Anoniem2 Geplaatst: 10 februari 2007 Delen Geplaatst: 10 februari 2007 Na een herinstallatie van XP zit ik weer met die ellendige tekstballonnetjes opgescheept die steeds weer verschijnen als je met je muis boven een icoontje gaat staan. Kan iemand me vertellen hoe ik daar weer vanaf kom. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2007 klik op start/uitvoeren en typ regedit en klik OK\r\n\r\nVerander de DWORD-waarden van EnableBalloonTips en ShowInfoTip in de waarde 0 bij de volgende registersleutel:\r\nHKCU\\Software\\Microsoft\\ Windows\\CurrentVersion\\Explorer\\Advanced Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2007 Stringai, bedankt voor je tip, maar ik kan kan de regel EnableBalloonTips niet vinden. De ShowInfoTip heb ik al op 0 gezet en de ballonnetjes op mijn bureaublad zijn weg. Maar die op de werkbalk (waar ze het meest in de weg zitten) nog niet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2007 Je kan EnableBalloonTips zelf ook aanmaken.\r\n\r\nin de betreffende map in het register, op de rechtermuisknop klikken, DWORD-waarde kiezen bij nieuw, EnableBalloonTips typen en enteren\r\nBij eigenschappen van de waarde deze op 0 zetten. als het goed is, moet dit het dan doen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2007 HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Explorer\\Advanced\r\n\r\ndaar moet normaal gesproken EnableBalloonTips staan.\r\nkan je idd zelf deze nieuwe dword-waarde aanmaken zoals marrich beschrijft.\r\nvia menu/bewerken/nieuw/dword-waarde.\r\nnoem de nieuwe dword-waarde EnableBalloonTips en zet deze op 0.\r\ndan moet je er vanaf zijn.\r\n\r\n[QUOTE=pfft;294455]je hebt zeker je XP rondleiding aangezet ofzo, had je niet moeten doen.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\n\r\nen pfft, wat de rondleiding van xp ermee te maken heeft snap ik niet echt.\r\nzinloze opmerking lijkt mij. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2007 Om te beginnen snap ik ook niet wat die Rondleiding van XP ermee te maken heeft. Maar nee, die heb ik niet gebruikt. Nog niet 1 keer.\r\nIk heb jullie advies opgevolgd en nieuwe regel aangemaakt, maar helaas de ballonnetjes in de taakbalk blijven komen.\r\nOok na een herstart van de computer. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2007 haal die regel die je zelf aangemaakt hebt dan weer weg.\r\nga dan zoeken in je register met de naam EnableBalloonTips.\r\nin het menu bewerken/zoeken.\r\nzorg er eerst voor dat links alle hkey mappen gesloten zijn en selecteer de bovenste voor je gaat zoeken.\r\nsucces Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2007 Stringai, daar word ik niet veel wijzer van. Zie het resultaat.\r\n\r\nIk kan me vergissen, maar is die wijziging absoluut noodzakelijk in het register? Ik dacht dat er ook een simpele manier binnen Windows XP is. Maar ja, ik weet niet (meer) hoe. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2007 [QUOTE=pfft;294455]je hebt zeker je XP rondleiding aangezet ofzo, had je niet moeten doen.[/QUOTE]\r\n\r\neven offtopic\r\n\r\nhij geeft meestal alleen maar onzin antwoorden maarja dat is mijn mening Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2007 De benodigde reg-files kun je hier vinden.Klik 2x met links en volg de aanwijzingen om de reg-sleutel toe te voegen.\r\n\r\nKijk onder \"Two programs to Turn balloon help on or off in Windows XP.\".\r\n\r\n[url]http://www2.whidbey.net/djdenham/Tweekz.htm[/url]\r\n\r\nUitleg over Registersubsleutels en -waarden toevoegen, wijzigen of verwijderen in Windows XP met een REG-bestand (bestand met registervermeldingen)\r\n\r\n[url]http://support.microsoft.com/kb/310516/nl[/url]\r\n\r\nKijk vooral ook even bij Registersubsleutels en -waarden verwijderen,zodat je weet hoe e.e.a. weer simpel uit het register te verwijderen.\r\n\r\nHier een mooi overzicht en downloads van reg-files en *.vbs scripts.\r\n\r\n[url]http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm[/url]\r\n\r\n\r\nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2007 [QUOTE=pfft;294455]je hebt zeker je XP rondleiding aangezet ofzo, had je niet moeten doen.[/QUOTE]\r\n\r\n[QUOTE=Chimera;294813]even offtopic\r\n\r\nhij geeft meestal alleen maar onzin antwoorden maarja dat is mijn mening[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nidd het gaat opvallen dat je het bij het rechte eind hebt Chimera. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2007 Beste Wanderer, Ik heb je eerste advies opgevolgd. De sleutel staat nu in het register (waarde 0), maar die ballonnetjes in de taakbalk komen nog steeds naar voren.\r\nIk heb ook gekeken op de site van kellys korner, maar daar durf ik niet zo 1,2,3 aan.\r\nGraag advies. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2007 Zoek in het register even onder \"Bewerken\" naar \" EnableBalloonTips \",om zeker te zijn van de instelling.\n[quote]Ik heb ook gekeken op de site van kellys korner, maar daar durf ik niet zo 1,2,3 aan.\n[/quote]\nHaal onder nr.11 \"Disable All\" binnen en probeer die dan ook even.Heb hem zelf ook even getest en ondervond geen storingen ofzo ;) \n \nVerder kun je Tweakui installeren (een van de 10 in dit pakket) en kijk wat er daar onder \"Taskbar\" staat aangevinkt.\n \n[URL]http://www.pcwarfare.com/software/tools/xp.tools/powertoys.all/xppwrtoys.zip[/URL]\n \n \nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2007 Wanderer, Ik heb ook Disable all opgehaald en geïnstalleerd.\r\nHelaas maar jammer, die rotdingen blijven gewoon komen. Ik ben er inmiddels wel achter hoe ik ze zo klein mogelijk kan maken, maar weg krijg ik ze niet. Ik laat het maar zo. In elk geval bedankt, ben in elk geval weer een site rijker. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2007 Verrekt hardnekkig die krengen :confused: Waarom probeer je Tweakui niet?\n \nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2007 Ik heb daar goeie en minder goeie dingen over gehoord. En omdat ik net mijn PC compleet opnieuw geïnstalleerd heb wil ik niet het risico lopen dat ik direct ook minder goeie ervaringen heb. Belangrijk vind ik dat die grote tekstvakken weg zijn die alleen maar in de weg zitten. Vandaar. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2007 [url]http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx[/url]\r\n\r\nmet de downloads van microsoft zelf kan het geen kwaad.\r\npowertoys voor xp, kijk bij de updates links op de site en download tweak ui. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2007 Weer niet gelukt. Die ellendige dingen blijven terugkomen.\r\nZie bijlage. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2007 Dat is niet wat er over het algemeen onder een tekstballoon wordt verstaan dacht ik :confused: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2007 Wat is het dan? Ik schreef al eerder dat die dingen op mijn bureaublad weg waren maar niet op mijn taakbalk. Ik dacht dat dat hetzelfde was, maar blijkbaar dus niet. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen