Ga naar inhoud

Geen lokaal netwerk

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen.\r\n\r\nIk wil graag mijn laptop draadloos verbinden met mijn pc. Pc heeft XP en laptop draait Media Center.\r\n\r\nIk heb met laptop al een draadloze verbinding met het internet, werkt perfect. Naast mijn pc zit er ook nog een andere pc bekabeld aangesloten op de router. Vanaf mijn pc zijn de gedeelde mappen van de andere pc te zien. De gedeelde mappen van de laptop echter niet.\r\nVanaf de laptop zie ik geen enkele gedeelde map. Ik heb de Wizard van Windows over beide machine gehaald, echter zonder resultaat.\r\n\r\nKan iemand mij precies vertellen hoe ik ervoor kan zorgen dat ik de gedeelde mappen van mijn pc kan zien op mijn laptop??? Doel is uiteindelijk ook een remote control vanaf laptop te draaien.\r\n\r\nAlvast bedankt!!!
Link naar reactie
Heb net een item van de faqman daarover gelezen: op beide PC\'s een nieuwe gebruiker aanmaken met een eenduidend wachtwoord....\nwacht.... ik plak het stukje even hier....\n\n- dat was net andersom - wel mappen op laptop, maar niet op PC... Niettemin, toch maar even het stukje erbij....\n\n[ATTACH]10330[/ATTACH] [ATTACH]10331[/ATTACH]
Link naar reactie
1) Maak een gebruiker aan op beide PC\'s met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord\n2) Zet Windows Firewall natuurlijk gewoon aan! (tenzij je een ander product wilt gebruiken)\n3) Zorg dat hier bestands en printerdeling in de uitzonderingen lijst staat bij WF\n4) Deel je gewenste map\n5) Type in je windows verkenner \\\\computernaam
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...