Ga naar inhoud

remote desktop van xp werkt prima maar dan..

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb zojuist remote desktop van xp prima werkend gekregen.\r\n\r\nBoven op zolder staat de pc die ik beneden kan bedienen.\r\n\r\nDe computer van boven is verbonden met de televisie en de stereo van de huiskamer.\r\n\r\nAls ik remote desktop gebruik blijft het scherm boven als inlogvenster staan.\r\n\r\nm.a.w. je ziet boven niet wat ik op de laptop wel zie.\r\n\r\nHet is dus niet zo vreemd dat op de televisie beneden het inlog venster blijft staan, en dat \r\n\r\ner geen geluid geproduceerd wordt na mijn stereo. \r\n\r\nTerwijl ik het wel op de laptop krijg.\r\n\r\nDe instellingen zijn als eigen netwerk ingesteld, m.a.w. het IP verkeer blijft binnens huis.\r\n\r\nmijn vraag: is het mogelijk om instellingen te wijzigen zodat ook op de pc boven het \r\n\r\nbeeldscherm (desktop) opstart zodra ik hem oproep met de laptop? \r\n\r\nZo niet dan vrees ik dat er toch zo iets als vnc of zo geinstalleerd moet worden, en dat je\r\n\r\ndus ook naar buiten (via internet) moet om dit voor elkaar te krijgen. \r\n\r\nIk hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.\r\n\r\nVriendelijke groet, Cees van Ekris
Link naar reactie
\"mstsc /c\" werkt niet in Windows XP, dat werkt pas vanaf Windows 2003 Server. Er is een alternatief met \"beheer op afstrand\" waarbij je een hyperlink moet aanklikken. Helaas gaat deze over het Internet naar Microsoft en dat wil je blijkbaar niet.\nDe tip van Maximinus lijkt me dan ook de beste, installeer VNC ([url]www.ultravnc.com[/url] of [url]www.tightvnc.com[/url] om maar 2 goede te noemen.\nInstalleer op de PC die je wilt beheren de Serversoftware en geef een password in (het standaard is leeg en wordt niet geaccepteerd). Loopt de Windows Firewall, dan moet je nog het programma \"winvnc.exe\" vrijgeven of je geeft de volgende poort vrij: TCP:5900 (standaard poort van VNC).\n\nInstalleer op de PC die het beheer gaat doen de VNC Viewer. Nu kun je de viewer starten en het ip-adres van de andere machine intypen om aansluitend te verbinden. Vanaf nu werk je op de console van de PC in de huiskamer en kun je tegelijk boven en beneden het beeldscherm bekijken en bedienen.\n\nOptie: als je graag de naam van je PC wilt intypen ipv het IP-adres, dan geef je de machine in de huiskamer een vast adres. Aansluitend wijzig je het volgende bestand \"c:\\windows\\system32\\drivers\\etc\\hosts\" met notepad.exe\nSchrijf de volgende regel erin (voorbeeld):\n 192.168.1.30 HUISKAMERPC\n\nOpslaan en dan kun je die naam HUISKAMERPC intypen in de vncviewer.\nDit alles kun je in je eigen netwerk uitvoeren en je hebt daarna geen verbinding met het Internet meer nodig (alleen op de software te downloaden).\n\nSucces en groeten\nEric
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...