Anoniem2 Geplaatst: 6 februari 2007 Delen Geplaatst: 6 februari 2007 Sinds kort krijg ik met het afsluiten van de PC de melding (svchost.exe toepassingsfout)\r\nWie van de deskundigen op dit forum weet wat dit betekent en hoe kom ik er vanaf.\r\nIk hoor dat graag van iemand.\r\n\r\nweetniet Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2007 Krijg je toevallig een schermpje waarin een balkje vol begint te lopen. Onderaan heb je twee knoppen, waaronder Nu beeindigen.\r\n\r\nIn dat geval: niet veel van aantrekken. De toepassing SVChost wordt op dat moment niet snel genoeg afgesloten, waardoor Windows niet kan afsluiten. Door te wachten tot het balkje volloopt, of de toepassing handmatig te beeindigen kan het afsluiten worden voortgezet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2007 Heb je toevallig pas iets nieuws aangesloten? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2007 [QUOTE=FooBar;293037]Krijg je toevallig een schermpje waarin een balkje vol begint te lopen. Onderaan heb je twee knoppen, waaronder Nu beeindigen.\r\n\r\nIn dat geval: niet veel van aantrekken. De toepassing SVChost wordt op dat moment niet snel genoeg afgesloten, waardoor Windows niet kan afsluiten. Door te wachten tot het balkje volloopt, of de toepassing handmatig te beeindigen kan het afsluiten worden voortgezet.[/QUOTE]\r\n\r\nBedankt voor je reactie. Nee ik krijg alleen een venster met die tekst met daaronder de knop nu beeindigen. Het lijkt dus niets bijzonders te zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2007 [QUOTE=Tonchance;293040]Heb je toevallig pas iets nieuws aangesloten?[/QUOTE]\r\n\r\nHoi,\r\n\r\nNee dat niet, maar bedankt voor je reactie het lijkt niets bijzonders te zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2007 Misschien een virus-bewaker die moeilijk afscheid neemt; bij mij meestal \"AVG Tooltip\". AVG virusscanner heeft zich niet erg lang geleden sterk gemoderniseerd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2007 [QUOTE=willem1940;293182]Misschien een virus-bewaker die moeilijk afscheid neemt; bij mij meestal \"AVG Tooltip\". AVG virusscanner heeft zich niet erg lang geleden sterk gemoderniseerd.[/QUOTE]\r\n\r\nBedankt voor je reactie, ja dat zou de reden kunnen zijn ik heb inderdaad de virusscanner van AVG.\r\n\r\nGroet weetniet Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2007 Svchost.exe is een naam voor algemene hostprocessen voor services die worden uitgevoerd vanuit DLL\'s (Dynamic Link Libraries).Het bestand Svchost.exe bevindt zich in de map %SystemRoot%\\System32.Svchost.exe-groepen zijn opgenomen in de volgende registersleutel: \r\nHKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\Microsoft\\WindowsNT\\CurrentVersion\\Svchost\r\nU kunt als volgt de lijst met services weergeven die in Svchost worden uitgevoerd: \r\n\r\n1. Klik op Start op de taakbalk van Windows en klik op Uitvoeren. \r\n2. Typ CMD in het vak Openen en druk op ENTER. \r\n3. Typ Tasklist /SVC en druk op ENTER. \r\n\r\nMet Tasklist wordt een lijst met actieve processen weergegeven. De schakeloptie /SVC geeft de lijst met actieve services in elk proces weer. Als u meer wilt weten over een proces, typt u de volgende opdracht en drukt u op ENTER: \r\nTasklist /FI \"PID eq processID\" \r\n\r\nsucces Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2007 Hoi,Weetniet\nDownload eens CleanUP \n[URL]http://www.stevengould.org/downloads/cleanup/CleanUp452.exe[/URL]\nstel het programma volgens onderstaand plaatje\n[ATTACH]10230[/ATTACH] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2007 [QUOTE=Argus;293587]Hoi,Weetniet\r\nDownload eens CleanUP \r\n[URL]http://www.stevengould.org/downloads/cleanup/CleanUp452.exe[/URL]\r\nstel het programma volgens onderstaand plaatje\r\n[ATTACH]10230[/ATTACH][/QUOTE]\r\n\r\nHoi Argus,\r\n\r\nIk heb dat bestand gedownload ga het testen, bedankt voor de moeite.\r\n\r\nWeetniet Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen