Ga naar inhoud

Harddisk 2x SATA niet meer in beeld

Aanbevolen berichten

Na defragmentatie starte de computer niet meer op.\r\nIk kreeg de melding van Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot ... etc.\r\nNadat ik de 2 SATA harddisk had ontkoppeld was harde schijf met C: en D: en DVD-Rom en DVD-RW weer in beeld en te benaderen.\r\nMaar niet de 2 harddisk SATA deze harddisk waren genoemd F: en J: HD van 300 Gb\r\nmaar ook I: van 200 GB niet. Wel zijn de DVD-ROM en DVD-RW er weer. Ook kan ik weer een externe hardeschijf benaderen en de usb-pen.\r\n\r\nDe bovengenoemde drive letters F,:J: en I zijn er niet meer en als ik de 2 harddisk aansluit en dan de computer opnieuw start.\r\nKomt een melding van Reboot and select proper Boot device or insert Boat etc\r\nDruk ik de toetsen Ctrl-Alt- Delete dan komt er de melding van ( met een piepje vooraf) American Megatrends www Amicom. Press F1 to resume.\r\nMaar daarna weer Reboot and select prope Boot device or insert Boot etc.\r\n\r\nNu begint ook Microsoft zich er mee te bemoeien die geeft verschillende meldingen zoals U dient Windows uiterlijk binnen 3 dagen te activeren. Die dagen zijn bijna om. Klik hier om nu te activeren. Maar vooraf de melding dat. De samenstelling van de hardware op deze computer wijkt te veel af van de configurate ten tijde van de eerste activering van Winidows. Als gevolg van deze wijziging dient Windows binnen 3 dagen opnieuw te worden geactiveerd. Wilt u Windows opnieuw activeren? ja/nee\r\nAlles is ontstaan na defragmentatie.\r\nIk heb graag aanwijzingen wat te doen. Moet ik Windows opnieuw activeren of kom ik dan in grotere problemen ik wil de 2 harddisk weer mee laten doen en dan is de situatie weer anders. De Windows XP versie is legaal.\r\n\r\nOp de twee harddisk staan vele uren opgenomen video film om te bewerken in studio 9.4 \r\n\r\nWie kan mij raden in deze situatie en wat te doen.\r\nOf ben ik op de verkeerde plek bezig.\r\n\r\n. \r\nBij voorbaad dank voor de hulp.
Link naar reactie
Misschien eerst eens proberen om 1 SATA schijf aan te sluiten en dan kijken wat het resultaat is.\r\nHet kan zijn dat 1 van de SATA-schijven de geest heeft gegeven.\r\nDus eerst SATA-schijf 1 aansluiten en opstarten. Heb je er weer een Driveletter bij dan is die schijf nog goed. Zo niet, schijf losgooien en SATA-schijf 2 aansluiten. Uiteraard wel elke keer pc afsluiten en losgooien van de spanning.\r\nAls je in beide gevallen hetzelfde probleem hebt zou het probleem ook veroorzaakt kunnen worden door een slechte voeding of door een defecte SATA-controller op je moederbord.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...