Ga naar inhoud

Foutmelding in Excel aanpassen

Aanbevolen berichten

Ik heb een bestandje waarin ik een aantal cellen geblokkeerd heb. Je kunt daar dus geen data invullen. Als je dat dan toch per ongeluk wilt doen verschijnt er een standaard Windows foutmelding zoals in de bijlage.\r\nIk wil deze standaard tekst graag vervangen door een eigen tekst. Weet iemand hoe dat in zijn werk gaat.
Link naar reactie
Op een ander forum voor excel vond ik dank zij onder andere Ad de oplossing.\r\nDus voor iedereen die een dergelijke melding ook graag wil laten verschijnen is hier de oplossing.\r\nAllereerst moet je je werkblad niet beveiligen. dat deed ik namelijk wel en dan verschijnt steeds die standaard tekst. Wil je een persoonlijke boodschap laten zien, ga dan in de cel staan. Klik data - valideren. Klik op de eerste tab en zet \"de lengte van de tekst\" op \"gelijk aan\" en in de derde regel \"0\". Op de derde tab (Foutmelding) geef je een titel tekst, bijv. Oeps en vervolgens je eigen tekst in het onderste venster.\r\nWil je dit met meer cellen doen kopieer dan de cel naar de andere cellen, zoals in Excel gebruikelijk met kopiëren - plakken, niet met het \"kwastje\" want dat werkt niet. Een voorbeeldje dat ik zelf ook heb gekregen is bijgesloten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...