Ga naar inhoud

TFT scherm breedbeeld of 'normaal"

Aanbevolen berichten

ik wil een TFT scherm kopen\r\n\r\nik twijfel tussen een 19\"breedbeeld of een gewone 19\"\r\n\r\nik doe veel spellen oa battlefield maar ook gewoon word en internet gebruik\r\n\r\nNu vraag ik me twee dingen af \r\n\r\n-af wat gebeurt er met word en internet bij een breedbeeld- krijg je dan zo\'n uitgetrokken beeld of blijft het een normaal beeld( of zwarte balken ? )\r\n- kan ik met mijn computer AMD3500 en een 7600GT videokaart breedbeeld gebruiken ?\r\n\r\nik hoop dat ik advies van iemand kan krijgen\r\n\r\nik denk aan een samsung 940BW of een 940N
Link naar reactie
Voor Office en Internet heb je er niet bijster veel aan, daar is een hoog scherm nuttiger als een breed scherm. Voor games en films en zo is het wel erg mooi. Verder is de vraag niet zozeer of je videokaart dat aankan, dat weet ik eigenlijk wel zeker. De vraag is eigenlijk meer of je spellen die resolutie ondersteunen.\nOp deze site kun je meer vinden over gamen in breedbeeld:\n[url]http://www.widescreengamingforum.com/wiki/index.php?title=Main_Page[/url]\n\nZo op het eerste gezicht werken de Battlefield games wel in breedbeeld, maar het is een beetje afhankelijk van welke versie je hebt. Dat kun je overigens ook opzoeken daar.
Link naar reactie
ik speel nu op een resolutie van 1024*768 en ik zie in de keuze helemaal geeb 1440*900 staan.\r\n\r\nHoe werkt dan het instellen op deze resolutie of komt dat vanzelf als ik een breedbeeld installeer ?\r\n\r\nBlack eagle lijkt me inderdaad een schitterende monitor- hoe vind jij het als je werkt met word of internet ? is breedbeeld dan ook fijn ?
Link naar reactie
[QUOTE=wimwim;297451]- weet jij hoe het beeld er uitziet als het geen breedbeeld is bij word of internet ? zie je dan wel alles ?[/QUOTE]Ja je ziet nog steeds alles en houdt ernaast nog zat ruimte over voor bijv. je MSN-lijst. Aangezien alles meer in de breedte is, is houdt zo\'n Word- of Internetpagina wel eerder op aan de onderkant. Dit blijkt ook gewoon uit de pixelresolutie:\r\n\r\n5:4 (conventioneel) 19\" heeft een breedte van 1280 pixels en een hoogte van 1024 pixels;\r\n16:10 (breedbeeld) 19\" heeft een breedte van 1440 pixels en een hoogte van 900 pixels.\r\n[QUOTE=wimwim;297557]ik speel nu op een resolutie van 1024*768 en ik zie in de keuze helemaal geeb 1440*900 staan. Hoe werkt dan het instellen op deze resolutie of komt dat vanzelf als ik een breedbeeld installeer?[/QUOTE]Ja dat komt vanzelf als je videokaart + drivers die 1440x900 beeldresolutie maar ondersteunt.\r\n[QUOTE=wimwim;297451]hoe vind jij het als je werkt met word of internet? is breedbeeld dan ook fijn?[/QUOTE]Ik vind het in Word zelfs beter, omdat je wat meer kunt inzoomen per regel. Zo zie je op het scherm ook beter hoe je afdrukken er straks uit komen te zien (WYSIWYG). Voor internet is het iets minder, omdat die pagina\'s meestal gemaakt zijn voor een bepaalde schermresolutie, bijv. 1024 x 768. Zou houd je links en rechts wat witte ruimte over in je browser. Maar zoals eerder gezegd is het handig om het window dan wat te verkleinen en permanent je Messenger- of anders-soortige lijsten altijd zichtbaar ernaast te houden.
Link naar reactie
@Obi wan\n \nIk heb niet de intentie om andermans post over te nemen maar je had het over breedbeeldschermen en word en heb er een kleine vraag over.\n \nIk heb een breedbeeld scherm van Acer en wanneer ik Word gebruik krijg ik de mogelijkheid om met 2 pagina\'s naast elkaar te werken. Is dit standaart? Of heeft dit weer met resolutie te maken?(ik weet namelijk niet beter en vind het wel makkelijk zo)
Link naar reactie
[QUOTE=aliberto;297650]Ik heb een breedbeeld scherm van Acer en wanneer ik Word gebruik krijg ik de mogelijkheid om met 2 pagina\'s naast elkaar te werken. Is dit standaart?[/QUOTE]Nou als Word het vraagt, zal het wel Word functionaliteit zijn ... Die detecteert een hoge schermresolutie en dan gaat ie het vragen ...\r\n\r\nMaar wat voor een scherm heb je dan? Als je het al gaat vragen bij 1440x900 vind ik het wel raar, want ca. 700 pixels breed per pagina vind ik persoonlijk niet echt scherp. Bij 1680x1050 kan ik het me wel voorstellen, ca. 800 pixels breed per pagina is nog wel te doen.
Link naar reactie
[quote=aliberto;297650]@Obi wan\n \nIk heb niet de intentie om andermans post over te nemen maar je had het over breedbeeldschermen en word en heb er een kleine vraag over.\n \nIk heb een breedbeeld scherm van Acer en wanneer ik Word gebruik krijg ik de mogelijkheid om met 2 pagina\'s naast elkaar te werken. Is dit standaart? Of heeft dit weer met resolutie te maken?(ik weet namelijk niet beter en vind het wel makkelijk zo)[/quote]\n\nDat is standaard. Ik weet alleen niet of Word dat ook echt uit zichzelf aanbiedt, maar in Word 2000 zit die instelling standaard in het zoom-menuutje. Ik werk op 1280x1024 en daar zit \'ie er ook gewoon tussen, dat lijkt me dus niet schermafhankelijk. Het is inderdaad niet echt lekker tikken, maar het is wel weer erg handig als je de layout van je pagina\'s wilt nakijken.\n\nIk moet overigens wel bekennen dat ik - hoewel ik er bij blijf dat ik een 19\" breedbeeldscherm niet nuttig vind - er wel over zit te denken om bij mijn volgend systeem een fraaie breedbeeld weg te zetten. Maar dan wel minstens 20\"+, zodat de verticale resolutie niet lager wordt als op mijn huidige scherm.\nAls je trouwens écht een breedbeeldscherm wilt, dan ga je hier helemaal van kwijlen...\n\nNormaal ES4 - Oblivion shot (even klikken):\n [URL=\"http://img5.imagevenue.com/img.php?image=21206_Oblivion1280_T_122_27lo.jpg\"][IMG]http://img5.imagevenue.com/loc27/th_21206_Oblivion1280_T_122_27lo.jpg[/IMG][/URL]\n\n\nBreeeeeeedbeeeeeeld ES4 - Oblivion shot (ook even klikken):\n[URL=\"http://img129.imagevenue.com/img.php?image=21207_Oblivion3840_T_122_18lo.jpg\"][IMG]http://img129.imagevenue.com/loc18/th_21207_Oblivion3840_T_122_18lo.jpg[/IMG][/URL]\n\nKijk, zoiets zou ik best willen wegzetten zo. Dure hobby, dat wel, want je hebt er een beestachtige videokaart voor nodig (ontzettend hoge resolutie, 3840x1024), drie schermen van 1280x1024, liefst TFT\'s met een dunne rand, én een Matrox Triplehead2Go. Maar dan heb je wel een ontzettend gave setup... Surround Gaming noemen ze dit.
Link naar reactie
[quote=JohnL;297690]Dat is standaard. Ik weet alleen niet of Word dat ook echt uit zichzelf aanbiedt, maar in Word 2000 zit die instelling standaard in het zoom-menuutje. Ik werk op 1280x1024 en daar zit \'ie er ook gewoon tussen, dat lijkt me dus niet schermafhankelijk. Het is inderdaad niet echt lekker tikken, maar het is wel weer erg handig als je de layout van je pagina\'s wilt nakijken.\n \nIk moet overigens wel bekennen dat ik - hoewel ik er bij blijf dat ik een 19\" breedbeeldscherm niet nuttig vind - er wel over zit te denken om bij mijn volgend systeem een fraaie breedbeeld weg te zetten. Maar dan wel minstens 20\"+, zodat de verticale resolutie niet lager wordt als op mijn huidige scherm.\nAls je trouwens écht een breedbeeldscherm wilt, dan ga je hier helemaal van kwijlen...\n \nNormaal ES4 - Oblivion shot (even klikken):\n[URL=\"http://img5.imagevenue.com/img.php?image=21206_Oblivion1280_T_122_27lo.jpg\"][IMG]http://img5.imagevenue.com/loc27/th_21206_Oblivion1280_T_122_27lo.jpg[/IMG][/URL]\n \n \nBreeeeeeedbeeeeeeld ES4 - Oblivion shot (ook even klikken):\n[URL=\"http://img129.imagevenue.com/img.php?image=21207_Oblivion3840_T_122_18lo.jpg\"][IMG]http://img129.imagevenue.com/loc18/th_21207_Oblivion3840_T_122_18lo.jpg[/IMG][/URL]\n \nKijk, zoiets zou ik best willen wegzetten zo. Dure hobby, dat wel, want je hebt er een beestachtige videokaart voor nodig (ontzettend hoge resolutie, 3840x1024), drie schermen van 1280x1024, liefst TFT\'s met een dunne rand, én een Matrox Triplehead2Go. Maar dan heb je wel een ontzettend gave setup... Surround Gaming noemen ze dit.[/quote]\n \nJohnL ik dacht eerst ook zo voordat ik aan surround gaming begon, ik kocht toen 2 videokaarten, krachtige voeding, maar in werkelijkheid gebruikte ik maar vaak maximaal 2 van de 4 19 inch tft schermen die naast elkaar stonden.\nDit heb ik 1 jaar gedaan en toen heb ik 3 schermen weggedaan en toen mijn Acer breedbeeldscherm gehaald type AL2423W. Resolutie 1920X1200\nHier speel ik ook met mijn Xbox360 op.\n \nDe laatste 19 inch scherm die ik nog heb, is toen naar een wat ouder computertje gegaan.\nMaar mijn mening is:\nEenmaal een breedbeeldscherm je wilt niet meer terug. Ik kijk geregeld nog op mijn oude 19 inch scherm maar kan er niet aan wennen\n \nOm weer even terug te gaan over Word, Bij mijn 19 inch scherm niet breedbeeld heb ik dus maar 1 pagina van Word, en bij mijn Acer 24 inch 2 pagina\'s
Link naar reactie
Ik zeg ook niet dat ik dit ga doen, mij te duur en ik heb er geen plaats voor. Maar het is wel errug mooi.\nDit systeem werkt overigens maar met één videokaart, hoor. Zelfs maar met één standaard VGA-aansluiting. Tussen de videokaart en de drie schermen zit dan die Matrox Triplehead, die dat éne beeld over de drie schermen verdeelt. Wat Windows betreft heb je gewoon één gigantische breedbeeld-TFT staan.\n\nDus ja, het is compleet overkill, maar wel erg fraai. En dan kun je er nog meer aansluiten ook. Twee van die dingen op één PC? Zes schermen totaal, dat wordt gewoon een eigen videowall... :mrgreen:
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...