Anoniem2 Geplaatst: 26 februari 2007 Delen Geplaatst: 26 februari 2007 Hoi,\r\n\r\nIk werk op dit moment met mijn nieuwe vista pc, nu heb ik de harde schijf (XP) uit mijn oude pc in een behuizing gezet en zou die ook willen gebruiken omdat daar wat progjes op staan die ik in Vista niet geinstalleerd krijg.\r\n\r\nDe pc herkend de schijf gelijk en ik kan hem verkennen. Top dus.:D \r\n\r\nNu de grote vraag: Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik kan booten vanaf deze schijf? :confused:\r\n\r\nPs: Hij zit op een usb poort en is nfts Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2007 Ik denk: toestaan in de bios-instellingen.\n\nMaar ik denk ook dat je gedonder krijgt met de drivers van je oude pc, die XP op de schijf heeft gezet want die zullen wel niet dezelfde zijn als voor je nieuwe pc. Tamelijke kans dat zelfs de opstart al mislukt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2007 jha, In de Bios Staat \n\nFirst boot\nSecend boot \nenz \n\nAls je nou eerste boot verwisselbare schijf doet (Ik heb het zelf een paar keer zien staan Vaak bij nieuwere Biosen ) dan hoort hij de Hdd bij het opstraten aftesporen op een windows \n\nps. Via U.s.b Zal het natuurlijk erg traag zijn omdat de brandbreede Minder snel is maar je kan proberen\n\nps. wilem ik was eerder Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2007 Ik ben er achter dat als ik F8 indruk ik kan kiezen van welk medium ik Boot.\r\nDe verwisselbare schijf staat erbij aangegeven als : USB ZIP0 met het nummer van de (seagate) schijf. Helemaal goed dus.\r\n\r\nMaar als ik deze selecteer start hij uiteindelijk gewoon Vista op de C: schijf op.\r\n\r\nIn de bios staat op Boot device1: removable (dus naar ik aanneem de usb schijf) andere keuzes zijn dvd-HD en geen usb.\r\n\r\nHij ziet blijkbaar XP niet staan of zo? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2007 Staat er nergens in Bios een aparte regel: \"boot from USB ; enable / disable\" ofzo? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2007 [QUOTE=Intel 3000;298003]..... \r\nVia U.s.b Zal het natuurlijk erg traag zijn omdat de brandbreede Minder snel is maar je kan proberen\r\n......[/QUOTE]\r\nNee, dat heb ik ook lang gedacht maar modern USB2 is ongeveer zo snel als gewoon IDE. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2007 Oke, ja gek genoeg zat ik er vanmiddag nog aan te denken, (op de fiets )\n\nBooten vanaf de Verwisselbare schijf \n\nps. je moet in de bios kijken ! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2007 modern USB2 en IDE hebben niet dezelfde speed!\r\n[url]http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=diskinterfaces&page=7[/url]\r\n\r\nIDE is MINSTENS een keer zo snel als USB 2, bij sommige dingen wel 6 keer sneller\r\n\r\n\r\nverder geeft XP veel probleemen als je van USB wilt booten, daar is die niet voor gemaakt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2007 He, interessante tabel; dan heb ik toch een vorige keer slechte informatie onder ogen gehad, maar is al te lang geleden, ik kan niet terugvinden waar en wanneer precies. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2007 Het opstarten van je oude harde schijf gaat al niet lukken vanwege de reden die Willem1940 al gaf.\r\nVerder klopt je XP Boot.ini niet in de nieuwe configuratie omdat die zeer zeker verwijst naar de harde schijf waar vista op staat geïnstalleerd. Ik ga er maar van uit dat je de standaard-installatie van XP hebt gehad. \r\nEn dan ziet je boot.ini er zo uit:\r\n[boot loader]\r\ntimeout=5\r\ndefault=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINDOWS\r\nIn regel 3 wordt aangegeven dat je geen Multiboot hebt. Verder wordt gekeken naar de 1e schijf (disk(0)) op de 1e controller (rdisk(0)).\r\nDus al bij het laden van de boot.ini wordt je hele XP buitenspel gezet.\r\nMisschien dat je met de BartPEBuilder een USB-bootschijf kunt maken met jouw programma\'s, maar dan moet je zelf wel flink gaan knutselen.\r\nHeb je trouwens al geprobeerd om de programma\'s die op je XP-schijf staan gewoon te starten onder Vista?\r\nSoms werken programma\'s ook zonder dat je ze opnieuw installeert. Altijd het proberen waard. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2007 Bedankt voor de info allemaal.\r\n\r\nIk heb Bart PEBuilder inderdaad ook al gevonden maar ik zal dan toch de schijf moeten formateren om er plezier van te hebben.\r\nDe programma\'s die ik wil gebruiken kan ik jammergenoeg niet opstarten onder Vista, Ik had al geprobeerd om deze te installeren, maar deze werken niet. Jammer!!\r\n\r\nIk ga nu denk ik toch niet lopen pielen om het voor elkaar te krijgen want zo\'n computerheld ben ik nu ook weer niet. Ik haal er nog af wat bruikbaar is en formateer de boel om er een fijne extra opslag en backup mogelijkheid bij te hebben.\r\n\r\nBedankt voor jullie info, Cheers, Jolanda Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2007 je kan toch alle bestanden er Kopieren en dan gewoon \n\nde Hdd in de pc stoppen en windows Xp instaleren dan kan je bij het opstarte kiezen \n\nps. Zo ga ik als ik vista heb het doen in iedergeval Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2007 Kleine kanttekening bij de post van Richt. (een paar posts terug)\n\nHij zegt dat een externe usb schijf veel trager is dan een interne. Maar de gegevens waarop hij zich basseerd zijn verouderd. Ze komen uit 11-29-2001. \nVroeger waren externe schijven inderdaat heel veel trager, maar dat is tegenwoordig echt niet meer zo. \n\nNaar mijn mening een achterhaalde link dus. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2007 [QUOTE=Intel 3000;298200]je kan toch alle bestanden er Kopieren en dan gewoon \r\n\r\nde Hdd in de pc stoppen en windows Xp instaleren dan kan je bij het opstarte kiezen \r\n\r\nps. Zo ga ik als ik vista heb het doen in iedergeval[/QUOTE]\r\n\r\nInderdaad, ga ik aankomend weekend aan werken. :D Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2007 Klopt, Jamme voor het gedoe, alleen ik heb al een paar keer zoiets geprobeerd met oude Pc\'s met ander hardwere, Het werkt vrijwel nooit Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2007 Nog een \"brutaal\" ideetje dat misschien wel werkt: de XP-CD er in en dan optie pakken (Home)\"Reparatie\" = (Pro)\"Upgrade\". Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2007 @ ThijsH.... , maar het gaat toch eigenlijk vooral om de dataoverdrachtsnelheid via USB-kabel/controller.\r\nUSB 2.0 = 480Mb/s\r\nSATA = 1,5Gb/s (1500Mb/s)\r\n(e)Sata II = 3,0 Gb/s (3000Mb/s\r\n\r\n\'t Is toch nog steeds traag hoor en XP werkt echt niet naar behoren. \r\nNu bijna 2jr terug had ik ook XP op een externe USB 2 HD (WD-5400tpm) geinstalleerd en van USB opgestart (mijn mobo ondersteunde dat toen al..) maar je moet veel te veel wachten omdat bij een actieve Windows de dataoverdracht ook constant twee kanten op moet (denk aan pagefile, nieuwe data aanmaken/saven in progs of bestanden...) en niet alleen 1 kant op zoals gebruikelijk via USB.\r\nDenk dat je wel kan begrijpen wat er gebeurt als je wat progs die op de USB staan opstart..., enfin \'k had em na 2 of 3 dagen alweer gauw verwijderd....!!! \r\n\r\nGrtz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2007 maar hoe Zit dat met IDE, ERn jij had wel een langzaame Schijf (5400Tpm)\nPersoonlijk lijkt mij het Geen slim idee. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2007 Of je nou een snellere schijf in de HD-casing hebt cq plaatst..., verbinding gaat uiteindelijk toch via de USB en dat is de bottleneck. \r\n\r\nGrtz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2007 @Rawit, een externe schijf kan het inderdaat nooit winnen van een SATA II, daarom gebruik ik het zelf ook niet. Maar als ik het goed heb valt het verschil met IDE wel mee. Langzamer zal het zeker zijn, maar niet onwerkbaar veel. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen