Anoniem2 Geplaatst: 6 februari 2007 Delen Geplaatst: 6 februari 2007 wie kan mij helpen.ik heb een probleem namelijk.ik heb mij een amd athlon gekocht en daar zat een maxtor hdd in maar deze ziet hij wel,maar als ik xp opnieuw wil installeren doet ie alles tot zijn setup dan zegt hij kan geen schijf vinden,terwijl hij wel in de bios staat,dus ik denk ik doe der een andere schijf in en dat is een digitale western 80gb,en dan lukt het wel,maar als ik dan opstart dan ziet ie onder master primaire ide schijf primaire slave niks dat klopt en onder secundaire brander en cdrom,maar dan gaat ie verder en daar zegt ie ide channel no 80 cable conductor installed,wat kan dat zijn,ik dacht dat er misschien iets verkeerd in mijn bios staat,dus als iemand hier iets van weet hoor ik het graag.\r\niedereen die reageerd wil ik alvast bedanken.\r\n\r\n\r\n\r\nmet vr gr brandon Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2007 Je flatband kabel die je nu gebruikt is 40 aderig ipv 80 aderig vandaar die foutmelding. Met een nieuwe flatkabel zou het probleem opgelost moeten zijn (ps of er eentje eerst even lenen om te kijken of het probleem dan opgelost is). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2007 ok ik zal eens kijken,maar hoe zie ik het verschil daar in dan,want voor mij lijken ze allemaal op elkaar Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2007 [URL=\"http://forum.computeridee.nl/plaatje werkt niet meer\"]Hier[/URL] kon je het verschil zien tussen een 80-aderige en een 40-aderige IDE flatcable Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2007 je wordt vriendelijk bedankt.ik wist dat niet eens,de ene heeft in het midden iets dichte gaatje,en de andere is helemaal vol met gaatjes,nogmaal bedankt zo heb ik weer wat geleerd Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2007 ???\r\nGaatjes?\r\n\r\nIk neem bij twijfel een houten cocktail-prikkertje en tel zachtjes slepend op de kabelbreedte 10 tikjes vanaf een rand, schat dan in of de kabel 4x zo breed is of 8x. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2007 Als aan je IDE kabel 3 zwarte connectoren zitten heb je bijna zeker een 40 polige, zitten er gekleurde aan (grijs, blauw en zwart) dan heb je (99% zeker) een 80 polige.\r\nLet er in dat geval ook even op dat master en slave goed aangesloten worden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2007 ik wil jullie allemaal bedanken he,het probleem is opgelost,als ik jullie ook niet had hihihihhi Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2007 Brandon zet die andere schijf eens op sec master of slave.Denk dat het probleem dan weg is.Succes !!!\n \nGroeten John Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2007 [quote=America;293541]Brandon zet die andere schijf eens op sec master of slave.Denk dat het probleem dan weg is.Succes !!!\n \nGroeten John[/quote]\n\n\'t Probleem was al weg.... nu jij nog. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2007 [QUOTE=willem1940;293180]???\r\nGaatjes?\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nBij een 80-aderige kabel zit in de stekker één gaatje (pin) dicht. Daardoor past die niet op een oud moederbord die dit niet ondersteunt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2007 [quote=reintje;293744]\'t Probleem was al weg.... nu jij nog.[/quote]\n \nLOL :mrgreen: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2007 is alweer klaar hoor thx all Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen