Anoniem2 Geplaatst: 2 maart 2007 Delen Geplaatst: 2 maart 2007 Ik heb diverse files waar door het programma-icoon heen het icoon staat van het veiligheidscentrum (gebruikersaccountbeheer), het schildje. Ik heb diverse programma\'s, waar zo\'n schildje door de startfile staat en die programma\'s moet ik ook toestemming geven om door te gaan. Dat is één keer niet erg, maar ik zit er kennelijk voor altijd aan vast. De vraag is dus: hoe kan ik dit soort programma\'s voortaan gewoon door laten lopen? Gebruikersaccountbeheer uitschakelen is geen optie, dan loopt het icoon in de systray steeds te brullen en ik houd niet van herrie. ;) \r\n\r\nBijgaand een voorbeeld van zo\'n icoontje. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2007 rechtermuisknop en dan met administrator rechten starten\r\n\r\nofzo\r\n\r\nik weet niet zeker of het werkt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2007 Helaas, dat is het niet. Ik heb de eigenschappen van de file gewijzigd in Administrator en zelfs zekerheidshalve het programma laten opstarten in XP-modus. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2007 Hm.. bij mij had ik dat alleen bij installatie\'s e.d., niet bij het opstarten van programma\'s...\nMaar, ik heb mezelf in vista een soort van volledige administartor gemaakt.\nJe krijgt dan die meldingen niet, maar je hoeft het beveiligingen centrum niet uit te schakelen. :mrgreen:\n\nUit mijn hoofd was het:\n- rechts klikken op deze computer\n- beheren\n- gebruikersaccounts en groepen\n- gebruikers\n- rechts klikken op de \"administrator\" account\n- verbergen uitschakelen\n- en evt. de account hernoemen.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2007 Met \"verbergen uitschakelen\" zul je het uitschakelen van Administrator bedoelen. Die is bij mij al uitgeschakeld, terwijl ik zelf tot de groep Administrators behoor. Dus het moet iets anders zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2007 Ik bedoelde het [I]in[/I]schakelen van een account genaamd \"administrator\".\nDan kun je voortaan op dat account inloggen.\nDat account heeft namelijk alle rechten, en dan krijg je dus ook niet meer van die meldingen te zien.\n\nMaar misschien zijn er ook nog andere mogelijkheden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2007 ik heb het zelfde probleem dat je bij sommige pro steeds toestemming moet geven en ik heb account genaamd \"administrator Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2007 [QUOTE=pimspage;298794]Ik bedoelde het [I]in[/I]schakelen van een account genaamd \"administrator\".\r\nDan kun je voortaan op dat account inloggen.\r\nDat account heeft namelijk alle rechten, en dan krijg je dus ook niet meer van die meldingen te zien.\r\n\r\nMaar misschien zijn er ook nog andere mogelijkheden.[/QUOTE]\r\n\r\nk heb het geprobeerd en het is inderdaad een oplossing. Het gaat me echter te ver om de complete beveiliging van Vista overboord te zetten. Het is wél raar, dat die beveiliging op installatiebestanden behoort te zitten en dat ik die ook heb op uitvoer-bestanden. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen