Anoniem2 Geplaatst: 23 februari 2007 Delen Geplaatst: 23 februari 2007 Heb sinds kort een Packard Bell Imedia 9200. Het apparaat is niet echt geruisloos (zoemt dat het een lieve lust is) en wanneer ik b.v. mijn video\'s ga bewerken doet hij er nog een schepje bovenop. Ik neem aan dat het de ventilator is. \r\nVRAAG 1: \r\nKan ik hier iets aan doen ? \r\nVRAAG 2: \r\nEen optie zou zijn de pc in een kast te zetten, maar ik moet daarvoor de monitorkabel verlengen. \r\nZijn er kabels/apparaten in de handel die GEEN beeldverlies opleveren ? \r\nDank voor de eventuele reacties.\r\n\r\nAanvullende gegevens: \r\n\r\nPackard Bell I media MC 9200 \r\nHet serienummer van mijn pc is: 1220 6668 0313 \r\nModel/Type ref.: UTOW-CUB \r\nMS Model: CUB ID0078 \r\nP/N: PB 34348986 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2007 Ik zou de pc zowiezo niet in een kast zetten, want dan kan de pc zijn warmte niet kwijt met alle gevogen van dien. Je zou de kast los kunnen maken (let op dat de garantie dan niet vervalt ivm met verbreken van lak of zegels, is eigen risico) en als de pc dan aanstaat luisteren welke fan het is. Optie fanconroller of als het mogelijk is andere fans, maarja vervalt dan de garantie niet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2007 Volgens Packard Bell komt het lawaai doordat de pc inplaats van luchtgekoeld, watergekoeld is. Deze maken nu eenmaal meer lawaai. Ik kan hem echter wel in een kast zetten (vanwege die waterkoeling), als ik aan de achterkant maar een gat van 3 centimeter doorsnee maak en de pc aan alle kanten tenminste 1 centimeter van het hout af zet Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2007 Het advies wat je hebt gekregen klopt niet denk ik, een gat van 3 cm en 1 cm rondom(de radiator moet toch zijn warmte kwijt), of staat de radiator buiten de kast net zoals een zalman resenator . Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2007 Een gat van 3 cm lijkt me ook wel erg weinig.\nAls ik hem al in een kast moest zetten ,dan wel in een kast ZONDER achterwand.\nWel op rubber voetjes zetten ,zodat er geen geluid wordt doorgegeven aan de houten kast. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2007 jha, een pc behuizing in een kast.............. je moet die kast dan wel zo maken dan er enorme gaten in zitten, hij zal het wel blijfen doen maar de temp. zal oplopen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2007 [quote=Carl;297136]Volgens Packard Bell komt het lawaai doordat de pc inplaats van luchtgekoeld, watergekoeld is. Deze maken nu eenmaal meer lawaai. Ik kan hem echter wel in een kast zetten (vanwege die waterkoeling), als ik aan de achterkant maar een gat van 3 centimeter doorsnee maak en de pc aan alle kanten tenminste 1 centimeter van het hout af zet[/quote]\n\nDa\'s dan een knap waardeloze waterkoeling, als je het mij vraagt. Een paar jaar terug was water de favoriete optie van overclockers, omdat het naast een groot koelvermogen ook nog eens lekker stil was. Tegenwoordig is dat niet meer zo\'n voordeel, omdat luchtkoelers met de introductie van heatpipes ook een stuk stiller en beter zijn geworden, maar als het werkelijk aan de waterkoeling ligt, dan is óf de pomp, óf de koeler voor de radiator maar een goedkoop prul.\nGeluidsisolatie maakt dan niet veel uit, want je moet uiteindelijk toch ergens van de warmte af, en bij waterkoelers is het eigenlijk uiteindelijk ook luchtkoeling, maar dan met één radiator en een grote ventilator. Ik zou eens kijken welk van die twee de schuldige is. Als het de ventilator op de radiator is, dan heb je geluk, want die kun je meestal wel vrij eenvoudig vervangen door een groter, en dus stiller, exemplaar. Als het de pomp is, dan kun je die óf vervangen, óf een beetje inpakken met wat geluidsisolatie, als je dan maar in de gaten houdt (keertje testen) of hij niet te warm wordt. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen