Ga naar inhoud

Draadloos Netwerk/Inet maken

Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo,\r\n\r\nIk had een vraag betreffende een draadloos netwerk te maken voor een laptop...die hiermee ook op internet moet kunnen.\r\n\r\nHet zit zo, \r\nIk heb nu internet via @home. vanuit mijn motorola-modem die beneden staat loopt er een kabel naar mijn kamer achterop de pc. logisch.. \r\n\r\nNu wil mijn moeder een laptop aanschaffen maar ze wil hiermee in het hele huis zowel boven/beneden gebruik kunnen maken van het internet. dus moet het draadloos. \r\ntevens moet ik natuurlijk ook van het inet gebruik kunnen maken op mijn pc die boven staat. Kan dit nog steeds via de kabel, of moet ik dan ook draadloos. \r\n\r\nIs het mogelijk om via mijn huidige aansluitingen van het internet een draadloos iets aan te leggen zodat mijn ma draadloos kan internetten door het hele huis. \r\n\r\nwat heb ik hiervoor allemaal nodig, en hoe moet ik zoiets in elkaar zetten. \r\n\r\nwie kan me hierbij goed helpen. ik ben zelf niet zo erg thuis in netwerkgedoe maar met een goed uitleg van jullie moet dat zeker wel goedkomen. \r\n\r\nAlvast bedankt,\r\n\r\nRashid
Link naar reactie
1 koop een goede draadloze router (er worden enkele goede opgenoemt in andere topics)\r\n2 bij @home moet je je mac adres klonen in je router (@home heeft macfiltering aanstaan tegen meerdere computers achter 1 ip adres. dit voorkom je nu)\r\n3 hierna pas alles controleren of het werkt\r\n4 je beveiliging aanzetten en na controleren
Link naar reactie
Het enige wat je nodig hebt is een draadloze router b.v. een linksys wrt54GL en een utp kabel.\nDe router stop je tussen de huidige utp kabel, dus je pc blijft via utp en je moeder kan dan via wifi door het huis.\nTip: plaats je router ergens midden in huis voor een optimale dekking voor wifi..........\n\n\n[edit] sorry bijna gelijke posting @ zelfde moment]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...