Anoniem2 Geplaatst: 23 februari 2007 Delen Geplaatst: 23 februari 2007 Nadat ik mijn computer verplaatst had kreeg ik op den duur een melding “Not optimum mode, recommended mode 1280x1024 60Hz”. Ik heb al op verschillende sites gekeken maar het is me nog niet gelukt dit aan te passen. Als ik mijn computer in de VGA modus opstart krijg ik op den duur een flikkerend scherm dat weer resulteert in een zwart scherm. De beeldscherminstellingen kan ik niet veranderen want dan krijg ik de melding “Not optimum mode, recommended mode 1280x1024 60Hz”. Tevens heb ik mijn computer al herstart maar dat resulteert gewoon in dezelfde problemen. Ik weet niet wat het probleem is, maar hoop dat ik het kan aanpassen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2007 Wat voor een monitor en videokaart en welk os, als je dit verteld kunnen we je misschien helpen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2007 Monitor is een samsung syncmaster 710V, Operating System = Windows XP.Maar ik weet niet wat mijn grafische kaart is? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2007 Hoe kan ik erachter komen welke grafische kaart mijn computer heeft? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2007 Bijv. [COLOR=Blue][URL=\"http://www.321download.com/LastFreeware/page2.html#EVEREST%5BCOLOR=Blue\"][/URL][/COLOR][url=http://www.321download.com/LastFreeware/page2.html#EVEREST][COLOR=Blue]Everest[COLOR=Black][/url][/COLOR][/COLOR] of [URL=\"http://www.cpuid.com/pcwizard.php\"][COLOR=Blue]PC Wizard[/COLOR][/URL] installeren.\nIk geef de voorkeur aan Everest want er was een versie van PC Wizard die bij mij kuren had. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2007 Hoe staat het scherm ingesteld als je rechtsklikt op het bureaublad> eigenschappen> instellingen?\nTijdens het verplaatsen van de pc kan ook iets losgeraakt zijn, kabels, videokaart. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2007 Mijn grafische kaart is een ATI radeon X600 pro. Verder staat mijn beeldscherm in VGA-modus op 640x480 en in normale stand op 800x600,. maar die kan ik jammer genoeg niet veranderen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2007 Zoek eens op de website van ATI naar het nieuwste stuurprogramma (driver) dat bij die grafische kaart hoort en installeer \'t. Het lijkt erop dat je op standaard windows-drivers draait. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2007 [quote=Zeeuwke;297897]Mijn grafische kaart is een ATI radeon X600 pro. Verder staat mijn beeldscherm in VGA-modus op 640x480 en in normale stand op 800x600,. maar die kan ik jammer genoeg niet veranderen.[/quote]\n \nIn mijn handleiding staat het volgende over [B][FONT=Arial][SIZE=1]\"Not Optimum Mode, Recommendedmode 1280x1024 60Hz\"[/SIZE][/FONT][/B]\n \n[B][FONT=Arial][SIZE=1][quote],,,You can see this message when the signal from the video card exceeds the maximum resolution and frequency that the monitor can handle properly.[/quote][/SIZE][/FONT][/B][quote]\n[B][FONT=Arial][SIZE=1]Adjust the maximum resolution and frequency that the monitor can handle properly.[/SIZE][/FONT][/B]\n[B][FONT=Arial][SIZE=1]If the display exceeds SXGA or 75 Hz, a \"Not Optimum Mode\",\"Recommended mode 1280 x 1024 60 Hz\" message is displayed. If the display exceeds 85 Hz, the display will work properly but[/SIZE][/FONT][/B]\n[B][SIZE=1][FONT=Arial]the \"Not Optimum Mode\",\"Recommended Mode 1280 x 1024 60 Hz\" message appears for one minute and thendisappears.[/FONT][/SIZE][/B]\n[B][SIZE=1][FONT=Arial]Please change to the recommended mode during this one-minute period.[/FONT][/SIZE][/B]\n[B][FONT=Arial][SIZE=1](The message is displayed again if the system is rebooted.)...[/SIZE][/FONT][/B][/quote]\n \nAls je nu eens probeert tijdens die mededeling de resolutie op 800x600 @ 60Hz te zetten, dan herstarten en als je geluk hebt kan je dan de resolutie op 1280x1024 @ 60Hz zetten.\n \nHoe lang heb je die monitor al? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2007 De monitor heb ik ongeveer anderhalf jaar al. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2007 [quote=Zeeuwke;298085]De monitor heb ik ongeveer anderhalf jaar al.[/quote]\n \nJe komt dit probleem best veel tegen op het net. Een echte oplossing zie je niet, vaak lees je dat de monitor gerepareerd moest worden door Samsung. Als je nog garantie hebt zou ik zeker even informeren naar die mogelijkheid. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen