Anoniem2 Geplaatst: 18 februari 2007 Delen Geplaatst: 18 februari 2007 De situatie is veranderd\r\nIk heb 2 harddisk ontkoppeld SATA en de harde schijf met C: en D: is weer in beeld en te benaderen.\r\nMaar niet de 2 harddisk SATA deze harddisk waren genoemd F: en J: HD van 300 Gb\r\nmaar ook I: van 200 GB\r\nDe bovengenoemde drive letters zijn er niet meer en als ik de 2 harddisk aansluit dan start de computer niet meer.\r\nEr komt een melding van Reboot and select proper Boot device or insert Boat etc\r\nDruk ik de toetsen Ctrl-Alt- Delete dan komt er de melding van ( met een piepje vooraf) American Megatrends www Amicom. Press F1 to resume.\r\nMaar daarna weer Reboot and select prope Boot device or insert Boot etc.\r\nNu begint ook Microsoft zich er mee te bemoeien die geeft verschillende meldingen zoals U dient Windows uiterlijk binnen 3 dagen te activeren. Klik hier om nu te activeren. Maar vooraf de melding dat de samenstelling van de hardware op deze computer wijkt te veel af van de configuratie ten tijde van de eerste activering van Winidows. Als gevolg van deze wijziging dient Windows binnen 3 dagen opnieuw te worden geactiveerd. Wilt u Windows opnieuw activeren? ja/neee\r\nAlles is ontstaan na defragmentatie van alle HD\'s toen klapte de computer er uit.\r\nIk heb graag aanwijzingen wat te doen. Moet ik Windows opnieuwactiveren om ?\r\nOf ben ik op de verkeerde plek bezig\r\nWie kan mij raden in deze. \r\nBij voorbaad dank voor de hulp. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2007 Probleem is opgelost zoals het nu lijkt.\r\nIk heb het ook via het Forum onderdeel, Hardware> onderdelen het waarschijnlijk op een betere manier gebracht.\r\nHet was voor mij ook de eerste keer dat ik via een forum reageerde.\r\nAl doende leert men niet waar. \r\nHet probleem is via de Bios instelling opgelost. Het schijnt wel eens meer te gebeuren dat hier wat niet goed gaat..\r\nGa in dit soort gevallen altijd even naar de Bios. Tijdens opstarten computer, delete, en daarna naar Boot> Harddisk Drive en daar instellen de harddisk waarop Windows is geinstalleerd ( C:).boven aan zetten. op 1e plaats.\r\nHartelijk dank aan allen die aan een oplossing mee hebben gewerkt. In dit geval een tip van de technische dienst Paradigit. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen