Ga naar inhoud

US Robotics Maxg Access Point beveiligen..

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste mensen,\r\n\r\nIk heb een US Robotics Maxg Access Point (USR5451) om mijn netwerk deels draadloos te maken. \r\n\r\nHierbij een schets van mijn situatie.\r\n\r\nEen server (suse linux) waar mijn internet op binnenkomt. Deze deelt het verkeer (dhcp). Achter de server hangt een switch, met kabels mijn pc\'s. Op de switch heb ik ook de access point gehangen, voor draadloze NIC\'s. Nu moet ik het access point beveiligen, maar ik weet dus niet hoe dit moet. Via de cd die erbij zit lukt het helemaal niet. \r\n\r\nHeeft iemand enig idee hoe ik de webinterface van de access point kan benaderen?\r\n\r\nAlvast bedankt!\r\n\r\nVriendelijke groet,\r\n\r\nRob
Link naar reactie
[QUOTE=Maximinus;296131]meestal via utp en dan via de browser naar 192.168.2.1 of 192.168.1.1, maar daar moet je achter zien te komen. Maar als je alleen een pc aan het ap knoop en je hebt op pc autom ip verkrijgen staan, dan zie je meestal wel met ipconfig wat de gateway is (maar dat is per merk en type verschillend)[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb dus mijn ap aan mijn laptop gehangen en gekeken of ik achter de gateway kon komen. Ik kreeg het adres: 169.254.48.255... en de gateway was niet ingevuld. Ik snap er helemaal niks van.
Link naar reactie
[QUOTE=Maximinus;296348]Wel een beetje onbekend ip adres voor zo\'n ding, maarja zo leer ik ook eens wat :) Bedankt om de oplossing hier te melden, en graag gedaan ;)[/QUOTE]\r\n\r\nNee, het komt doordat ik mijn server dhcp heb staan. Normaal moet je hem met dat programma die erbij zit detecteren (via dhcp), maar dat werkte niet...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...