Anoniem2 Geplaatst: 21 februari 2007 Delen Geplaatst: 21 februari 2007 Ik gebruik Firefox als standaard browser, maar heb voor mijn werk een aantal sites die niet werken onder FF ,en die ik toch nodig heb.\nNu kan ik natuurlijk onder IE deze sites bij de favorieten zetten, maar ik vroeg me af of het niet op een of andere manier mogelijk is om een snelkoppeling ( bv op het bureaublad) naar de betreffende site te maken en daarbij in te stellen dat ze in IE moeten openen. Is daar een scriptje voor of zo?\nBij eigenschappen van de snelkoppeling heb ik geen mogelijkheid om in te stellen met welk programma ik wil dat het wordt geopend.\nIk gebruik XP.\nAlvast bedankt voor de tips\nMonica Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2007 Kan.\r\n\r\nJe moet dan een snelkoppeling maken naar het programma iexplore.exe in de map C:\\Program Files\\Internet Exporer. Achter het pad voor die snelkoppeling zet je dan een spatie met daarachter het internetadres dat geopend moet worden. Dus als bijvoorbeeld [url]http://www.computeridee.nl/[/url] geopend moet worden in IE maak je een snelkoppeling naar:[code]C:\\Program Files\\Internet Explorer\\iexplore.exe http://www.computeridee.nl/[/code] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2007 O ja inderdaad, bedankt, maar er moeten nog wel \"\" om het eerste deel heen, anders werkt het niet.\r\nhet wordt dan \"C:\\Program Files\\Internet Explorer\\iexplore.exe\" [url]http://www.computeridee.nl/[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2007 Dat zou inderdaad kunnen ja, ik heb namelijk in een dosvenster lopen proberen. Daar was dat blijkbaar niet nodig. Maar het is gelukt, en daar gaat het om! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2007 Kijk even op de site van Firefix voor de juiste tool. Daar is een tool die je kan ophalen waarmee sites ie niet goed werken onder Firefox, binnen Firefox in een IE-schil geladen kunnen worden. Dan hoef je niet om te schakelen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2007 [QUOTE=captain kirk;296757]Kijk even op de site van Firefix voor de juiste tool. Daar is een tool die je kan ophalen waarmee sites ie niet goed werken onder Firefox, binnen Firefox in een IE-schil geladen kunnen worden. Dan hoef je niet om te schakelen.[/QUOTE]\r\n\r\nDie tool heet IE Tab en is te vinden bij de extensies voor Fx. Hierin kan je dan instellen welke pagina\'s in IE geopend moeten worden.\r\nGroetjes. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2007 De eerste tip leek te werken, maar toen zat ik achter een PC met win 98. Toen ik dezelfde truc in XP wilde uithalen, werkte dat niet, waar ik ook aanhalingstekens neerzette.\r\nDan nu maar de tweede tip proberen.\r\nbedankt voor jullie hulp in ieder geval. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen