Ga naar inhoud

Beveiliging wifi-basisstation ?

Anoniem2

Aanbevolen berichten

is dus ook een lichte vorm van beveiliging\r\n\r\nkan je gebruiken\r\n\r\ndenk wel om als je een andere computer ook toegang tot je netwerk wil geven je die tabel moet aanpassen\r\n\r\nje hebt ssid op verborgen staan, bij toevoegen moet je die even zichtbaar hebben\r\n\r\nheb je niet hoger dan web aan encryptie. deze is makkelijk te ontcijferen wap of hoger is beter\r\n\r\nook vaste ip adressen geven aan je netwerk geeft weer een extra hindernis voor wlan jagers\r\n\r\nbij de laatste optie meot je wel je gateway en dns server per computer instellen\r\nen dhcp uitzetten op je router
Link naar reactie
WEP is af te raden, binnen een half uur te kraken, zijn zelfs al voorbeeldfilmpjes van op Youtube, WPA(2) is op dit moment het beste maar moet je WiFi kaartje uiteraard wel ondersteunen.\r\nSSID broadcast uit is een kleine beveiliging, helpt alléén tegen newbie hackers.\r\nEen doorgewinterde Hacker komt daar namelijk zo achter (wardriving) en omzeilt dat.\r\nMaw; WPA en SSID broadcast uit is een goede beveiliging, Mac adres beveiliging is namelijk vrij simpel op te vangen en zelfs na te simuleren op een andere pc/laptop.
Link naar reactie
Maar persoonlijk denk ik dat elke Kwaadwillige hacker overal door heen komt.\n\nZelf heb ik een 64Letterige Code. en dat lijkt mij voldoende Voor Meelifters.\n\nMaar op vakantie in frisland hebben we altijd gratis internet.\nenorm veel onbeveiligde netwerken. De beveiligde netwerken laat ik met rust natuulijk\n\nHet is dus heel dom om je netwerk niet te beveiligen maar als ze kwaade plannen hebben komen ze overal wel doorheen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...