Ga naar inhoud

Vista in samenwerking met sata hardeschijven in raid

Aanbevolen berichten

Ik draai met vista en in mijn pc heb ik hardeschijven zitten van de zelfde grote en type. Nou will ik raid gaan draaien voor snellere toegang en sneller opstarten van games en vista. Nu heb ik via google gekeken of dit onder vista werkt , maar vind tegen strijdige berichten. Heeft iemand ervaring of sata hardeschijven in raid configuratie al werkt. (extra info Vista premium, wd harde schijven en asrock moederbord) Als dit werkt zou je dan erbij kunnen posten hoe je dit gedaan hebt? Alvast bedankt.
Link naar reactie
Hoi Black Eagle,\r\n\r\nOver de \"echte\" technische details kan ik helaas niet echt uitsluitsel geven zoveel computerkennis heb ik nu ook niet wat ik wel weet is het volgende :\r\n\r\nIK zelf heb 2x Maxtor 250Gb sata in raid draaien op een Gigabyte MB met Vista en heb totaal geen problemen zowel met de installatie (upgrade) als met het werken met de PC.\r\n\r\nEchter toen ik samen met een vriend op zijn pc vista wou installeren (upgrade) ging het helemaal mis vista kon geen HD vinden en hij heeft 2x 160Gb sata in raid draaien ! op een ASUS moederbord.\r\n\r\nNa een aantal bezoeken aan Paradigit (onze pc winkel) hebben ze het nu toch werkend gekregen, echter met 1 beperking : als hij een van de schijven los koppeld is die zijn totaale instalatie kwijt !!!! en begint het hele verhaal weer van voren af aan.\r\n\r\nVolgens paradigit zijn er div. riad opstellingen mogelijk en een aantal varianten geven dus problemen met vista, ik had dus toevallig een goede opstelling terwijl mijn vriend dus de pech had een niet werkende te hebben.\r\n\r\nMijn tip zou dus ook zijn om bij iemand langs te gaan die voor jouw de eventuele juiste riad opstelling kan geven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...