Ga naar inhoud

DVD+RW niet wisbaar


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een Nec DVD brander (ongeveer een jaar oud) en probeer met Nero een DVD+RW te wissen. Dit lukt niet want in Nero krijg ik de melding dat deze DVD+RW niet wisbaar is. Ik denk: ligt aan m\'n dvd brander. Ik heb even een Lite On DVD brander in mijn pc gezet en heb hetzelfde probleem.\r\n\r\nWat doe ik verkeerd? Mis ik misschien drivers of zo?\r\n\r\nwie helpt?:confused:
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;294708]Wellicht is het geen DVD+RW, maar een DVD+R. Verkijk je niet aan het ikoontje op de dvd. Er moet echt in tekst opstaan dat het een DVD+RW is. \r\n\r\n[img]http://www.faq.sonydrive.jp/faq/doc/1040/answer/image/qa/HV/icon_log_dvd+rw.gif[/img]symboliseert uitsluitend dat het +DVD is. R of RW is met dit tekentje nog niet gezegd.[/QUOTE].\r\n\r\nHet is wel degelijk een DVD+RW want dat staat op de dvd (merk Philips).
Link naar reactie
[QUOTE=blackdiamond;294762]Ja, heb ik al geprobeerd. Niks helpt :([/QUOTE]\r\nMet de vraag of je Alcohol op je pc hebt staan bedoel ik eigenlijk dit: in dat programma moet je de \"hide-CDR\"emulatie uitschakelen.\r\n\r\nZoniet dan is er ook nog een speciaal erase tooltje dat heet Superblank (ja, vreselijke naam), even Googlen en uitproberen.
Link naar reactie
[quote=willem1940;294784]Ik vermoed dat je een keer \"CD afsluiten\" niet hebt weggevinkt.\n \nMisschien heb je ergens een functie (bijvoorbeeld onder RECHTER muistoets) \"CD her-schrijfbaar maken\"; anders misschien: \"Formatteren\".[/quote]\n \nDoor te formateren krijg je geen lege cd of dvd.\nZo krijg je een dvd of cd die te gebruiken is als grote flopy ,waar je bestanden naar toe kunt slepen of weg halen.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;295126]Door te formateren krijg je geen lege cd of dvd.\nZo krijg je een dvd of cd die te gebruiken is als grote flopy ,waar je bestanden naar toe kunt slepen of weg halen.[/QUOTE]\nIk ben geen expert, maar ik dacht toch dat \"formatteren\" aan RW tamelijk vergelijkbaar is met het kaal maken van een schijf.\n\nOok zag ik ooit in een brandprog (weet niet meer welk) een optie om de \"afsluiting\" van een schijf (gebruikelijk bij o.a gewone muziek-CDs, maar meestal onwenselijk voor data-CDs) ongedaan te maken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...