Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2007 Delen Geplaatst: 8 februari 2007 Hey!!\r\n\r\nIk wilde eigenlijk een keertje Linux uitproberen. Gewoon, omdat ik benieuwd ben naar wat andere besturingssystemen dan alleen windows. Ik heb nu Windows XP draaien en wil dat ook zeker zo laten, want dat blijft tog mijn hoofdbesturingssysteem. Ik wil het dan ook eigenlijk alleen maar puur als desktop gebruiken en een beetje bekijken wat Linux allemaal te bieden heeft. Kunnen jullie mij iets vertellen over welke soort Linux ik het beste kan nemen? (SUSE praat men veel over op dit forum?) Ik heb al een partitie op het oog waar ik linux op wil zetten. Kan ik die op de 1 of andere manieren isoleren van de rest van mijn systeem? Dat ik mijn XP gewoon stabiel kan houden, ook als er wat in linux mis gaat? \r\n\r\nalvast bedankt!\r\ngreetzzz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2007 Virtual PC 2004 van de Microsoft website downloaden, is gratis. Daarmee maak je een virtuele PC, en kan je van alles uitproberen zonder je echte OC te beschadigen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2007 Je zou ook live versies van een linux versie kunnen proberen, dan wordt er niets geinstalleerd en kan je toch zien hoe het eruit ziet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2007 Kunt [URL=\"http://www.knoppix.nl/4.0/index_nl.php\"]hier[/URL] eens kijken.\r\nKnoppix live cd. Downloaden, branden en je pc er mee opstarten. Veilig, gemakkelijk en geen gedoe met installaties enzo. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen