Anoniem2 Geplaatst: 20 februari 2007 Delen Geplaatst: 20 februari 2007 Sinds een paar dagen werkt mijn dvd-rom drive niet naar behoren. Sommig cd/dvd\'s werken goed, sommige nauwlijks en andere weer helemaal niet. Zo doet mijn orginele Sim City 4: RH schijfje het wel goed, maar als ik mijn orginele Age of Empires 3 schijf er in stop weer niet.\r\nAls ik de cd/dvd\'s die het niet doen in mijn dvd-rw drive stop dan werken ze wel goed, zoals het zou moeten.\r\nDe dvd-rom is van het type: JVC Lite-on JLMS XJ-HD166S.\r\nIs het gewoon omdat ik de drive te veel gebruik of heeft die gewoon z\'n tijd gehad? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2007 Heb je niet per ongeluk meer dan 1 brander-prog geïnstalleerd staan? Sommige bijten elkaar vroeg of laat. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2007 Hoe kan een brand programma conflicten opleveren met mijn dvd-rom? Ja, er staan twee brand programma\'s op. Te weten, Alcohol 120%, Poweriso, Sonic Recordnow (kwam met de pc). Ik heb er ook wel eens nero op gehad, maar die had ik verwijderd.\r\nNiet of het wat uitmaakt, maar ik heb ook virtuele drives aan staan via poweriso.\r\n-edit- Nero, nummertje 6, staat er nog op. Let op, mijn dvd-rom leest het gewoon goed af, je hoort hem zoeken.\r\nVoor de informatie, de dvd-rw is van het type: Hitachi-LG GSA-4120B. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2007 Tja, ik kan alleen maar vertellen wat ik zelf heb meegemaakt: \"vroeger\" had ik een keer Adaptec en Nero samen geïnstalleerd staan en ik heb ze er allebei af moeten gooien, schoonmaak houden en vervolgens maar 1 van de 2 opnieuw geïnstalleerd. Allebei de progs waren goed maar samen aan boord ging fout.\r\nVoortaan houd ik maar 1 brandprog aan boord. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2007 Misschien is het probleem simpel op te lossen door een keer een schoonmaak-cd in je DVD te doen. Op zo\'n cd zit een borsteltje die de lens zuiver maakt. Investeer wel een paar Euri, want die goedkope dingen van 1 Euro zijn waardeloos. Heb er zelf een paar gehad maar na een paar keer gebruiken laten de haartjes van de borstel los en ben je nog verder van huis. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2007 Dat die vies is kan best wel, want ik heb de dvd-rom altijd intensief gerbruikt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2007 Voor mij wordt het langzamerhand echt een beetje eentonig: heb je misschien onlangs de nieuwste vesie van Apple\'s Q-Time gedownload en geïnstalleerd - dan is de kans heel groot dat dan ook I-Tunes van Apple is geïnstalleerd.\r\nI-Tunes en Windows XP: meteen heel veel problemen met niet meer correct tot het helemaal niet meer werken van optische drives, zoals daar zijn CD- en DVD-Roms en alle soorten branders. Het via \"Software\" deïnstalleren van I-Tunes verhelpt de problemen niet.\r\nIn het Windows register blijven de I-Tunes instellingen aanwezig. Heel vaak is een nieuwe installatie van XP de beste oplossing! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2007 Min dvd-rom werkte nog goed na dat ik er i-tunes had opgezet, dus het is iets anders. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2007 Bij mij werkt de dvd rom en i-tunes zowel onder xp en vista, dus ik denk dat het probleem inderdaad ergens anders zit zoals Silverstarme alzegt. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen