Anoniem2 Geplaatst: 25 februari 2007 Delen Geplaatst: 25 februari 2007 Hallo, \r\nIk heb onlangs Windows Xp terug geinstalleerd op mijn computer\r\n\r\nIk weet niet zo veel af van computers en nu was mijn vraag hoe ik Internet installeer. \r\nIk heb een Belkin ADSL2 + MODEM with Wireless -G router\r\nIk weet alleen niet hoe ik een internetverbinding moet maken. Als ik bij netwerkverbingen kijk zie ik iets van een netwerksleutel? Maar ik weet niet welke dit is of wat dit is . \r\n\r\nKan iemand mij verder helpen ? \r\naLVast bedankt ! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2007 eerst kijken of de drivers van je netwerkadapters zijn geïnstalleerd.\r\nklik op start/configuratiescherm/systeem en ga naar tabblad Hardware.\r\nklik op apparaatbeheer en kijk daar de drivers ven de netwerkadapters OK zijn.\r\nals er gele vraagtekens staan dan zijn deze niet geïnstalleerd en kan je zowiezo nog niks.\r\nals je netwerkadapter op je moederbord zit staan de drivers op de cd-rom van je moederbord.\r\nis deze los er ingezet zal dat een aparte cd-rom zijn.\r\ndoe dit eerst en meld hoe ver je er mee gekomen bent.\r\ndan gaan we weer verder kijken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2007 Hallo\r\n\r\nIk ben dus naar Apparaatbeheer gegaan \r\nBij Netwerkadapters zie ik staan : 1394- netwerkkaart \r\n\r\n(Voor de rest zie ik bij overige apparaten 9 gele vraagtekens zoals bv Ethernet-controller, Multimediacontroller,PCI-Device,PCI-Simple Communication-controller.....)\r\n\r\ndank Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2007 Ethernet-controller, daar moet je eerst de drivers voor installeren voor je verder kan.\r\nje hebt dus nog een hoop drivers te installeren zo te zien.\r\nweet je wel welke apparaten het allemaal zijn en welke drivers erbij horen?\r\nlees bovenstaand bericht nog eens door voor je drivers van je Ethernet-controller.\r\n\r\nps, weet je wel hoe je drivers moet installeren? anders meld het even. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2007 Hey,\r\n\r\nde Overige apparaten zijn :\r\n1) Ethernet-controller\r\n2) Multimediacontroller\r\n3) Onbekend apparaat\r\n4) PCI-Device\r\n5)PCI Simple Communications-controller\r\n6)SiW\r\n7)SM-bucontroller\r\n8 ) USB Receiver\r\n9) Videocontroller ( VGA-compatibel)\r\n\r\nMaar vraag me niet wat dit allemaal inhoudt, want zoveel ken ik er niet van :( \r\nDus heb eigenlijk geen idee hoe drivers te installeren\r\nWat raad je me nu aan om te doen ? \r\n\r\nGroet Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2007 1 = netwerkadapter\r\n2 = geluidskaart wel of niet geïntegreerd op het moederbord.\r\n3 = onbekend dus.\r\n4 = een aparaat die in een pci slot van je moederbord zit.\r\n5 = modem\r\n6 = kan bleutooth zijn\r\n7 = SMBus is the System Management Bus defined by Intel® Corporation \r\n8 = een extern usb apparaat.\r\n9 = videokaart.\r\n\r\nbeter is het om de pc uit te schakelen, dan alle usb apparaten los te koppelen behalve muis en toetsenbord mocht dat usb zijn en de computer weer op te starten.\r\nje hebt windows geïnstalleerd zonder usb apparten te verwijderen.\r\ndie usb apparaten kunnen vaak pas aangesloten worden als de software die er bij hoort geïnstalleerd is.\r\nde drivers voor nummer 7 zijn meestal te vinden op de cd-rom van het moederbord.\r\n\r\nzoek eerst alle drivers die je hebt voor je hardware zoals dus de cd-rom van je moederbord, videokaart, eventuele geluidskaart als die niet is geïntegreerd op je moederbord, die van de modem is misschien niet nodig als je werkt via de lan van de ethernet kaart. maar dat komt daarna wel weer.\r\nzit er nog een oude modem in de pc die je niet meer gebruikt?\r\nals je alle bovengenoemde drivers hebt gevonden moet je dus 1 voor 1 de drivers installeren.\r\neerst stop je de cd van de driver die geïnstalleerd moet worden in je cd-rom.\r\nmocht deze een menu tonen die vanzelf wordt opgestart klik deze dan weg.\r\nga weer naar tabblad hardware in systeem in je configuratiescherm en klik op apparaatbeheer.\r\ndaar zie je dus de gele vraagtekens weer.\r\ndubbelklik op het gele vraagteken van de driver die je gaat installeren.\r\nga naar tabblad Stuurprogramma en klik op Stuurprogramma installeren.\r\ndaar zie je opties, geef daar aan dat er niet op internet gezocht moet worden naar de drivers.\r\nlaat de computer automatisch zoeken naar de drivers.\r\nals de computer wat vindt op OK klikken.\r\nverder zie je dan vanzelf of de drivers goed worden geïnstalleerd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2007 cd rom van het moederbord \r\nis dit dan de bijgeleverde cd-rom die bij de computer zat ? \r\nwat zou daar eventueel kunnen opstaan op de voorkant? \r\nIk heb windows Xp geinstalleerd met Medion cd (WINdows Xp home edition SPA 1A) \r\nCdrom met moederbord is nog andere cd ?\r\n\r\nDenk dat ik dan probleem hem, vind die cd-rom nergens of weet niet welke cd-rom het is :s\r\nis dit verreist met cd-rom of is er nog een andere oplossing? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2007 cd rom van het moederbord \r\nis dit dan de bijgeleverde cd-rom die bij de computer zat ? \r\nwat zou daar eventueel kunnen opstaan op de voorkant? \r\nIk heb windows Xp geinstalleerd met Medion cd (WINdows Xp home edition SPA 1A) \r\nCdrom met moederbord is nog andere cd ? \r\n\r\nDan denk ik dat ik met probleem zit, ik beschik wss niet meer over die cd-rom. Kan dit anders opgelost worden, of wat kan ik nu doen ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2007 download anders even de everst home versie, dan kunnen we op zoek naar de missende drivers via het internet, maar dan moetenn we wel wat meer gegevens hebben. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2007 [url]http://www.starfix.nl/includes/helpdesk/downloads/everesthome_220.exe[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2007 Dat bedoelde ik dus inderdaad, dank je Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2007 Mss domme vraag maar ik zit nu op laptop van mijn zus ( waar internet wel werkt )\r\nOp mijn computer is er nog geen internet aangesloten eh\r\nHoe moet ik dat bestand dan downloaden ? Op deze pc ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2007 op de laptop. heb je een usb stick? of diskette? of het op een cd-branden.\r\nzet je het na het downloaden op 1 datadrager die je dan weer in je eigen pc zet.\r\nvergeet de diskette, die is te klein. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2007 Hallo, Ik heb het op USB stick geplaatst en dus van laptop op mijn pc gezet.\r\nDat programma blijkt te werken.\r\n(Zijn dit nu de gegevens van mijn computer? , want ik heb het overgezet van laptop? of heeft dat er niets mee te maken ? \r\n\r\nKan helaas niet meer op laptop komen deze avond, \r\nIk ga morgenavond opnieuw kijken ervoor.\r\nMisschien kun je als je tijd hebt alvast uitleggen wat ik moet doen met die Everest Home Edition\r\n\r\nAlvast dank !! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2007 nee dat heeft er niks mee te maken.\r\nop de computer waar je everest gebruikt kan je bijna alle info van de computer terug zien.\r\nkijk eerst eens rustig door wat je allemaal tegenkomt.\r\nprobeer zoveel mogelijk namen van hardware die je nodig hebt te typen of te kopieren naar een kladblok bestand.\r\nsla daarna het *.txt kladblok bestand met een nieuwe naam op en zet het bestand op de laptop via de usb stick.\r\ndan kan je hier alle namen neerzetten of zelf op de laptop zoeken naar drivers er voor.\r\nook zie je bij de missende drivers in everest bij het apparaat soms een link staan die je direct naar een site stuurt waar de driver aanwezig kan zijn.\r\nzet die ook in het kladblok bestand.\r\nkijk alles ff goed door en neem er de tijd voor.\r\nhaastige spoed is nie goed hé.\r\nsucces en tot later. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2007 Oké ik zal het proberen . \r\nIk zal dan een nieuw bericht posten morgen (na 16 u 30) om te kijken of het gelukt is .\r\nTot later !\r\n\r\nGroet Vincent:D Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2007 Hey,\r\nIk heb het programma Everest eens doorgenomen. Waarnaar moet ik nu precies zoeken?\r\nIk zie verschillende menu\'s zoals computer, moederbord, scherm,multimedia,opslag, netwerk,directX,apparaten en benchmark. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2007 ik zou gaan beginnen met het hoofdstukje netwerk en daar de verbindingen bekijken Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2007 nee, je moet kijken bij apparaten.\r\ndaar zal je de hardware zien die in de pc aanwezig is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2007 Netwerk : verbindingen :\r\n1) Windows netwerk\r\nNetwerkadapter beschrijving :RT2500 USB Wireless LAN Card\r\n\r\nVeld :\r\nNetwerkeigenschappen waarde\r\n-Netwerkkaart RT2500 USB Wireless LAN Card\r\n-Interfacetyper WIRELESS Ethernet\r\n-Hardware adres 00-11-09-51-8D-27\r\n-Verbindingsnaam Draadloze netwerkverbinding\r\n-Verbindingssnelheid 11 Mbps\r\n-MTU 1500 BYTES\r\n-DHCP huur verkregen 1-1-1970 1:00:01\r\n-DHCP huur loopt af 1-1-1970 1:00:01\r\n-WLAN signaalsterkte -121dBm (geen signaal)\r\n-Bytes ontvange 0\r\n-Bytes verzonden 0\r\n\r\n2) PCI/PnP Netwerk\r\nApparaatbeschrijving:\r\nVIA VT6105M/LOM Rhine III 10/100 Mbps Fast Ethernet Controller\r\nType = PCI\r\n\r\nMijn modem = BUILT-IN ADSL MODEM with wireless G router (Belkin)\r\n(ik deel mijn computer\'s internetverbinding met laptop )\r\n\r\n****Apparaten \r\n-Windows Apparaten => netwerkadapters \r\n-1394-netwerkkaart\r\n-Direct Parallel\r\n-RT2500 USB WIRELESS LAN CARD\r\n-RT2500 USB WIRELESS LAN CARD Pakketplanner-minipoort\r\n-WAN-minipoort (IP)\r\n-WAN-minipoort (IP) -pakketplanner-minipoort\r\n-WAN-minipoort (L2TP)\r\n-WAN-minipoort (PPPOE)\r\n-WAN-minipoort (PPTP)\r\n\r\nBij apparaten ben ik naar windows apparaten en dan naar netwerkadapters gegaan.\r\nZijn er nog gegevens die ik moet vermelden? zoals bv van:\r\n-fysieke apparaten \r\n-PCI-apparaten\r\n-Apparaatbronnen\r\n-Invoerapparaten\r\nof andere gegevens?\r\n\r\nDe missende drivers in everest bij het apparaat zijn dit dan diegene met geel vraagteken ? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen