Ga naar inhoud

Op 2 pc's internet

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een vraag (ik heb er allemaal niet zoveel verstand van).\r\nOp de computer waar ik nu op zit (Windows XP Home) daar zat al internet op.\r\nHeb weekje terug een nieuwe pc gekocht, en nu was mijn bedoeling om internet te krijgen op beide pc\'s (dus op oude en nieuwe pc), heb dus een router (Sweex Ro001) gekocht.\r\nBen nu net klaar met het instellen van de router, en tot mijn verbazing heb ik nú meteen al op beide pc\'s internet !! \r\n\r\nIk dacht dat ik eerst router moest aansluiten/installeren/instellen en dat ik dáárna op de computer waar al internet op zat naar netwerkverbindingen moest gaan en op \'internet verbinding delen\' moest klikken voordat ik op die andere pc ook internet zou krijgen, maar dat heb ik helemaal niet moeten doen, klopt dit ??\r\n\r\nNog een vraagje, het IP adres op beide pc\'s MOETEN die hetzelfde zijn of moeten die verschillend zijn ?\r\nIk dacht dat ik ergens gelezen had dat de router voor allebei de pc\'s een ander ip adres zou geven, maar dat is niet het geval ze zijn beide exact hetzelfde, klopt dit wel ?\r\n\r\nEven kort samengevat: Klopt het dat je na het aansluiten/installeren van de router \"automatisch\" internet krijgt op beide pc\'s en klopt het dat beide ip adressen precies hetzelfde zijn ??\r\n\r\nAlvst bedankt !\r\n\r\nKevin.
Link naar reactie
Dat je direct op beide pc\'s internet hebt kan. Met Windows XP werkt dat meestal goed. Dat je op beide pc\'s hetzelfde IP adres hebt zal niet kloppen Je zult op beide pc\'s hetzelfde IP adres zien wat de modem of de router van je internet provider heeft gekregen. Dat is het adres waarmee je verbinding hebt met het internet. Beide pc\'s zullen echter van de router een uniek adres hebben gekregen wanneer je ze allebei aan hebt staan.\nEr is dus verschil tussen een intern en een extern adres.
Link naar reactie
haha even met andere woorden: als je gaat kijken op [url]www.watismijnip.nl[/url] zul je zien dat je dezelfde ip\'s hebt met verschillende pc\'s achter een router.\n\nMaar als je het via >start>uitvoeren> CMD > IPCONFIG > gaat bekijken zul je zien dat je totaal andere ip adressen hebt.\n\nHet eerste ip is je wan/internet ip en is dan dus eigenlijk het ip adres van de router aan de wan kant. En die andere ip\'s zijn gewoon de ip\'s van de pc\'s..\n\nDus hetzelfde wat Edmoor typte ;)
Link naar reactie
Heel erg bedankt voor jullie reacties !! \r\nNu is het me een stuk duidelijker geworden ;)\r\n\r\nVanmorgen startte ik mijn beide pc\'s op, en geen internet op allebei, toen ging ik naar de pagina van mijn router ([url]http://124.....enz[/url].) en klikte op een knop en toen deed internet het opeens weer, ik moet er voor zorgen dat dat automatisch gebeurt, want elke dag handmatig op die knop drukken voordat internet het doet is niks :)
Link naar reactie
Ja .. maar heb zo net ontdekt bij Basic Settings dat ik \'automatisch\' kan aanvinken, heb dat dus gedaan en hopelijk werkt het :)\r\n\r\nEven een vraagje, kan het kwaad dat de router af en toe uitstaat (s\'nachts enzo) of moet die echt altijd aanstaan, net als een modem ?? Want daardoor kon ik ook niet op internet s\'ochtends omdat de router heeft uitgestaan s\'nachts.\r\n\r\nHaha, is dat kleine kastje niet wat te klein als voeten plankje :lol:
Link naar reactie
Ja, bij mij staat me router altijd aan, maar eigenlijk is het een kleine pc. Dus die zou je gewoon uit en aan moeten kunnen zetten, maar dan moeten de pc\'s eigenlijk uitstaan, en als je de router aanzet en die is opgestart, dan pas de pc\'s aanzetten.\n\n[offtopic] nahhh hij staat nog wel onder mijn bureau, maar heb mijn voeten er nog net niet opstaan, ik schop er wel eens tegen tijdens gamen ;) [/offtopic]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...