Anoniem2 Geplaatst: 28 februari 2007 Delen Geplaatst: 28 februari 2007 Vanmorgen ben ik naar de winkel teruggegaan waar we de laptop hadden gekocht. Ik had hem meegenomen om daar ter plekke te bekijken hoe ze internet erop zouden zetten. Er staan in de rechter benedenhoek allemaal icoontjes en er staat er eentje bij met 2 computers met een rood kruis erdoorheen. De medewerker van die winkel ging erop rechtsklikken en hij klikte op het onderste woord van het submenu. Hij kreeg hele andere netwerken als ik! Hij drukte op een onbeveiligd netwerk, en we hadden al heel snel internet. Ik was er erg blij mee en ging opgetogen naar huis. Daar aangekomen wilde ik internet weer opstarten, maar hij deed het weer niet. Ik heb van alles geprobeerd, maar het lukte niet. De foutmeldingen waren onder andere: sitecom kan geen verbinding maken met internet, er moet een LAN-kabel tussen (terwijl het draadloos is? :-?), de signaalsterkte is te zwak, adapter wordt niet herkend en de router (mogelijk) ook niet.\r\nIk ben het anders gaan doen. Ik ging op de gewone computer met de CD-rom werken die ik erbij had gekregen, maar daar kwam ik niet uit omdat alles in het Engels is. Maar ik had van iemand op een forum een Nederlandstalige handleiding gekregen en begon weer van vooraf aan. Nu kreeg ik de melding dat de \"settings were succesfully changed\" en toen ik op connect drukte, stond er: \"connect has failed\". Sindsdien hadden we geen internet meer.\r\nIk heb een paar virusscans laten lopen zonder resultaat. Ook heb ik de modem gereset, ook zonder resultaat. Alle 3 de lampjes brandden de hele tijd groen. Nog steeds geen resultaat.\r\nIk heb de computer uitgezet en toen die na ca. 2 uur weer aanging, kreeg ik de volgende melding:\r\nU bent mogelijk de dupe geworden van softwarevervalsing.\r\nDit exemplaar van Windows is tijdens de validatie niet als legitiem beoordeeld.\r\nZelf denk ik dat ik bij het inschakelen van de router iets verkeerd heb ingesteld waardoor we steeds deze melding krijgen. \r\nWe hebben nu de router er tussenuit gehaald waardoor we weer internet hebben en gaan hem omruilen voor een ander.\r\nWat moet ik doen om geen meldingen meer te krijgen van vervalsing? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2007 [QUOTE] Wat moet ik doen om geen meldingen meer te krijgen van vervalsing?[/QUOTE]\n\nWeet je zeker dat je een legale Windows hebt?\n\nVrienden kochten via een PC zaak een 2e hands PC; Windows stond er al op. Zij namen aan dat Windows legaal was. Toen kregen zij dezelfde melding als jij en gingen terug naar de PC zaak om verhaal te halen. Geen poot om op te staan; beweert gewoon dat zij wisten dat het geen officiële Windows was....\n\nKijk ik wist het wel... ik zou die PC zaak aanklagen... maar daar heb jij nu even niks aan... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2007 Laptop; meestal, voor draadloos, een extra \"antenne-schakelaartje\" dat na iedere opstart moet worden aangezet .... zou dat het kunnen zijn?\r\n\r\nPer huis zie je andere (of soms helemaal geen) draadloze buur-netwerken want het bereik van de zendertjes is erg klein.\r\n\r\nMeeliften op een onbeveiligd netwerk van iemand anders is [b]misschien[/b] (nog) niet strafbaar maar fatsoen is sowieso iets anders; ook een niet-afgesloten fiets mag je niet gebruiken zonder toestemming van de eigenaar.\r\n\r\nIs je eigen netwerk (draadloze router?) wel goed ingeregeld, inclusief de lange beveiligingscode?\r\n\r\nZowel bij de laptop als bij een (draadloze) router hoort een gebruiksaanwijzing te zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2007 Praten we hier over xp of vista als os ivm problemen met draadloos? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2007 [QUOTE=reintje;298595]Weet je zeker dat je een legale Windows hebt?\r\n\r\nVrienden kochten via een PC zaak een 2e hands PC; Windows stond er al op. Zij namen aan dat Windows legaal was. Toen kregen zij dezelfde melding als jij en gingen terug naar de PC zaak om verhaal te halen. Geen poot om op te staan; beweert gewoon dat zij wisten dat het geen officiële Windows was....\r\n\r\nKijk ik wist het wel... ik zou die PC zaak aanklagen... maar daar heb jij nu even niks aan...[/QUOTE]\r\n\r\nJa, ik weet zeker dat ik een legale Windows heb. De computer waar we die foutmelding op hebben gekregen, hebben we al zeker 3 jaar (misschien wel 4 jaar). Nooit heb ik die foutmelding gekregen, tot nu. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2007 [QUOTE=willem1940;298631]Laptop; meestal, voor draadloos, een extra \"antenne-schakelaartje\" dat na iedere opstart moet worden aangezet .... zou dat het kunnen zijn?\r\n\r\nPer huis zie je andere (of soms helemaal geen) draadloze buur-netwerken want het bereik van de zendertjes is erg klein.\r\n\r\nMeeliften op een onbeveiligd netwerk van iemand anders is [b]misschien[/b] (nog) niet strafbaar maar fatsoen is sowieso iets anders; ook een niet-afgesloten fiets mag je niet gebruiken zonder toestemming van de eigenaar.\r\n\r\nIs je eigen netwerk (draadloze router?) wel goed ingeregeld, inclusief de lange beveiligingscode?\r\n\r\nZowel bij de laptop als bij een (draadloze) router hoort een gebruiksaanwijzing te zijn.[/QUOTE]\r\n\r\nJa, we hebben dat goed ingeregeld. Er zit geen beveiligingscode bij. Maar wel een duidelijke gebruiksaanwijzing, zowel voor de laptop als voor de router. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2007 [QUOTE=Black Eagle;298681]Praten we hier over xp of vista als os ivm problemen met draadloos?[/QUOTE]\r\n\r\nMijn gewone computer heeft Windows XP en mijn laptop heeft Windows Vista. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2007 Heb net Windows Vista Ultimate 64bit geïnstalleerd. Drivers van moederbord en grafische kaart raken niet geïnstalleerd, omdat de CD-Roms die ik bij PC gekregen heb (nieuwe PC sinds 3 weken) niet op vista geïnstalleerd raken.\r\nDacht dat het mss aan de 64bit-versie zou liggen, dus heb op andere partitie 32bit gezet, maar niet beter, en vooral: zelfs geen internetverbinding...\r\n\r\nIemand een idee? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2007 vista32bit het is misschien makkelijk als jij een nieuwe topic aanmaakt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2007 Heb je zelf wel een draadloze router. en op een open netwerk werken is niet echt netjes. en logies is dat je in je huis andere ontvangt dan in de winkel. Die dingen hebben geen eindeloos bereik.......... en als je die melding krijgt ben je toch ergens de boot mee ingegaan.\n\ntoen je tijdelijk op internet was heeft hij waarschijnlijk die update gedowlaod.ik heb het ook wel eens gezien. je krijgt een melding. die kan je afzetten met een tooltje maar daarmee kan ik je niet helpen. maar bij mij werkte het programma. met de originele licentie werkte het prima. (voor veel gebruikte pc\'s vind ik legaal handig. ) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen