Ga naar inhoud

linux met NTFS ondersteuning

Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo\nik zoek een linux die NTFS ondersteuning heeft en die je dus op een partitie kan installeren met NTFS ik weet dat het linux versies heeft die NTFS ondersteuning omdat ik een live cd heb gehad die dat had\n\nik wil de pc vooral gaan gebruiken om game en webservers op te laten lopen.\nmaar daar naast op een andere partitie staat windows xp prof. die wil ik er op laten staan\n\nwelke linux moet ik dan pakken\n\nals het die niet heeft welke kan ik dan het beste pakken\n\nalvast bedankt\ngroetjes robert
Link naar reactie
ok bedankt\nwelk schijf type moet ik dan voor die partietie pakken zodat windows hem ook aan kan en hoe verander ik dat dan.\n\nen welke linux kan ik het beste pakken om een webserver op te draaien en wat gameservers \nhij moet dan ook die NTFS ondersteuning hebben zodat ik die dan kan lezen\n\ngroetjes en alvast bedankt \nrobert
Link naar reactie
Ja, dat kan op FAT32. Maar je moet niet willen dat Windows de Linux partitie kan lezen en schrijven, want voor je het weet zijn er essentiele OS-bestanden verwijderd door Windows (of andersom).\r\n\r\nIk heb het idee dat je nog geen inzicht hebt over Linux, en alleen maar hebt gehoord dat het goed is voor servers? Je kunt je beter eerst maar gaan inlezen over de details van het OS, en over het runnen van 2 OS\'en tegelijk.\r\n\r\nVerder, het draaien van een server vereist een goede beveiliging. Denk svp niet dat het een leuk speeltje is; eerst studeren, niet zomaar gaan klooien!
Link naar reactie
de server hoeft niet goed bevijligt te zijn het word met een server om vanalles me op mijn netwerk te kunnen testen.\r\nde servers heb ik allemaal al eens op windows op gezet en een linux handlijding voor gevonden\r\nik heb ook al met 3 verschillende live cd\'s gewekt om een beetje ervaring met linux op te doen\r\n\r\nik heb wel al vast voor de veiligheid een image gemaakt van de pc waar ik met linux op wil gaan klooien en die op een geheel andere partietie gezet en op een dvd
Link naar reactie
Een game- en webserver staat online, en MOET goed beveiligd zijn. Als je dat niet begrijpt, begin er dan svp niet aan, voor je het weet ben je onderdeel van een botnetwerk en verspreid je virussen. Nogmaals, begin nou eerst eens met je in te lezen over de rol en beveiliging van servers. Een server is geen speeltje voor beginners.\r\n\r\nEen computer die Windows en Linux draait, dat kan, maar de systemen moet je wel blijven scheiden.\r\n\r\nAls je met Linux wilt oefenen, gebruik dan Virtual PC 2004 van Microsoft, gratis te downloaden. Dan kan je risicoloos spelen met Linux. Een livedisk laat je even proeven, maar is totaal niet te vergelijken met het runnen van een server of een OS.
Link naar reactie
Die computer ga ik alleen als soort van test server gebruiken hij komt dus niet online je kan de server dan alleen via het netwerk berijken en als ik niet thuis ben gaat hij uit.\r\nwebserver wil ik om makkelijk mijn websites te kunnen testen. en game server omdat ik vaker met vrienden over mijn lan speel.\r\nmaar bedankt voor de tip van Virtual PC 2004 ik zal er eens naar kijken
Link naar reactie
Avv doe niet zo negatief, je kunt beeter met een onbeveiligde Linux klooien dan Windows!\r\n\r\nAls je een simpele Gzme server op wilt zetten die NTFS kan lezen kun je als beginner goed [URL=\"http://pclinuxos.org/news.php\"]PClinuxOS[/URL] neemen. \r\neerst als Live CD booten en dan kun je instaleeren, erg makelijk, daarna gewoon de server progs van je game instaleeren. \r\nDe mappen ervan via Samba in je windows netwerk sharen zodat je de maps en andere mods er makelijk vanaf je eigen PC op kunt zetten
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...