Anoniem2 Geplaatst: 19 februari 2007 Delen Geplaatst: 19 februari 2007 hallo beste forumleden,\r\n\r\nik heb een vraagje.\r\n\r\nik heb een pc die draait met win 98, dit gaat goed, totdat ik een bepaald programma wil openen dat enkel met de oude dos versie werkt.\r\nnu heb ik wel eens een pc gezien die bij het opstarten een menu laat zien waarin je kunt kiezen om (of voor win 98) of (voor ms-dos) op te starten.\r\ndit zijn dan 2 verschillende besturings programma\'s op 1 pc.\r\nde dos van win98 zelf werkt niet naar behoren.\r\n\r\nkan ik zelf ook zo\'n menutje maken waarin ik kan kiezen.\r\nen hoe moet ik dan de oude dos versie er op zetten?\r\n\r\nin een apparte partitie of gewoon op C:\\\r\n\r\nhet gaat om een oud boekhoudprogramma dat voor mijn doen nog prima werkt en dat voor de nieuwere besturings systemen al gauw 2000 euro kost.\r\n\r\nop mijn oude pc met enkel dos als besturings systeem werk het perfect, maar op mijn nieuwere pc met win 98 niet meer.\r\n\r\ntevens heb ik nog een pc met win xp, maar ik denk niet dat ik het daar op wil zetten.\r\n\r\nheeft iemand wat informatie hierover of kan het me uitleggen??\r\n\r\ngraag wacht ik reactie af.\r\ngroeten flip Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2007 Vuistregel is om het oudste OS als eerste te installeren,maat dat zou betekenen dat je alles opnieuw erop moet zetten.\r\n\r\nVerder schijnt het mogelijk te zijn,om met Partition Magic een 2e OS te installeren,maar niet iedereen heeft dat programma.\r\n\r\nMisschien is het eenvoudiger op te lossen met \"Dos Box\",hier info.\r\n\r\n[url]http://dosbox.sourceforge.net/news.php?show_news=1[/url]\r\n\r\n\r\nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2007 Het is misschien makkelijker om gewoon een DOS-opstarfloppy te gebruiken. Daarmee kun je je PC dan opstarten in MS-DOS. Veel verschil maakt dat ook niet, want met een dual-boot moet je toch al opnieuw opstarten om het andere systeem te gebruiken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2007 Heb je wel gezien dat je bij start, afsluiten een optie krijgt: \r\n\r\n\"Opnieuw opstarten in DOS-modus\"\r\n\r\n? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2007 ok willem ik weet dat inmiddels, maar toch bedankt voor jullie reacties.\r\nzo zie je maar waar zo\'n forum goed voor is.\r\n\r\ngroeten flip Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen