Ga naar inhoud

IE forceren als FF de standaardbrowser is

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik gebruik Firefox als standaard browser, maar heb voor mijn werk een aantal sites die niet werken onder FF ,en die ik toch nodig heb.\nNu kan ik natuurlijk onder IE deze sites bij de favorieten zetten, maar ik vroeg me af of het niet op een of andere manier mogelijk is om een snelkoppeling ( bv op het bureaublad) naar de betreffende site te maken en daarbij in te stellen dat ze in IE moeten openen. Is daar een scriptje voor of zo?\nBij eigenschappen van de snelkoppeling heb ik geen mogelijkheid om in te stellen met welk programma ik wil dat het wordt geopend.\nIk gebruik XP.\nAlvast bedankt voor de tips\nMonica
Link naar reactie
Kan.\r\n\r\nJe moet dan een snelkoppeling maken naar het programma iexplore.exe in de map C:\\Program Files\\Internet Exporer. Achter het pad voor die snelkoppeling zet je dan een spatie met daarachter het internetadres dat geopend moet worden. Dus als bijvoorbeeld [url]http://www.computeridee.nl/[/url] geopend moet worden in IE maak je een snelkoppeling naar:[code]C:\\Program Files\\Internet Explorer\\iexplore.exe http://www.computeridee.nl/[/code]
Link naar reactie
[QUOTE=captain kirk;296757]Kijk even op de site van Firefix voor de juiste tool. Daar is een tool die je kan ophalen waarmee sites ie niet goed werken onder Firefox, binnen Firefox in een IE-schil geladen kunnen worden. Dan hoef je niet om te schakelen.[/QUOTE]\r\n\r\nDie tool heet IE Tab en is te vinden bij de extensies voor Fx. Hierin kan je dan instellen welke pagina\'s in IE geopend moeten worden.\r\nGroetjes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...