Ga naar inhoud

"Invulvelden" Internet Explorer, Windows


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nAls ik bijvoorbeeld in Google iets zoek, blijven de zoektermen die ik heb ingevuld in de invulvelden, opgeslagen op mijn computer. Dat is ook zo bij andere invulformulieren op internetsites (invulveld \"zoeken\" op Marktplaats bijvoorbeeld). Ook bij zoeken op \"Alle bestanden en mappen\" in de Windows zoekfunctie blijven zoektermen bewaard.\r\n\r\nWeet iemand hoe ik deze functie (het onthouden van zoektermen) uit kan schakelen?
Link naar reactie
[QUOTE=I-Fool;293072]Hallo,\r\n\r\nAls ik bijvoorbeeld in Google iets zoek, blijven de zoektermen die ik heb ingevuld in de invulvelden, opgeslagen op mijn computer. Dat is ook zo bij andere invulformulieren op internetsites (invulveld \"zoeken\" op Marktplaats bijvoorbeeld). Ook bij zoeken op \"Alle bestanden en mappen\" in de Windows zoekfunctie blijven zoektermen bewaard.\r\n\r\nWeet iemand hoe ik deze functie (het onthouden van zoektermen) uit kan schakelen?[/QUOTE]\r\n\r\nWat betreft het uitschakelen van de zoekgeschiedenis in Google op het down pijltje klikken, klik dan op geschiedenis wissen en alles is weg.
Link naar reactie
U kunt de zoekgeschiedenis van Google verwijderen uit het Google zoekvak, uit de Google Toolbar en uit uw browser. Hieronder vindt u instructies voor de drie methoden.\r\n\r\nEERDERE ZOEKOPDRACHTEN UIT HET GOOGLE ZOEKVAK VERWIJDEREN \r\n\r\nDe zoekgeschiedenis in het zoekvenster op de Google startpagina wordt opgeslagen door uw browser, niet door Google. Hieronder vindt u instructies voor het uitschakelen van deze zoekgeschiedenis in gangbare browsers. Als uw browser niet in de lijst voorkomt, raden we u aan contact op te nemen met de fabrikant van uw browser.\r\n\r\nMicrosoft Internet Explorer \r\n1. Klik op het menu \'Extra\'. \r\n2. Kies \'Internet-opties\' en klik op de tab \'Inhoud\'. \r\n3. Klik in het gedeelte \'Persoonlijke gegevens\' op de knop \'AutoAanvullen\'. \r\n4. Klik op \'Formulieren verwijderen\'. Om te voorkomen dat deze gegevens in de toekomst worden opgeslagen, kunt u in dit venster ook het vinkje verwijderen uit het selectievakje \'Formulieren\'. \r\n5. Klik op \'OK\' om het dialoogvenster te sluiten. \r\n\r\nU kunt ook afzonderlijke items uit uw zoekgeschiedenis verwijderen door met de pijl-omlaag de vorige zoekopdracht te markeren en op Delete te drukken.\r\n\r\nMSN\r\nAls u gebruikmaakt van Microsoft Network (MSN), worden wijzigingen in Internet Explorer (IE) ook toegepast op uw MSN-browser. Als u wijzigingen in Internet Explorer heeft gemaakt, moet u zich afmelden en opnieuw bij MSN aanmelden voordat de wijzigingen worden toegepast.\r\n\r\nMozilla Firefox\r\n1. Klik op het menu \'Extra\'. \r\n2. Kies \'Opties\' > \'Privacy\' > \'Opgeslagen formulierinformatie\'. \r\n3. Klik op \'Wissen\' en verwijder het vinkje uit het selectievakje. \r\n4. Klik op \'OK\' om het dialoogvenster te sluiten. \r\n\r\nSafari\r\n1. Open het menu \'Safari\' en kies \'Preferences\' (voorkeuren). \r\n2. Kies \'Autofill\' (automatisch aanvullen) in het voorgrondmenu. \r\n3. Klik op de regel \'Other forms\' (overige formulieren) en klik op de knop \'Edit\' (bewerken). \r\n4. Kies \'Google.com\' > \'Remove\' (verwijderen) > \'Done\' (gereed) in de lijst van sites waarvoor de optie AutoFill op het moment is ingeschakeld. \r\n\r\nEERDERE ZOEKOPDRACHTEN UIT DE GOOGLE TOOLBAR VERWIJDEREN \r\n\r\nGa als volgt te werk om de zoekgeschiedenis uit de vervolgkeuzelijst van de Google Werkbalk te wissen:\r\n\r\n1. Klik op het Google-logo op de werkbalk om het keuzemenu te openen. \r\n2. Kies de optie \'Zoekgeschiedenis wissen\'. \r\n\r\nAls u de zoekgeschiedenis van uw werkbalk volledig wilt uitschakelen, klikt u op de knop \'Opties\' op de werkbalk en verwijdert u het vinkje naast \'Keuzelijst zoekgeschiedenis\'.\r\n\r\nIndien u de Google Werkbalk 4.0 gebruikt, wist u de zoekgeschiedenis van uw werkbalk door een zoekterm in uw werkbalk te typen. Wanneer uw zoekgeschiedenis in de keuzelijst verschijnt, klikt u op de koppeling \'Zoekgeschiedenis wissen\'.\r\n\r\nHoud er rekening mee dat alleen de geschiedenis van de Google Werkbalk wordt verwijderd. Dit heeft geen invloed op de zoekgeschiedenis van de browser.\r\n\r\nEERDERE ZOEKOPDRACHTEN UIT DE BROWSERGESCHIEDENIS VERWIJDEREN \r\n\r\nOok de zoekgeschiedenis uit de vervolgkeuzelijst in de adresbalk op de Google startpagina wordt door uw browser opgeslagen en niet door Google. Onderstaand vindt u instructies voor het verwijderen en/of uitschakelen van uw zoekgeschiedenis in gangbare browsers. Als uw browser niet voorkomt in de lijst, raden we u aan contact op te nemen met de fabrikant van uw browser.\r\n\r\nMicrosoft Internet Explorer \r\n1. Klik op het menu \'Extra\'. \r\n2. Kies \'Internet-opties\' en klik op de tab \'Algemeen\'. \r\n3. Klik op de knop \'Geschiedenis wissen\'. Als u de geschiedenisfunctie volledig wilt uitschakelen, geeft u bij \'Aantal dagen dat pagina\'s in de map Geschiedenis worden bewaard\' de waarde nul (\'0\') op. \r\n4. Klik op \'OK\' om het dialoogvenster te sluiten. \r\n\r\nMSN\r\nAls u gebruikmaakt van Microsoft Network (MSN), worden wijzigingen in Internet Explorer (IE) ook toegepast op uw MSN-browser. Als u wijzigingen in Internet Explorer heeft gemaakt, moet u zich afmelden en opnieuw bij MSN aanmelden voordat de wijzigingen worden toegepast.\r\n\r\nMozilla Firefox \r\n1. Klik op het menu \'Extra\'. \r\n2. Kies \'Opties\' > \'Privacy\' > \'Geschiedenis\'. \r\n3. Klik op \'Wissen\'. Als u de geschiedenisfunctie volledig wilt uitschakelen, geeft u bij \'Bezochte pagina\'s van de laatste X dagen onthouden\' de waarde nul (\'0\') op. \r\n4. Klik op \'OK\' om het dialoogvenster te sluiten. \r\n\r\nSafari \r\n1. Klik op de knop \'History\' (geschiedenis). \r\n2. Kies \'Clear History\' (geschiedenis wissen) onder in het menu. \r\n\r\n[B][U]Bron: Google help[/U][/B]\r\n\r\nsucces
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...