Anoniem2 Geplaatst: 25 februari 2007 Delen Geplaatst: 25 februari 2007 vandaag de stap gezet om een draadloos netwerk aan te leggen. Router/modem van Sitecom (WL-154) gekocht. Wanneer ik deze aansluit op mijn ADSL verbinding (Planet-standaard), en de netwerkkabel naar mijn PC krijg ik geen verbinding met internet. Heb de indruk dat dit aan de modem/lan instellingen ligt van mijn PC. Suggesties iemand? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2007 Nope, ligt meer aan de instellingen van de router: Had je de modem al uit en aan gezet? En heb je de router al geconfigureerd? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2007 VCI/VPI al ingesteld?\nEncapsulation = PPPoA VCMux\nVPI = 8\nVCI = 48\n\nZorg dat je bij je WLAN WPA/PSK beveiliging selecteert, anders kunnen je buren meegenieten van je netwerkje. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2007 dank voor de reacties. Zal zeker beveiligen, maar eerst aan de praat krijgen..\r\nRouter en tweede (draadloze) PC hebben verbonding, kan ook gewoon instellen. Router geeft ook aan dat er ADSL is, maar het lukt niet om verbinding (instelling?) met provider te krijgen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2007 al de instellingen in de router goed gezet zoals wachtwoord en gebruikers naam \r\nik had er ook last van help desk gebeld toen bleek dat ik hem op kabel had staan ipv\r\nadsl Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen