Ga naar inhoud

harde schijf leegmaken + os opnieuw installeren

Aanbevolen berichten

Hallo\r\nIk heb enkele oudere computers die ik wil weggeven maar ik wil eerst de schijf leegmaken en dan het OS weer installeren zodat hij klaar is voor de nieuwe gebruiker. Kan iemand stap voor stap uitleggen wat te doen ?\r\n\r\nIk zou na Boot&Nuke (Dban) of DocScrubber gebruikt te hebben om de schijf leeg te maken het OS (Win 95 eventueel verhoogd naar WIN 98 via update-cd - het is een oud bakje maar nog goed voor tekstverwerking en simpele office toepassingen) opnieuw willen installeren. Ik heb de legale WIN 95 en 98update-cd\'s. Wat te doen ? Eerst een opstartdisk maken weet ik maar hoe moet dat (of is een bootdisk van allbootdisk.com ook goed ?) en hoe deze bootdisk dan na de Boot& Nuke te gebruiken ?\r\nWat met drivers voor moederbord, videokaart etc ? Want die heb ik niet meer.\r\nVoor een andere computer heb ik geen cd\'s doch enkel reddingschijven - of maakt dat niets uit ?\r\n\r\nBedankt om dit voor eens en altijd eens duidelijk te omschrijven (misschien moet er dan een sticky gemaakt worden op het forum).\r\n\r\nLuc
Link naar reactie
[QUOTE]Wat met drivers voor moederbord, videokaart etc ? Want die heb ik niet meer.[/QUOTE]\r\nKijk eens of je met Double Driver de huidige drivers nog op kunt slaan.\r\n\r\n[url]http://boozet.xepher.net/dd/[/url]\r\n[QUOTE] Eerst een opstartdisk maken weet ik maar hoe moet dat (of is een bootdisk van allbootdisk.com ook goed ?) en hoe deze bootdisk dan na de Boot& Nuke te gebruiken ?[/QUOTE]\r\nEen opstartdiskette kun je ook in de huidige win98 aanmaken in,configuratieschem > Software > Opstartdiskette.Een diskette op bootdisk.com ophalen is natuurlijk ook goed,het gaat erom dat je een dos-promt hebt.\r\n\r\nNa het leeghalen van de schijf,de diskette erin en dan opstarten (bootvolgorde in het bios wel op Floppy,CDRom en dan HDD).Bij Win98 is het voldoende om in de dos-promt \"setup\" zonder de aanh.tekens,te typen.\r\nIk weet niet of dat ook voor WIN95 geldt.\r\n[QUOTE]Voor een andere computer heb ik geen cd\'s doch enkel reddingschijven - of maakt dat niets uit ?[/QUOTE]\r\nEr is een tool die van sommige rescue cd\'s,of in het geval dat de installatie data op de hardeschijf staat,een gewone installatie CD kan maken,maar dat betreft wel XP.\r\n\r\nHet lijkt er niet op dat je dat nu ook nodig hebt,maar ik plaats toch maar even een post van mij op een ander forum.Deze info komt je misschien later nog wel eens van pas ;) \r\n\r\n[url]http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=284256[/url]\r\n\r\nGreetz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...