Anoniem2 Geplaatst: 17 februari 2007 Delen Geplaatst: 17 februari 2007 We (ik en me vader) hebben sinds zondagmiddag geen internet met onze oude router... Gisteren hebben we een nieuwe gekocht... Dit instellen gaat moeilijker dan gedacht... (router is een Zyxel 650-R-31\r\n\r\nHet DSL lampje brand... Als we naar het IP van de router gaan kunnen we zelf de up-download snelheiden zien... Maar we hebben geen internet op deze pc...\r\n\r\nWe hebben een zonnet family verbinding..\r\n\r\nDe instellingen zijn:\r\nName: Zonnet\r\nMode: Bridge\r\nEncapsulation: RFC 1483\r\nMultiplex: LLC\r\nVirtualcircuitid:\r\nVPI: 0\r\nVCI: 32\r\nATM QOS type: UBR\r\n\r\nCell Rate:\r\nPeak: 0\r\nSustain: 0\r\nMaximum: 0\r\n\r\nAls we een diagnosetest doen krijgen we:\r\nLan: Pass\r\n\r\nADSL Synchronisatie: PASS\r\nADSL loopback: FAIL\r\n\r\nWat doen we fout? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2007 probeer het eerst eens zonder router en als dat goed gaat kun je proberen je router te resetten (klein verborgen knopje meestal alleen met een puntig voorwerp te bereiken) dat zijn meestal de oplossingen die werken.\r\n\r\n@reetz mart Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2007 Als ik het goed begrijp, is jullie router het enige apparaat tussen jullie en het internet. In dat geval moet hij niet op bridge staan maar op routing.\r\nBridge heb je nodig als een ander apparaat de aanmelding bij je internet provider regelt en je eigenlijk alleen een soort converter tussen het adsl-signaal en een IP-apparaat nodig hebt.\r\nAls jullie router de aanmelding regelt en voor jullie ook als firewall met (bv) NAT moet werken, dan heb je ROUTING nodig. Ik ken zonnet niet, maar normaal gesproken doe je het met Zyxel dan zo:\r\n\r\nMode: Routing\r\nEncapsulation: PPPoE\r\nLogin information/user name: je accountnaam bij zonnet\r\nLogin information/password: jullie password\r\neventueel nog bij \"PPPoE + PPPoE_Client_PC: Yes.\r\n\r\nProbeer het of geef iets meer info over jullie netwerk/aansluiting. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2007 Momenteel hebben we interntet op 1 computer... Dit omdat deze computer via de router een ip adress krijgt van de provider... Nu moet de router een ip adress krijgen... Maar de functie \"ip adress automatisch verkrijgen\" staat aan..\r\n\r\nDe router heeft zoals hierboven gezien wel internet maar hij krijgt geen ip adress toegewezen... Omdat we maar 1 ip adress hebben kunnen we op de andere computers nu niet internetten....\r\n\r\n~Joop~ Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2007 De router moet met \"routing\" en \"NAT\" geconfigureerd worden. Verder moet de router zorgen voor de aanmelding bei zonnet. Daarbij krijgt de router dat ene IP-adres van jullie provider. Dat adres is misschien iets als \"62.58.50.202\" (dit is overigens het adres van [url]www.zonnet.nl[/url]) .\n\nDaarnaast moet de router een zogenaamde DHCP-dienst in jullie lokale netwerk (voor de 2 computers) aanbieden. Daarmee krijgen jullie lokale computers een zogenaamde private IP-adres toegewezen. Die zien er bij Zyxel standaard zo uit: 192.168.1.30 (of .31 of .32 enz).\n\nHet idee is, dat jullie PC\'s met een dergelijk \"intern\" adres met elkaar en de router kunnen communiceren. De router heeft een functie genaamd NAT die een vertaling doet van jullie 192.168.1.x adres naar het publieke IP-Adres wat je van zonnet krijgt. Voordeel: je hebt maar 1 publiek IP-adres nodig en je kunt thuis aansluiten wat je wilt.\n\nHoe te configureren (helaas alles in het engels, maar je herkent vast de gezochte opties).\n\nWAN (Internetkant van de router)\n\"Advanced Setup\" en dan \"WAN\" en \"WAN Setup\"\nHier de gegevens ingeven die ik gisteren heb opgeschreven. Oh ja, de router moet automatisch een ip krijgen van zonnet. \nWijzigingen opslaan.\n\nNAT (Vertaling interne adressen naar externe adres en omgekeerd)\n\"Advanced Setup\" en dan \"NAT\"\nKies hier \"SUA only\". Verder configureren is normaal gesproken niet nodig.\nWijzigingen opslaan.\n\nLAN (het interne netwerk)\n\"Advanced Setup\" en dan \"LAN\"\nHier zijn 2 verschilldende delen, DHCP en TCP/IP.\nDHCP: Server\nClient IP Pool starting address: 192.168.1.33 is geloof ik standaard\nSize of client IP pool: 32 (standaard)\nprimary DNS-Server= hier kun je eventueel de dns-server van zonnet instellen\nsecondary DNS Server = de 2e dns-server van zonnet\nremote dhcp-server: N/A (gebruiken we niet)\n\n\nTCP: IP Address: 192.168.1.1 (standaard, is het router IP adres)\nIP Subnetmask: 255.255.255.0\nRIP Direction: None\nRIP Version: N/A\nMulticast: None\n\nWijzigingen opslaan en testen maar. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2007 Met deze instellingen (zoals door eric omschreven) hebben we GEEN internet... Hij zegt (zoals op de afbeelding te zien) dat het WAN ip adress 0.0.0.0 is...\r\n[IMG]http://img179.imageshack.us/img179/6938/instellingnj9.png[/IMG]\r\n\r\nMet de instellingen zoals in de beginpost en de DHCP op none hebben we wel internet op een computer doordat de computer een ip (van de isp) krijgt en niet de router... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2007 Vervelend dat het nog niet werkt, eens kijken of we de juiste informatie kunnen vinden (hebben jullie geen info van zonnet zelf over hoe het aan te sluiten is).\nOp [url]http://www.adslgebruikers.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2614[/url]\nWist iemand te melden, dat het wellicht met PPPoA moest ipv PPP0E.\nOok is VPI op 8 ipv 0 eens te proberen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2007 De bovenstaande pogingen hadden verder geen effect... Nogsteeds 0.0.0.0 als Wan ip adress... Voor de rest zijn (zoals ik in me beginpost hebt genoemd) de instellingen goed volgens me vader; We krijgen een up/download snelheid te zien, dus we hebben verbinding... Alleen krijgen we geen IP-Adress toegewezen...\r\n\r\nIk had ergens gelezen dat dit een tijd kan duren voordat hij word gezien... Dus vanacht even aan laten staan wachtend op ip... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2007 Het is opgelost...\r\n\r\nIk moest de opties \"Routing\" & \"ENET ENCAP\" aanzetten... We hebben weer internet... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2007 Blij dat het opgelost is en bedankt voor de uiteindelijke oplossing. Misschien kan iemand anders het weer eens gebruiken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2007 Ik heb een vreemd probleem met mijn laptop die ik draaiende heb naast mijn desktop.\r\nHeeft altijd gewoon gewerkt maar sinds kort kan ik geen enkele website bezoeken.\r\nHeb wel prima verbinding, msn werkt ook gewoon en ook de updates van mijn virusscanner werkt.\r\nAlleen kom ik op geen enkele website.\r\n\r\nWie helpt? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen