Anoniem2 Geplaatst: 12 februari 2007 Delen Geplaatst: 12 februari 2007 Hallo allemaal\r\n\r\nIk heb een nieuwe pc, met windows vista, gekocht, en heb nu middels een router een netwerk van gemaakt met mijn oude pc, draaiend op windows XP.\r\n\r\nDat wil zeggen, beide pc\'s hebben nu internet,en dat werkt goed.\r\nDe printer werkt ook voor beide pc\'s. Ook goed dus.\r\n\r\nToch zijn er wat probleempjes.\r\n\r\nOp de oude pc kan ik de nieuwe wel zien, maar omgekeerd niet.\r\nNa instelling van het netwerk doet op de nieuwe pc \'windows mail\' het niet meer: ongeldige service naam. Moet ik iets wijzigen in de instellingen?? Maar wat?\r\n\r\nOok snap ik nog niet helemaal hoe dat nou zit met het delen van bestanden. Dat delen gaat hopelijk alleen op voor het thuisnetwerk??\r\n\r\nEn hoe krijg ik dat voormekaar? Ik heb wel dingen aangevinkt als \'delen\' maar ik kan het niet terugvinden op de andere pc...\r\n\r\nEn een programma werkt niet op de nieuwe pc:Als ik de snelkoppelling aanklik zegt hij (of zij, LOL) \"Runtime error 429, ActiveX component can\'t create object\".\r\n\r\nIk zou heel blij zijn als iemand me hier mee kan en wil helpen!!\r\nAlvast bedankt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2007 ik kan je alleen een oplossing *hoop ik* geven op dat activex probleem\r\n\r\n[url]http://www.clearmath.com/0/reset_browser.htm[/url]\r\n\r\nhopelijk werkt dat voor je ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2007 Okee, bedankt alvast.\r\n\r\nHet active X probleem is nu inderdaad opgelost.\r\n\r\nNu de rest nog....;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2007 [QUOTE=vistavia;294642]Hallo allemaal\r\n\r\nIk heb een nieuwe pc, met windows vista, gekocht, en heb nu middels een router een netwerk van gemaakt met mijn oude pc, draaiend op windows XP.\r\n\r\nDat wil zeggen, beide pc\'s hebben nu internet,en dat werkt goed.\r\nDe printer werkt ook voor beide pc\'s. Ook goed dus.\r\n\r\nToch zijn er wat probleempjes.\r\n\r\nOp de oude pc kan ik de nieuwe wel zien, maar omgekeerd niet.\r\nNa instelling van het netwerk doet op de nieuwe pc \'windows mail\' het niet meer: ongeldige service naam. Moet ik iets wijzigen in de instellingen?? Maar wat?\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nHeb je hier inmiddels een oplossing voor?\r\nIk heb namelijk het zelfde probleem. 2 computers met XP die wel Vista zien en 1 Vista computer die geen XP ziet.\r\n\r\nAls je nog problemen hebt met toegang krijgen tot bestanden dan kan ik je dat wel uitleggen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2007 Ik zit met een soort gelijk probleem. ik heb mijn nieuwe computer met Vista op aan een XP machine gekoppeld via een cross cabel. Dit werkte voorheen altijd perfect toen het nog twee XP machines waren. Maar nu zie ik de andere computer wel maar krijg het internet niet gedeeld:confused: Werkt het inmiddels bij jou? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2007 Je hebt wel op de pc die de internet aansluiting heeft ICS geactiveerd?\r\nPhew... die Vista geeft meer problemen dan ik dacht.:) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2007 Sorry ik dacht dat ik wel handig was maar ICS wat is dat en waar zet je dat aan? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2007 Ik denk dat 1 van de firewalls nog niet \"weet\" dat bestanden en printers gedeeld moeten worden; dat moet in IEDERE aanwezige firewall aangegeven worden want zolang er 1 dwars ligt werkt iets niet.\r\n\r\nGewoonlijk zal de Windows-firewall het automatisch met de installatie van het netwerk wel meekrijgen, maar heb je ergens nog een andere firewall dan moet die \"geinformeerd\" worden, instellingen/opties opentrekken en goed lezen wat er (be)staat. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2007 @Juancho.\r\n[quote]Sorry ik dacht dat ik wel handig was maar ICS wat is dat en waar zet je dat aan?[/quote]\r\nICS is de afkorting voor Internet Connection Sharing.\r\nDat zet je van zelf aan als je de netwerk wizard gaat uitvoeren en aangeeft dat \"andere computers via deze computer een verbinding met internet maken\".\r\n\r\nOf start->uitvoeren->services.msc en dan op OK klikken.\r\nDaar moet Windows Firewall (internet delen) gestart worden.\r\n\r\nAls je daar nog problemen mee hebt kun je beter even een topic van jezelf starten want als je vragen stelt in een topic van iemand anders kan dat als \"thread stealing\" genoemd worden (leuk woordje), in elk geval zorgt het dat er antwoorden aan meerdere personen worden gegeven hetgeen het voor de vraagstarter er nogal onduidelijk op maakt welk antwoord nu voor hem bestemd is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2007 tiger bedankt voor de tip als ik er niet uitkom start ik een nieuw topic Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen