Anoniem2 Geplaatst: 24 februari 2007 Delen Geplaatst: 24 februari 2007 Wij hebben thuis 2 computers en sinds ruim een jaar een draadloze verbinding via kpnplanet. Tot voor kort functioneerde e.e.a. naar volle tevredenheid, totdat mijn partner Explore 7 heeft gedownload en deze halverwege annuleerde. Sindsdien lukt het hem niet om met zijn computer op internet te komen. Zijn pc geeft aan dat er een uitstekende verbinding is, maar bij het inloggen van welke website dan ook krijgt hij de melding dat de server niet gevonden kan worden.\r\nPogingen tot systeemherstel, tot voor ruim een week terug, boeken geen enkel resultaat.\r\nIk ben aan het zoeken of het wellicht ligt aan een ander IP-adres?? maar heb geen idee of dit daaraan kan liggen of of welke wijze ik hier wijzigingen kan of mag aanbrengen. In dit kader ben ik er er inmiddels -via DOS, ipconfig /all- achter hoe ik het IP-adres kan vinden, maar wat dan? En ook weet ik nu dat de computer van mijn partner aangeeft dat de Ping-statistieken voor 100% verlies lijden.\r\nJa, dat weet ik nu, maar heb er zo weinig verstand van dat ik mij afvraag: en wat nu?\r\n\r\nAlvast bedankt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2007 de fout in je systeem is het niet volledig installeren van ie7\r\n\r\ndit progje gaat volledig in je systeem zitten, net zo goed als de voorganger ie6\r\n\r\nben bang dat het een restore zal worden, en daarna alles weer installeren, ook de updates Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2007 Oei, dat betekent dat alles verloren gaat.... Is er misschien nog een andere optie? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2007 je documenten, plaatjes enz kan je veiligstellen op cd of dvd\r\n\r\nkijk ook de andere gebruikers na (vooral eigenaar, all user(s) en admin. ben er ook een keer ingelopen dat niet alles op mijn naam kwam te staan)\r\n\r\nhierna de mails veilig stellen door ze los op te slaan en ook branden op cd/dvd\r\n\r\nwat weggeschreven is kan je reeds verwijderen\r\n\r\nje bent vaak wel een weekend bezig om alles te herstellen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2007 Dank voor je reactie, ik moet hier wel even over nadenken, het is zo rigoureus! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2007 Download via een andere pc een andere browser, b.v. Firefox of Opera.\nInstalleer deze op de pc die problemen geeft en kijk of je dan wel kun surfen. Als dat lukt kun je IE7 opnieuw downloaden en de installatie voltooien. \n\nHet IP adres dat je ziet krijg je van je provider of van je router.\nWanneer je via een router werkt is het ip adres van je gateway belangrijker.\nDeze kun je zien met het commando IPCONFIG/ALL Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2007 In de probleem pc zie ik dat op de C-schijf onder Windows een map IE7 staat. Ik heb daarin gekeken, er komt een map \"spuninst\" in voor en reg00001 t/m reg01010. Zal het helpen als ik dit alles verwijder? Ik vraag het liever eerst voordat ik dingen doe die ik beter had kunnen laten.\r\nMijn partner wil trouwens IE7 niet meer opnieuw installeren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2007 Ik denk dat het verstandiger is om eerst te proberen die installatie af te ronden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2007 En hem dan te verwijderen via software in het configuratiescherm? (mijn partner wil n.l. onder geen beding IE7 meer hebben). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2007 dat zal dan waar zijn, maar dit is toch wel even iets belangrijker als de wil van je partner,\r\nJe bent niet de enige met problemen met ie7,\r\nje moet het gewoon als update downloaden als je een legale versie van xp hebt, dan kun je als het goed is gewoon instaleren, en dan eventueel verwijderen.\r\nGrtz,\r\nKoos! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2007 Dankjewel voor jullie meedenken, ik ga vanavond IE7 op zijn pc installeren en ik laat je weten met welk resultaat.\r\n\r\nGroet,\r\nEdith Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2007 Het reultaat was nihil. Tenslotte toch maar het advies van Sjouwer opgevolgd, de schijven leeggeveegd en met Clarity, het systeem van MyCom getracht e.e.a. weer te installeren. Zonder resultaat. Met de pc naar de MyCom-winkel gegaan, daar reageerde men lakoniek: meneer, alles doet het, u moet alleen de drivers maar installeren. Simpel dacht mijn partner, dat weet Dith wel. Maar dat weet Dith dus niet. Vanmiddag een lokale pc-dokter er bij gehaald. Blijkt de pc bijna volkomen leeg te zijn. Niks geen Windows of wat dan ook. Resultaat na enig sleutelwerk: alles werkt weer perpect! \r\nPaar weekjes frustratie, maar eind goed al goed, we hebben weer een schone pc in huis.\r\nNogmaals dank voor jullie meedenken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen