Anoniem2 Geplaatst: 6 februari 2007 Delen Geplaatst: 6 februari 2007 Hallo Allemaal,\r\n\r\nIk probeer mij pc zo in te stellen dat hij in de slaapstand kan.\r\nDe gedachte is om de pc op een bepaald tijdstip in de slaapstand te zetten (bv. 23.00 uur) en daarna op te laten starten (bv. 13.00 uur). Ik heb de demo van Auto Power-on & Shutdown gedownload en hiermee is dit mogelijk.\r\n\r\nMaar nu het probleem:\r\nZodra hij in de slaapstand is start de pc weer op.\r\nJe hoort de HD uitschakelen en meteen weer aanspringen.\r\n\r\nIk heb al gelezen dat er eventueel zaken in het BIOS moeten worden aangepast, maar volgens mij staat alles goed. (zie bijlage)\r\n\r\nMijn pc zou er geschikt voor moeten zijn, XP met een Asus A7N8X moederbord.\r\nOok heb ik een afdruk van mijn PowerManagement gemaakt. Hier staat alles op \"nooit\".\r\nMoet ik hier iets in wijzigen, of neemt de software (Auto Power-on) het over?\r\n \r\nKan iemand hiermee helpen?\r\n\r\nGr. Jordan Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2007 Heb je misschien USB poorten die zijn toegewezen aan remote WOL o.i.d.? Als dat zo is en je gebruikt die poorten voor b.v. printer dan kan dat ervoor zorgen dat de pc weer opstart. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2007 Ik heb heb wel verschillende zaken op de USB poort aangesloten zitten (printer, game besturing, draadloze muis en bluetooth). De printer staat normaal uit.\r\nWaar worden de instellingen voor remote WOL gedaan, in het BIOS? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2007 In je BIOS staat alles goed. Heeft je mobo een afstandsbediening? (al of niet aangesloten). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2007 [QUOTE=marijtje;292994]In je BIOS staat alles goed. Heeft je mobo een afstandsbediening? (al of niet aangesloten).[/QUOTE]\r\nIk heb even op de site van Asus gekeken en zag dat je mobo geen afstandsbediening heeft dus dan heb je ook geen problemen met de USB poorten. Ik zag wel iets over jumpers en wake-up settings waar je misschien iets aan hebt: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2007 Super, bedankt voor de tip.\r\n\r\nIk heb net opnieuw een slaapstand ingesteld en alle usb apparaten uitgetrokken.\r\nNu gaat hij netjes in de slaapstand en komt er een paar minuten later weer uit.\r\n\r\nStraks maar eens de kast open schroeven om de jumper te vinden.\r\nWelke stand moet hij denk je staan? Alle drie de standen worden voor wake up gebruikt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2007 [QUOTE=jorie;293021]Super, bedankt voor de tip.\r\n\r\nIk heb net opnieuw een slaapstand ingesteld en alle usb apparaten uitgetrokken.\r\nNu gaat hij netjes in de slaapstand en komt er een paar minuten later weer uit.\r\n\r\nStraks maar eens de kast open schroeven om de jumper te vinden.\r\nWelke stand moet hij denk je staan? Alle drie de standen worden voor wake up gebruikt.[/QUOTE]\r\nHeb je de handleiding van het mobo? Daar staat vast wel in hoe je hem disbled. Anders gewoon even uitproberen...\r\n\r\nIk zag dat de bijlage bij mijn vorige antwoord weg is, ik zal wel iets fout hebben gedaan dus ik zet hem hier nog even bij. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2007 Ik bedenk net nog iets anders:\r\nIn apparaatbeheer> muis (en toetsenbord)> rechtsklikken en dan energiebeheer kiezen.\r\nVervolgens \"dit apparaat mag de computer uit stand-by halen\" uitvinken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2007 Jij hebt echt een goed geheugen.:-)\r\nStond idd aan. Nu uitgezet, zo weer even testen.\r\n\r\nIk laat het je zo nog even weten... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2007 Scheelt me weer wat schroefwerk.\r\nBedankt, ik ben weer helemaal geholpen!!!!!!!!!!!!! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2007 En nu maar hopen dat ie \'t doet! :smile: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen