Ga naar inhoud
  • 0

Hoe verwijder ik Trojaanpaard Exploit virus?


Anoniem2

Vraag

Hallo\r\n\r\nHelaas heb ik een Trojaanpaard Exlpoit in de computer zitten.\r\n\r\nWie heeft die weleens in zijn computer gehad en is dit een kwaadaardige virus en wie weet hoe ik die kan verwijderen?.\r\n\r\nEr kwam van Mcafee een schermpje in beeld dat die virus in mijn computer zit maar als ik de Mcafee Antivirusscan 2006 over de computer laat draaien dan vindt die niks.\r\n\r\nAdAware SE had wel wat gevonden maar ik denk die virus niet en Hitmanpro heeft niks gevonden.\r\n\r\nWie heeft er tips voor mij die echt helpen om die virus er uit te krijgen?.\r\n\r\nGroeten Pascal
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Hoi waarom moet ik hier een hijack this log neerzetten? ik zet niet zomaar bestanden die in mijn pc zitten op internet.\r\n\r\nHeb hijackthis laten scannen en ik kan helaas niet zien of die een virus erin heeft zitten.\r\n\r\nIk heb al een heleboel scanners erover gehaald maar de scanners kan de Trojan Exploit virus niet vinden is die er dan toch uit of niet? het zit me helemaal niet lekker zo kan ik ook niet internetbankieren help help.\r\n\r\nWie heeft de ideale oplossing voor dit probleem?.\r\n\r\nGroeten Pascal
Link naar reactie
  • 0
Hoi ja Bitdefender heb ik ook geprobeerd en heeft niks gevonden.\r\n\r\nWaar moet ik zoeken in de computer om te kijken of die Trojan Exploit in de pc zit of niet?.\r\n\r\nAls ik systeemherstel uitschakel en pc opnieuw start en in de veilige modus (f8) kijk ben ik dan mijn geinstalleerde bestanden van vandaag kwijt of niet?.\r\n\r\n2x kwam er een schermpje van Mcafee dat die virus in de computer zit maar nou heb ik dat schermpje al een tijdje niet meer gezien en weet dus niet of die nou wel of niet uit de computer is?.\r\n\r\nWie heeft nog meer oplossingen?.\r\n\r\nGroeten Pascal
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=passiepas;293200]Hoi waarom moet ik hier een hijack this log neerzetten? ik zet niet zomaar bestanden die in mijn pc zitten op internet.\r\n\r\nHeb hijackthis laten scannen en ik kan helaas niet zien of die een virus erin heeft zitten.\r\n\r\nIk heb al een heleboel scanners erover gehaald maar de scanners kan de Trojan Exploit virus niet vinden is die er dan toch uit of niet? het zit me helemaal niet lekker zo kan ik ook niet internetbankieren help help.\r\n\r\nWie heeft de ideale oplossing voor dit probleem?.\r\n\r\nGroeten Pascal[/QUOTE]\r\n\r\nals je hier geen log plaatst kan ik je niet helpen.\r\n\r\nby the way, na 22:15 heb ik geen tijd meer, morgen weer werken vandaar.\r\n\r\nik snap ook niet waarom je je er druk om maakt.\r\nniemand kan zien wat je op je computer hebt aan bestanden maar wat er geïnstalleerd is.\r\ndat is nodig om je te kunnen helpen.\r\nhijack this is daar juist voor.\r\nmaar als je het niet vertrouwd moet je het niet doen, scheelt me weer tijd.\r\nkost wel ff hoor om een hijackthis log te checken op risico\'s.\r\nje snapt echt niet waar hijack this voor bedoeld is, is het niet.\r\nwil je nou geholpen worden of niet.\r\nals je hier je log plaatst kan er gekeken worden of er een virus/risico in je systeem zit.\r\n\r\n\r\nP.S. ben ik nou echt zo geprikkeld?
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=Stringai;293217]\r\nje snapt echt niet waar hijack this voor bedoeld is, is het niet.\r\nwil je nou geholpen worden of niet.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\n@ Stringrai: het valt te waarderen dat je probeert Pascal met zijn virusprobleem te helpen !\r\nEchter, niet iedereen heeft evenveel expertise op pc gebied. (ik bijvoorbeeld....)\r\nDe charme van een forum is dat je kennis kunt delen, of in dit specifieke geval, er wat wijzer van kunt worden...\r\nNogmaals, je hulp word ongetwijfeld op prijs gesteld, maar je reageert wat geprikkeld.... \r\n\r\nGroeten, Ludo ;)
Link naar reactie
  • 0
nee hoor, ik ben niet geprikkeld, sorry als je het zo opvat. wel praat je nu voor iemand anders en dat is jammer.\r\nik reageer op wat ik lees op een reëele manier en probeer passiepas daarbij wat te leren.\r\nhet kan zijn dat passiepas geínstalleerde delen heeft die hij liever niet laat zien.\r\ndan moet hij deze regels uit de log verwijderen.\r\nalleen als het delen zijn die weer van essïentieel belang zijn om een virus/risico te ontdekken is dat dan wel weer onmogelijk om een reëel beeld te krijgen van de log en de uitkomst ervan.\r\ndus ik ben niet geprikkeld en als dat zo overkwam dan spijt me dat.\r\nwel is het zo dat hier op het forum niemand kwaad in de zin heeft en mocht dat wel zo zijn zou die persoon zichzelf in de vingers snijden omdat dat dan toch uitkomt.\r\nwel eens gehoord van verborgen rootkits?\r\nen backdoor virussen?\r\nals iemand wil worden geholpen die zoals jij zegt weinig expertise heeft, zal die toch een beetje meer vertrouwen moeten hebben in de mensen op dit forum die willen helpen.\r\ndus ik zou nog 1 maal willen zeggen, plaats je log zoals duizenden anderen op allerlei forum\'s ook deden en laat je helpen.\r\nanders kan ik niet helpen, snap je?
Link naar reactie
  • 0
[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=36022[/url]\r\n\r\nhier zie je een voorbeeld hoe dat in zijn werk gaat.\r\nen nogmaals, je hebt zelf de keuze en als je er geen in vertrouwen hebt moet je het gewoon niet doen, daar ben je geheel vrij in.\r\ndeze persoon heeft daarna denk ik windows maar opnieuw geïnstalleerd.\r\nhij heeft niks meer van zich laten horen, reden onbekend.\r\nals alle virusscanners niks vinden zou het dan niet zo zijn dat er dus niks aanwezig is?\r\nje kan ook windows opnieuw installeren nadat je al je belangrijke bestanden zeker hebt gesteld, dan weet je het zeker.\r\ngroeten en succes.
Link naar reactie
  • 0
In mijn optiek waren de twee geciteerde zinnetjes wat geprikkeld...\r\nMaakt verder niet uit, het zou jammer zijn als we daardoor aan het probleem van Pascal voorbij lopen...\r\nMaar verborgen rootkits ??\r\nDa\'s voor mij helemaal nieuw, weet dus ook niet wat het zijn...\r\nZoals ik al zei, ikzelf heb niet zo veel expertise op pc gebied en loop dus regelmatig tegen problemen aan.\r\nBen altijd blij dat ik hier met mijn vragen terecht kan en ook constructieve antwoorden krijg, daar heb je een punt ! \r\nMaar goed, blijft een feit dat Pascal gewoon even zijn logje moet plaatsen, da\'s inderdaad beter als er een oplossing verwacht wordt van de andere forumleden.
Link naar reactie
  • 0
ik heb pascal een persoonlijk bericht gestuurd en daar in vermeld dat hij zijn log ook in een persoonlijk bericht naar mij mag sturen zodat ik er morgen naar kan kijken.\r\nnu is het te laat, voor mij in ieder geval, omdat morgen om 5:15 bij mij de wekker weer gaat.\r\nhier op het forum kunnen mensen ook fouten maken, daar ben je mens voor.\r\nmaar ik heb echt nog nooit meegemaakt op dit forum dat iemand doelbewust iemand wil vernaggelen.\r\nfijn dat je nog even reageerde Ludo en als ook jij een probleem hebt kan je het altijd vragen zodat medeforummers wellicht een prima antwoord hebben, of niet, maar dat ligt er dan aan of een probleem oplosbaar is of niet.\r\nof dat er toevallig niemand is die het weet, dat zou ook nog kunnen maar met z\'n alle komen we een heel eind nietwaar?\r\ngroeten en succes gewenst.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...