Ga naar inhoud

Ongewenst gebruik mijn draadloos i-net door anderen.

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Uit ervaring weet ik dat het simpel mogelijk is om een draadloos netwerk in de buurt op te pikken, en zo lekker te internetten voor niks. Hoe kan ik controleren of iemand bij mij in de buurt via mijn wireless router op het internet zit. Of kan dat niet zo makkelijk. Ik weet dat mijn router bij mij om een sleutel vraagt met een heleboel cijfers/letters (beveiligde verbinding, toch?). Hoe werkt dat met onbeveiligde verbindingen die je oppikt met je wireless laptop of USB-connector?
Link naar reactie
Je kunt als eerst even googlen naar \"the dude\".\r\nDat is een gratis pakketje wat je precies laat zien welke apparaten er op je netwerk zitten.\r\nOmdat je al aangeeft dat je een sleutel moet opgeven om verbinding te maken met je draadloze netwerk, loop je niet zo veel gevaar dat jouw netwerk misbruikt wordt.\r\nJe kunt wel simpel een draadloos netwerk oppikken, maar echt verbinding er mee maken is punt 2. Als je zowel een netwerksleutel als Mac-adress filtering instelt, dan wordt het wel echt moeilijk om op jouw netwerk in te breken.\r\nIk kom vaak met mijn laptop op diverse plaatsen waar dan wel 10 draadloze netwerken worden gedetecteerd. Er zijn dan meestal wel 2 netwerken die op geen enkele manier beveiligd zijn. Zelfs de toegang tot de router niet!\r\nJe snapt natuurlijk wel dat ik dan geen moeite ga doen om te internetten via een beveiligd netwerk. \r\nEn zo denken de meesten....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...