Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2007 Delen Geplaatst: 8 februari 2007 Hallo,\r\n\r\nik heb en pc met XP pro en tevens een laptop.\r\nde pc heb ik met een kabel verbonden met mijn linksys Wireless-G ADSL gateway, wat uitstekend werkt. Echter wanneer ik met mijn laptop verbinding (draadloos) wil maken met deze router, \"ziet\" hij hem wel, echter hij blijft bij verbinden hangen op \"IP-adres verkrijgen\".\r\n\r\nWat kan dit zijn?\r\nIk heb een beveiliging met WEP 64-bits, echter als ik deze uit zet doet hij het nog steeds niet. Met de laptop maak ik op mijn werk probleemloos verbinding met het draadloze netwerk. TCP/IP staat ingesteld op automatisch verkrijgen, en mijn router geeft binnen een reeks van 50 IP-nummers automatisch uit.\r\n\r\nIemand een idee? Het heeft namelijk wel gewerkt...\r\n\r\nMvg Martijn Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2007 Heb je op de router een mac-registratie aanstaan? Daarmee zou het mac-adres van je laptop geweigerd kunnen worden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2007 Ik denk dat je een 2e draadloze netwerkverbinding moet instellen.\r\nWant volgensmij, probeert de laptop verbinding te maken met de router bij jou thuis volgens de netwerkinstellingen van je werk.\r\nBijv. thuis heb je een andere netwerksluitel, een ander kanaal etc.\r\nOh ja, het kan ook je firewall zijn. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen