Anoniem2 Geplaatst: 11 februari 2007 Delen Geplaatst: 11 februari 2007 Hey allemaal,\r\n\r\nIk heb een [url=http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&cc=nl&dest_page=product&dlc=nl&product=94554&docname=c00034153]*Compaq Presario 7950 pc*[/url] en hierop heb ik Windows XP geinstalleerd (op mijn cd zit service pack 1 geintergreerd met xp). Met Windows xp + Service pack 1 doet de PC het goed. Na de installatie van service pack 2 is dit anders. De installatie en configuratie gaan succesvol. Ook start de pc daarna dus goed op en draait hij onder Windows XP met SP2. Maar als ik dan de pc bijvoorbeeld de dag erna opnieuw aanzet doet hij het niet meer.\r\nHij blijft hangen op het scherm met het blauwe laadbalkje, die stopt met lopen.\r\n\r\n[img]http://i114.photobucket.com/albums/n266/rutje1/xp_rutje1.jpg[/img]\r\n\r\nDe enigste optie is dan stroom eraf of aan/uit knop 5 seconden indrukken.\r\nAls ik dat doe, en de pc weer aanzet krijg ik het volgende scherm te zien\r\n\r\n[img]http://i114.photobucket.com/albums/n266/rutje1/xp_error_rutje1.jpg[/img]\r\n\r\nAls ik dan kies voor \"laatst bekende juiste configuratie\" dan start hij meestal weer goed op.\r\nWat is er fout??\r\n\r\nWanneer ik dan Service pack 2 weer verwijder heb ik ook het probleem niet meer.\r\n\r\nIk heb het volgende al geprobeerd:\r\n* Veel forums\r\n* [u]Compaq[/u] chat\r\n* [u]Geslipstreamde[/u] xp\r\n* Memtest (geheugen)\r\n* Bios update (maar 1 op de compaq site)\r\n* Drivers geupdate (niet veel beschikbaar)\r\n* Zo kaal mogelijk opstarten (zonder randapparatuur en somige hardware losgekoppeld)\r\nEn nog veel meer wat ik allemaal niet weet op te noemen...\r\n\r\nDe pc heeft deze specs maar dan met dubbele geheugen en extra 20 gig harde schijf, de problemen komen niet door deze extra hardware!\r\n\r\nWie kan mij helpen en vind het een uitdaging om dit op te lossen?? Ik heb echt van alles geprobeerd zonder succes, het wordt nu tijd dat het lukt!\r\n\r\nPost maar los [img]http://forum.computeridee.nl/images/icons/icon12.gif[/img] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2007 Hierbij een bericht om dit topic bovenaan te zetten! Heb je ideeén hoe ik dit kan oplossen? Hetzelfde probleem gehad? Website\'s met info gevonden??\r\n\r\nLaat hier maar een bericht achter! \r\nAlvast thanx :^) :cool: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2007 Hierbij een bericht om dit topic bovenaan te zetten! Heb je ideeén hoe ik dit kan oplossen? Hetzelfde probleem gehad? Website\'s met info gevonden??\r\n\r\nLaat hier maar een bericht achter! \r\nAlvast thanx Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2007 zelf een bericht plaatsen in je eigen topic om dit onder de aandacht te brengen staat wel een beetje minder netjes aangezien er op een gegeven moment toch wel een reactie zal komen als iemand een oplossing weet. doe dat daarom de volgende keer niet meer a.u.b.\r\nje hebt een compaq computer, een merk computer waar de hardware soms wel eens niet wil aanslaan met bepaalde drivers die windows installeerd.\r\nvertel eens wat meer over je systeem zoals wat voor processor, videokaart en het aantal RAM-geheugen.\r\nkijk als windows is opgestart ook in het configuratiescherm/systeem tabblad Hardware en klik op apparaatbeheer.\r\nkijk daar eens welke drivers er geïnstalleerd zijn en of je nog drivers mist.\r\nwerken daar alle apparaten OK? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2007 [QUOTE=Stringai;295345]zelf een bericht plaatsen in je eigen topic om dit onder de aandacht te brengen staat wel een beetje minder netjes aangezien er op een gegeven moment toch wel een reactie zal komen als iemand een oplossing weet. doe dat daarom de volgende keer niet meer a.u.b.\r\nje hebt een compaq computer, een merk computer waar de hardware soms wel eens niet wil aanslaan met bepaalde drivers die windows installeerd.\r\nvertel eens wat meer over je systeem zoals wat voor processor, videokaart en het aantal RAM-geheugen.\r\nkijk als windows is opgestart ook in het configuratiescherm/systeem tabblad Hardware en klik op apparaatbeheer.\r\nkijk daar eens welke drivers er geïnstalleerd zijn en of je nog drivers mist.\r\nwerken daar alle apparaten OK?[/QUOTE]\r\n\r\nAlvast excuses, bericht verwijderd!\r\n\r\nAlle info over mijn pc is [url=http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&cc=nl&dest_page=product&dlc=nl&product=94554&docname=c00034153]*hier*[/url] te vinden.\r\n[url]http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&cc=nl&dest_page=product&dlc=nl&product=94554&docname=c00034153[/url]\r\n\r\nZie ook eerste bericht ;) \r\n\r\nIn apparaatbeheer ziet alles er goed uit en werkt alles! Daar zijn geen problemen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2007 sorry, ik had het linkje niet gezien in je eerste bericht.\r\nik zag dat het al een oude pc is. deze pc moet er aardig aan trekken om het zo maar te zeggen en daarbij komt dat het een merk pc is.\r\ndeze pc is van voor 2000 en werd ooit gekocht met een ouder besturingssysteem dan XP.\r\nal die updates die sp2 in zijn pakket heeft zouden misschien iets teveel zijn voor het systeem.\r\nals de pc wel goed werkt met sp1 zal dat toch ook wel traag zijn met 128MB ram en de huidige processor.\r\nwat doe je allemaal met de pc?\r\nwil je er veel mee internetten?\r\nof wil je er alleen tekst mee verwerken en wat printen?\r\nomdat windows xp steeds maar met de tijd mee blijft gaan raken systemen zoals deze toch wat achter.\r\nals je er verder niet mee internet raad ik je aan geen sp2 te gebruiken.\r\nde computer heeft het er gewoon wat zwaar mee.\r\nin principe is er niks mis met de pc.\r\nje hebt ook een erg kleine videokaart. 16MB.\r\ndie moet ook best wel een vol vermogen leveren.\r\nin een compaq pc kan je waarschijnlijk niet zo ff een andere videokaart plaatsen uit de winkel.\r\ndat is waarschijnlijk de oorzaak en kan de pc wel weer starten na de eerste keer dat deze bleef hangen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2007 De computer heeft nu 256 i.p.v. 128 mb geheugen, ik hoopte dat dit het makkelijker zou maken. \r\nVerder wil ik de computer juist voor internet gaan gebruiken als een soort thuisservertje, maar dan ook dat ik vanaf bv school op de server kan, ik heb dus SP2 wel nodig voor veiligheid en de nieuwste updates.\r\n\r\nIs er verder een manier hoe ik erachter kan komen of het de videokaart is?? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2007 waarom vraag je in je handtekening om hulp?\r\ndie is bedoeld voor een kleine mededeling of iets dergelijks.\r\nschijnbaar werkt alles wel goed alleen gaat de eerste keer koud opstarten steeds mis door dat het vastslaat.\r\ndat wordt meestal veroorzaakt door hardware maar wel in combinatie met de software die opgestart wordt.\r\nop zo\'n oude compaq pc kan je waarschijnlijk niet ff een nieuwe videokaart in plaatsen.\r\nmisschien kan je kijken op marktplaats.nl voor een goedkoop tweedehandsje die net iets sterker is.\r\nde pc is al een jaar of 8á9 oud en dan zijn dat niet altijd simpel oplosbare dingen tenzij iemand er toevallig ervaring mee heeft.\r\nals je een ander compaq hebt die iets jonger is zou je misschien iets meer kans hebben maar het blijft een gok.\r\ner is namelijk geen sprake van een foutmelding waar je mee kan zoeken naar de oorzaak alleen dat het systeem een verouderde merk pc is.\r\npersoonlijk raad ik het gebruik van merk pc\'s af omdat je er meestal zelf niet veel aan kan veranderen.\r\nmisschien dat de update site van windows nog hardwareupdates heeft die je kan installeren.\r\nkijk daar ook eens. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2007 ik heb al heel vaak naar updates gezocht op compaq, windows site enz. maar niets gevonden.\r\n\r\nIk denk zelf na uw tip dat het wel eens aan de videokaart kan liggen, sommige praten ook over een firewire card? Ik heb wel 2x zo\'n 1394 poort maar geen speciale kaart denk ik, weet u waar het soms aan kan liggen zodat ik kan proberen het te controleren?? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2007 Eindelijk na veel proberen is mijn probleem opgelost! Het was een Hardwareprobleem. Het werd veroorzaakt door de videokaart. Ik weet niet wat er precies mee mis was maar na het vervangen van de videokaart door een andere werkt de pc helemaal goed! Bedankt voor de hulp en de moeite allemaal! Mvg, rutje1 :D Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen