Ga naar inhoud

Geen internet, IP-adres wijzigen?

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Wij hebben thuis 2 computers en sinds ruim een jaar een draadloze verbinding via kpnplanet. Tot voor kort functioneerde e.e.a. naar volle tevredenheid, totdat mijn partner Explore 7 heeft gedownload en deze halverwege annuleerde. Sindsdien lukt het hem niet om met zijn computer op internet te komen. Zijn pc geeft aan dat er een uitstekende verbinding is, maar bij het inloggen van welke website dan ook krijgt hij de melding dat de server niet gevonden kan worden.\r\nPogingen tot systeemherstel, tot voor ruim een week terug, boeken geen enkel resultaat.\r\nIk ben aan het zoeken of het wellicht ligt aan een ander IP-adres?? maar heb geen idee of dit daaraan kan liggen of of welke wijze ik hier wijzigingen kan of mag aanbrengen. In dit kader ben ik er er inmiddels -via DOS, ipconfig /all- achter hoe ik het IP-adres kan vinden, maar wat dan? En ook weet ik nu dat de computer van mijn partner aangeeft dat de Ping-statistieken voor 100% verlies lijden.\r\nJa, dat weet ik nu, maar heb er zo weinig verstand van dat ik mij afvraag: en wat nu?\r\n\r\nAlvast bedankt.
Link naar reactie
je documenten, plaatjes enz kan je veiligstellen op cd of dvd\r\n\r\nkijk ook de andere gebruikers na (vooral eigenaar, all user(s) en admin. ben er ook een keer ingelopen dat niet alles op mijn naam kwam te staan)\r\n\r\nhierna de mails veilig stellen door ze los op te slaan en ook branden op cd/dvd\r\n\r\nwat weggeschreven is kan je reeds verwijderen\r\n\r\nje bent vaak wel een weekend bezig om alles te herstellen
Link naar reactie
Download via een andere pc een andere browser, b.v. Firefox of Opera.\nInstalleer deze op de pc die problemen geeft en kijk of je dan wel kun surfen. Als dat lukt kun je IE7 opnieuw downloaden en de installatie voltooien. \n\nHet IP adres dat je ziet krijg je van je provider of van je router.\nWanneer je via een router werkt is het ip adres van je gateway belangrijker.\nDeze kun je zien met het commando IPCONFIG/ALL
Link naar reactie
In de probleem pc zie ik dat op de C-schijf onder Windows een map IE7 staat. Ik heb daarin gekeken, er komt een map \"spuninst\" in voor en reg00001 t/m reg01010. Zal het helpen als ik dit alles verwijder? Ik vraag het liever eerst voordat ik dingen doe die ik beter had kunnen laten.\r\nMijn partner wil trouwens IE7 niet meer opnieuw installeren.
Link naar reactie
Het reultaat was nihil. Tenslotte toch maar het advies van Sjouwer opgevolgd, de schijven leeggeveegd en met Clarity, het systeem van MyCom getracht e.e.a. weer te installeren. Zonder resultaat. Met de pc naar de MyCom-winkel gegaan, daar reageerde men lakoniek: meneer, alles doet het, u moet alleen de drivers maar installeren. Simpel dacht mijn partner, dat weet Dith wel. Maar dat weet Dith dus niet. Vanmiddag een lokale pc-dokter er bij gehaald. Blijkt de pc bijna volkomen leeg te zijn. Niks geen Windows of wat dan ook. Resultaat na enig sleutelwerk: alles werkt weer perpect! \r\nPaar weekjes frustratie, maar eind goed al goed, we hebben weer een schone pc in huis.\r\nNogmaals dank voor jullie meedenken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...