Ga naar inhoud

meerdere computers op één printer

Aanbevolen berichten

[FONT=\"Arial Black\"]Hallo.. :) \r\n\r\nIk heb een vraagje.. Is er iemand die me kan vertellen hoe ik het voor elkaar kan krijgen om meerdere computers op één printer aan te sluiten? Dus kort gezegt ; stel ik wil op de ene pc wat laten afdrukken, maar de pc en printer staan niet in dezelfde ruimtes.. hoe krijg ik het dat toch voor elkaar om iets afgedrukt te hebben? En wat is hier voor nodig...? \r\nIk denk dan aan kabels etc etc... \r\n\r\nGraag hoor ik meer van jullie... ;)[/FONT]
Link naar reactie
Alle computers aansluiten op een al dan niet draadloze router en instructies uitvoeren voor \"netwerk\". Bestanden- en printerdeling inschakelen, óók en vooral extra in iedere aanwezige firewall.\n\nAlle computers een unieke eigen naam geven en allemaal DEZELFDE groepsnaam.\n\nLiefst op alle computers hetzelfde OS (Windows); XP en W2000 zien/begrijpen elkaar wel aardig maar tussen één van die 2 en W9x (ME, 98, 95) werkt deling meestal zeer onbetrouwbaar.\n\nHangt een printer aan een W9X-compu dan ziet en benut XP of 2000 die wel, maar andersom werkt dat zelden.\n\nGedeelde printer moet wel op elke compu geïnstalleerd / gedetecteerd zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...