerd als eentje van 500 euro. Als je er geen verstand van hebt en alles gelooft, dan is het toch makkelijk voor verkopende partijen.
Link naar reactie
Zullen we dan eens op een wat eenvoudiger niveau naar je topic kijken? Jij beweert dat Vista de beloftes van een 64-bits OS niet waar maakt. Dat is dus overduidelijk niet waar, er is wel degelijk een prachtige 64-bits versie verkrijgbaar. De fout in dezen ligt dus niet bij Vista, maar bij de bouwer van het systeem, die daar standaard de 32-bits versie op zet.\n\nWat drivers betreft, dat gaat steeds beter. Per slot van rekening is Windows XP Pro 64-bit Edition al een poos op de markt, dus de grotere hardware-boeren hebben inmiddels al wel 64-bits drivers. Maar ook dat is niet een probleem met Vista, maar met externe partijen.
Link naar reactie
Ik ben het helemaal met je eens John L. Het probleem ligt niet zozeer bij vista, maar bij de bouwers/leveranciers. En zoals ik in mijn eerste reactie al zij , ze gaan echt niet op een systeem met 1 of 2 gig 64 bits vista zetten , dan loopt het systeem voor geen meter. Vista 64 bit wordt vaak allen maar gebruikt door heavy users met 4 gig of meer in hun pc.(en dat kost alleen al aan geheugen al een hoop euro)
Link naar reactie
(liar) Het klopt allemaal wat jullie zeggen. Het is volgens mij alleen maar een stunt om mensen weer een nieuwe computer te laten kopen. Omdat de markt allang verzadigt is en men niet iets nieuws meer kan verzinnen.\r\n\r\nEerst was er nog hoop door Mac maar zelf die zijn overgestapt op intel processors. Want we weten allemaal dat de komst van de eerste computer er niet veel is veranderd in de opbouw van de computer. ( technische gezien alleen maar sneller).\r\nMaar we blijven maar inversteren in oude technologie en de consument maar betalen tot dat er over 20 jaar voldoende geld is verdiend. Dan komt men pas met het nieuwe systeem wat veel beter is. bv zeer energie zuinig, hoge processorkracht, super sterk, geen draaiende onderdelen en multimedia compleet ondersteund enz... \r\n\r\nBen erg benieuwt wat Philips Nat-Lab nog in de laa heeft liggen. Het wordt onderhandtijd dat men er weer eens in de laa gaat duiken en wat goeds op de markt brengt wat tevens het milleu spaart.
Link naar reactie
Vista 64bit zal niet veel meer geheugen nodig hebben dan de 32bit versie. De systeemeisen zijn dezelfde. Wel zal de 64bit versie mogelijk extra zaken moeten laden bij het draaien van 32bit software.\n\nVoor vele thuisgebruikers is er echter geen voordeel op 64bit op dit moment. De reden waarom men 32bit voorinstalleerd is simpelweg omdat hier meer drivers voor bestaan en omdat er minder problemen verwacht worden. Windows XP 64 bestaat al een geruime tijd maar hier is nooit echt veel tijd ingestoken door hardware fabrikanten.
Link naar reactie
[quote=Chimera;298772]heb je huisregels niet gelezen??\n \novermatig gebruik van leestekens is niet toegestaan\n \npas je titel aan bij je eerste post door op pas aan te drukken en dan meer opties \n \n;)[/quote]\n \nCHIMERA, wordt je niet moe van jezelf?\nMet je onnodige opmerkingen hier en daar.\nLaat dat maar aan een échte moderator over, op deze manier ga je veel mensen tegen de haren instrijken, het lijkt erop of je gewoon in elke topic loopt te zoeken of je wat kunt vinden wat je niet lijkt.\nHet gewapper elke keer met de huisregels weten wij nu wel.\nOver het algemeen gebeuren hier geen rarae dingen, de meeste mensen weten heus wel wat wel of niet kan.\nZo niet attendeer dan een moderator over iets wat je dwars zit en ga niet steeds voor politeimannetje spelen.\nLaten wij het gezellig houden.
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;299732]CHIMERA, wordt je niet moe van jezelf?\r\nMet je onnodige opmerkingen hier en daar.\r\nLaat dat maar aan een échte moderator over, op deze manier ga je veel mensen tegen de haren instrijken, het lijkt erop of je gewoon in elke topic loopt te zoeken of je wat kunt vinden wat je niet lijkt.\r\nHet gewapper elke keer met de huisregels weten wij nu wel.\r\nOver het algemeen gebeuren hier geen rarae dingen, de meeste mensen weten heus wel wat wel of niet kan.\r\nZo niet attendeer dan een moderator over iets wat je dwars zit en ga niet steeds voor politeimannetje spelen.\r\nLaten wij het gezellig houden.[/QUOTE]\r\n\r\nuhm of ik help alleen maar? en nee ik zoek er niet op ik loop alleen alle nieuwe berichten langs en als ik het zie en het is nog niet gezecht dan doe ik het want het staat immers in de huisregels
Link naar reactie
Beste mensen,\r\n\r\nDit soort mensen (chimera) moet je niet eens aandacht aangeven. Je moet ze deze lol echt niet gunnen. Ik lees dat gezever niet eens meer. Maar je hebt wel gelijk zo\'n forum moet wel leuk blijven. anders haak je snel af. Eigenlijk had ik al afgehaakt, maar ik vind dat ik niet moet buigen voordit soort domme praat. Dus dit moet we negeren of een klacht in dienen zodat dit soort mensen wordt geblokkeerd.\r\n:rolleyes: \r\nGroet Bobspons
Link naar reactie
[quote=Chimera;299770]uhm of ik help alleen maar? en nee ik zoek er niet op ik loop alleen alle nieuwe berichten langs en als ik het zie en het is nog niet gezecht dan doe ik het want het staat immers in de huisregels[/quote]\n \nHelp dan maar niet, als je weer iets pietluttigs ziet, VEEL verstandiger, laat dat maar aan anderen (moderator) over.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...