Anoniem2 Geplaatst: 13 februari 2007 Delen Geplaatst: 13 februari 2007 Hallo,\n\nIk heb op mijn pc [PC 1] mijn muziek- en filmcollectie staan. Deze pc staat netjes in een thuisnetwerkje. [In kamer A, om het makkelijk te houden]\nNu wilde ik een andere pc [PC 2] gebruiken om films en mp3\'s van PC1 uit Kamer A af te spelen in Kamer B. Dus ze staan niet op de harddisk van de 2e pc.\nIk vroeg me af of ik daarvoor een simpel, oud pctje kan gebruiken. Bijvoorbeeld een P3 700MHz 300 mb ram met een tvkaartje (met video out).\nHet gaat hier dus puur om de specificaties; of het met zo\'n pc mogelijk is zonder haperen van de film.\n\nAlvast bedankt! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2007 Dat pc\'tje zal prima mp3\'s af kunnen spelen ,maar ik denk dat films afspelen niet echt soepel zal gaan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2007 Heb laatst nog VLC Mediaplayer geinstalleerd op een laptopje met een Celeron @ 700MHz en 256MB RAM. Daarmee speelde die laptop DivX/XviD gecodeerde films prima af van de harde schijf. En een ethernet- of draadloze verbinding lijkt me ook snel genoeg.\r\n\r\nHoe kom je trouwens aan 300MB RAM totaal? :mrgreen: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2007 Mijn AMD 2800+ staat bij film/spel instaleren toch op 60%,\n\nMet 700 MHz is het er op of er onder\n\nps. Obi ik denk dat hij ongeveer bedoeld, hij kan 128 en 128 + 64 =320 - 20 voor b.v de video chip Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2007 Als ik het goed begrijp wil je ze afspelen op PC2 ik denk dat je dat gewoon moet testen met BS Player. vraagt niet veel van je PC. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2007 [QUOTE=DonaldR;295067]Als ik het goed begrijp wil je ze afspelen op PC2 ik denk dat je dat gewoon moet testen met BS Player. vraagt niet veel van je PC.[/QUOTE]\r\n\r\nhet fijne is alleen dat ik \'m niet kan testen... omdat ik de 2e pc nog niet heb... (heb \'m aangeboden gekregen, maar geen zin om geld te besteden als \'t niet gaat werken..) ;) \r\n\r\nik heb de vraag ook op een ander forum gesteld... en ik krijg redelijk wat positieve reacties (dus dat \'t werkt)..\r\nik ga er dus even vanuit dat \'t werkt..\r\nals ik \'m gekocht en getest heb, zal ik \'t wel laten weten!\r\n\r\niig bedankt voor \'t meedenken! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2007 kan zat, dit doe ik zelf ook wel, ik heb een PC1 met een 200Gb HD voor opslag en meerdere PC\'s vanwaar ik erbij kan, nu heb ik laatst eens zo iets getest omdat ik een video PC\'tje wil bouwen en met wifi 54Mbps kan het bij mij op een P3 700 Mhz met 160Mb geheugen onder PClinuxOS zonder hapering in DVIX kwalitijd op mijn LCD TV, Mp3tjes kunnen zelfs al op een pentium 1 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2007 das ook ongeveer mijn doel ;) \nik heb ondertussen gemeld dat ik die PC2 wel wil kopen, dus ik ga \'m binnenkort ophalen.. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen