Ga naar inhoud

scsi/raid host controller?

Aanbevolen berichten

Elke keer als ik mijn pc aan doe krijg ik een foutmelding dat mijn hardware niet goed werkt of iets dergelijks...\r\nBij apparaatbeheer staat bij scsi/raid host controller een geel uitroeptekentje, maar kan verder niks doen eraan.\r\nProbleem oplossen doet hij niet en stuurprogramma\'s bijwerken ook niet want dan geeft ie aan dat de hardware niet goed geinstalleerd is :confused:
Link naar reactie
Graag wat meer informatie over je moederbord, (Merk, type )\r\nDan wat algemene dingen:\r\n1. Eerst eens proberen om het apparaat te verwijderen uit apparaatbeheer.\r\n2. Windows dan laten zoeken naar gewijzigde apparaten.\r\n3. Als hij niks meer vindt is het probleem opgelost en was het alleen een verkeerde en overbodige driver, anders geeft windows wel aan wat hij precies gevonden heeft.\r\n4. Heb je een moederbord-cd? Daar staan vaak drivers op voor allerlei apparaten die vast op je moederbord zijn gemonteerd zoals geluidskaart, netwerkkaart of vga-kaart.\r\nMisschien staat daar een driver op voor het onbekende apparaat.
Link naar reactie
Mijn moederbord is een ms-7142, ik heb alle mogelijke drivers al geprobeerd te installeren maar dat werkt niet, waarschijnlijk omdat de hardware niet goed genstalleerd is of iets.\r\nWelke hardware zou dat dan moeten zijn? Wat houdt dat in?\r\n\r\nIk merk trouwens niks bijzonders aan me pc, maar wanneer ik me pc opstart komt de wizard \"nieuwe hardware gevonden\"te voorschijn.\r\nMaar als ik dan die stappen doorga in de wizard, komt er op het laatst een melding dat er een fout is opgetreden of iets en dat het niet lukt.
Link naar reactie
Je moederbord heeft naast de \"normale\" ide aansluitingen voor je harde schijf nog sata-aansluitingen die in een raid0 of raid1 geconfigureerd kunnen worden.\r\nXp \"ziet\" die aansluitingen als een scsi/raid host controller.\r\nJe zult dus even op de site van MSI moeten kijken of er voor jouw moederbord goede drivers te vinden zijn voor die raid controller.\r\nMisschien heb je de mogelijkheid om die controller uit te schakelen in het bios, dan wordt hij ook niet meer door XP gedetecteerd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...