Ga naar inhoud
  • 0

spam in de vorm van beeldbestanden

Anoniem2

Vraag

Ik heb in geen tijden last gehad van spam en nu rollen er dagelijks spamberichten over mijn scherm. Berichtregels instellen helpt niet, want van de teksten zijn beeldbestanden gemaakt die als een soort fotootje in mijn voorbeeldvenster komen. ik blokkeer de adressen meteen en verwijder de berichten meteen, ook uit de map verwijderde berichten. maar wat doe ik hiertegen. de spamfilter van kpnplanet staat ingesteld, en verder heb ik norton antivirus ( en ad-aware en spybot)\r\nEr is volgens mij ook zoiets als spamfighter, maar die geeft onder ieder mailbericht zo\'n tellertje, ik heb al zoveel spamberichten tegengehouden. Vind ik persoonlijk een beetje storend.\r\nWat is wijsheid in deze?
Link naar reactie

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Om het probleem van de plaatjes te omzeilen kun je ook eenvoudige Berichtregels opzetten. Ik gebruik Outlook Express en krijg best wel veel emails en dus ook spam per dag.\r\n\r\nDefineer bijvoorbeeld een aparte map \'\'Van Bekenden\'\' en maak een Berichtregel met alle adressen uit je adresboek (is met een paar klikken gedaan) en stuur alle e-mails van je bekenden naar die map. Ook kun je natuurlijk nog aparte mappen maken voor specifieke afzenders.\r\nAlles wat na openen van je Outlook dan nog in je Postvak IN blijft staan is dan waarschijnlijk Spam en kun je nu heel snel checken en verwijderen.\r\n\r\nIk heb verder geen apart spamfilter geïnstalleerd, maar bij mij werkt dit prima. Misschien een idee als je nog geen andere oplossing hebt gevonden.
Link naar reactie
  • 0
Ik weet niet altijd van wie ik post kan verwachten, omdat ik folders verspreid voor trainingen die ik geef. Daarop staat een e-mail-alias vermeld van mijn eigen adres, maar die mail komt dus toch via mijn gewone adres binnen. Kan ik ook berichtregels aanmaken die de post die via een specifieke e-mail-alias binnenkomt in een aparte map plaatst?\r\n\r\nNou moet ik zeggen dat ik spam wel altijd meteen herken, amar ik werk met een voorbeeldvenster en dus wordt zo\'n mailtje dan meteen geopend. kan het kwaad? Of is het alleen maar lastig?\r\nIk ben wel goed genoeg wijs geworden hier op het forum om geen bijlagen te openen, ik verwijder het dus meteen allemaal, na blokkeren van afzender; ook uit map verwijderde berichten.
Link naar reactie
  • 0
eenv an de directe beveiligingen van je email is het dicht smijten van je voorbeeld venster\r\n\r\nook het niet laten zien van externe afbeeldingen is zo een, hierdoor weet de spammer dat het bericht wordt gelezen\r\n\r\nik heb namelijk wel de externe afbeeldingen aanstaan (enkele wel legale werken hiermee)\r\nmaar wel het voorbeeldsherm dicht\r\nde spam berichten gaan onverrichte zaken de bittenbak in
Link naar reactie
  • 0
Helemaal mee eens, het voorbeeldvenster NIET gebruiken. \r\n\r\nAls je twijfelt en een e-mail toch eerst wilt checken, dan even met de rechter-muistoets op de ongeopende e-mail klikken, dan naar Eigenschappen gaan, dan kun je in de tabbladen Algemeen en/of Details meer informatie zien over de Afzender en inhoud. Als dat OK lijkt, dan kun je alsnog de e-mail gewoon openklikken.\r\n\r\nJe kunt per e-mail alias bepalen of er op spam moet worden gefilterd. Een Berichtregel opzetten met je alias gedefinieerd in \'\'Als de regel Aan bepaalde personen bevat\'\' en die mailtjes dan bijvoorbeeld doorzetten naar een aparte map \'\'Post aan mijn Alias\'\' of andere duidelijke naam.
Link naar reactie
  • 0
als je nu merkt het is spam (als je geen buitenlandse berichten verwacht is het makkelijk) kan je direct del in toetsen\r\n\r\nvoor goede berichten moet je het zelf openen door dubbel erop klikken\r\n\r\nik doe meestal eerst de spam verwijderen en dan het eerste bericht openen en de rest met het pijltje naar beneden een tik van de muis te geven\r\n\r\nnog iets vor het gemak stel even in dat de verwijderde items geleegd wordt als je oe afsluit
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...