Anoniem2 Geplaatst: 18 februari 2007 Delen Geplaatst: 18 februari 2007 hallo,\r\n\r\nIk had een vraag betreffende een draadloos netwerk te maken voor een laptop...die hiermee ook op internet moet kunnen.\r\n\r\nHet zit zo, \r\nIk heb nu internet via @home. vanuit mijn motorola-modem die beneden staat loopt er een kabel naar mijn kamer achterop de pc. logisch.. \r\n\r\nNu wil mijn moeder een laptop aanschaffen maar ze wil hiermee in het hele huis zowel boven/beneden gebruik kunnen maken van het internet. dus moet het draadloos. \r\ntevens moet ik natuurlijk ook van het inet gebruik kunnen maken op mijn pc die boven staat. Kan dit nog steeds via de kabel, of moet ik dan ook draadloos. \r\n\r\nIs het mogelijk om via mijn huidige aansluitingen van het internet een draadloos iets aan te leggen zodat mijn ma draadloos kan internetten door het hele huis. \r\n\r\nwat heb ik hiervoor allemaal nodig, en hoe moet ik zoiets in elkaar zetten. \r\n\r\nwie kan me hierbij goed helpen. ik ben zelf niet zo erg thuis in netwerkgedoe maar met een goed uitleg van jullie moet dat zeker wel goedkomen. \r\n\r\nAlvast bedankt,\r\n\r\nRashid Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2007 1 koop een goede draadloze router (er worden enkele goede opgenoemt in andere topics)\r\n2 bij @home moet je je mac adres klonen in je router (@home heeft macfiltering aanstaan tegen meerdere computers achter 1 ip adres. dit voorkom je nu)\r\n3 hierna pas alles controleren of het werkt\r\n4 je beveiliging aanzetten en na controleren Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2007 Het enige wat je nodig hebt is een draadloze router b.v. een linksys wrt54GL en een utp kabel.\nDe router stop je tussen de huidige utp kabel, dus je pc blijft via utp en je moeder kan dan via wifi door het huis.\nTip: plaats je router ergens midden in huis voor een optimale dekking voor wifi..........\n\n\n[edit] sorry bijna gelijke posting @ zelfde moment] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2007 ok Dus Als ik het goed begrijp moet het dan dan zo eruit zien.. ff snel een schema gemaak naar de situatie die jullie schetsen...\r\n[IMG]http://members.home.nl/abdulhak/schema-inet.bmp[/IMG]\r\n\r\nKlopt dit?\r\n\r\nMvg,\r\nRashid Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2007 ziet er goed uit\r\n\r\ndenk wel om de verdere tips mijns zijde Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen