Ga naar inhoud

Standalone DVD speler speakeraansluiting

Aanbevolen berichten

Ik weet dat het off-topic is maar ik weet niet waar ik anders met mijn vraag terecht kan...\r\n\r\nMijn dvd speler uit mijn home cinemaset heeft de geest gegeven. Ik heb inmiddels een nieuwe speler maar zit met een aansluitprobleem: de kabels van mijn 5.1 speakerset gingen bij mijn oude speler rechtstreeks in een soort speakerklemmen aan de achterzijde van de speler (dezelfde soort klemmen als op de achterzijde van goede speakers, een zwarte en een rode). Losse kabel dus, geen plug. Mijn nieuwe speler heeft dezelfde serie aansluitingen maar dan in de vorm van tulpstekkers. Kan ik nu zonder gevaar voor de speakers tulpstekkertjes aan de speakerkabels maken en ze in de speler pluggen? Of moet ik op zoek naar een nieuwe set speakers?
Link naar reactie
Bedankt pappaharry, dat dacht (en hoopte) ik ook al. Maar nou hoor ik net van m\'n buurman dat het dus niet kan! Een speler met rechtstreekse aansluiting voor speakers heeft een ingebouwde versterker en een speler met tulp-aansluiting heeft geen ingebouwde versterker... Misschien moet ik het maar gewoon gaan proberen en zien waar het schip strandt.
Link naar reactie
Als het geen speaker aansluitingen zijn dan staat dat er ook bij.\nAudio out ,of zo iets.\nAls het speaker aansluitingen zijn dan staat het er ook bij.\n \nBij je oude dvd speler zat waarschijnlijk een volume regelaar ,enzo op het apparaat ,dus een versterker er in ,en zodoende kun je er normale luidsprekers op aan sluiten.\nBij de nieuwe zal ook wel geen volume regeling op het apparaat zitten ,denk ik.\nIk neem aan dat er ook een handleiding bij je dvd speler zit ,daar staat het vast ook in.\nComputer luidsprekers hebben bijna altijd een ingebouwde versterker ,dus die kun je wel gebruiken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...