Ga naar inhoud

klein icoontje vóór je url


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Men noemt dat \'favicon\'. Als je daarop gaat zoeken op internet, zul je veel informatie kunnen vinden.\r\n\r\nEen favicon is een plaatje van 16x16 pixels dat is opgeslagen als .ico-formaat. Het gratis programma IrfanView is in staat afbeeldingen in dat formaat op te slaan. Het plaatje zelf maken kun je doen met bijvoorbeeld Photoshop, of desnoods Paint.\r\n\r\nAan je site koppelen kan op twee manieren: automatisch, of handmatig. Of het plaatje automatisch wordt getoond, hangt af van de gebruikte browser. Als je het handmatig koppelt, wordt \'t altijd weergegeven, mits de browser hiervoor ondersteuning biedt.\r\n\r\nAutomatisch: sla het bestand op onder de naam [i]favicon.gif[/i] en plaats het in de root van je website (waar ook index.html staat).\r\nHandmatig: dit vereist het toevoegen van een zogeheten metatag in je html-bestanden. Die ziet eruit als hieronder, en moet tussen en de broncode geplaatst worden. [html][/html]
Link naar reactie
@foo-bar:\r\nik heb een icoontje gemaakt met irfanview, opgeslagen als .ico extensie onder de naam favicon.gif. Ik heb dat bestandje geplaatst in de map waarin alle html-bestanden van mijn site staan waaronder index.html. Vervolgens heb ik het index bestand opnieuw gepubliceerd maar niente icoontje, noch bij opera, noch bij internet explorer. Moet dat icoontje geplaatst worden IN het indexbestand? En zo ja, hoe dan?\r\nHou er even rekening mee dat ik slimmer lijk dan ik ben op computergebied;)\r\nHet verhaal van die metatag snap ik niet helemaal. Of eerlijk gezegd; helemaal niet\r\nik werk trouwens met nvu, ook voor het publiceren, ging tot nu toe perfect.
Link naar reactie
Als je het opslaat onder favicon.gif, in ico-formaat, dan is de complete bestandsnaam favicon.gif.ico. Daar gaat het dus verkeerd. Je moet hem dus opslaan onder de naam favicon.ico, en niet favicon.gif!\r\n\r\nDus bij bestandsnaam invullen [i]favicon[/i] en bij type kiezen voor .ico. Vervolgens dat bestand publiceren.\r\n\r\n\r\nHet verhaal van meta-tags is waarschijnlijk alleen te begrijpen als je enige kennis van html hebt.
Link naar reactie
ok, nou heb ik het icoontje van 16x16 pixels opgeslagen als favicon.ico (naam favicon, extensie ico) het zit een een map waarin alle html bestanden van mijn site zitten. die bestanden heb ik één voor één geopend in nvu en vervolgens ook één voor één gepubliceerd. Vanuit de pagina\'s zelf link ik dan steeds door naar een andere pagina op mijn site, alles opent steeds in nieuwe vensters. Maar hoe publiceer ik nou dat ico bestnadje? Moet ik dat openen in nvu dan komt het in z\'n eentje op een tabblad te staan. Of moet ik op iedere pagina van mijn site een koppeling daarna maken of zo? Snap het nog niet zo goed. (komt omdat ik ook net goed weet wat ik doe, ik ben in deze een aap die trucjes doet)
Link naar reactie
Heb hetzelfde probleem gehad met mijn site.\r\nFlink gegoogeld naar favicon enzo en precies gedaan wat er stond.\r\nHelaas, niks.\r\nMaar een dagje later: \r\nHOERA, GEJUICH, GEJUBEL, FEEST, CONFETTI, TAART, 80 KRATTEN BIER, 1 ZAK BORRELNOOTJES ( overdaad schaadt);mijn Favicon werd wel getoond toen ik mijn site opende.\r\nDus misschien gewoon even geduld oefenen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...